mboost-dp1

Er en af de her to bærbare pengene værd?

Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
22. jul. 2008 19:58
Hejsa.
Jeg skal efter sommerferien starte på handelskole, hvor jeg skal gå i 3 år. Derfor skal jeg have en bærbar til de år. Skolen samarbejder derfor med en hjemmeside der hedder "Studieshoppen". Der var der et par bærbare til salg, men skal vide hvor vidt de er pengene værd.

Jeg har kigget på de her to:

http://studieshoppen.webmercs.com/PartDetail.aspx?...

http://studieshoppen.webmercs.com/PartDetail.aspx?...

Vil selv helst ha' 2'eren da den er bedre, men er den de ekstra penge værd??? (#1'eren har jo trods alt et mega fedt design XD).

Anyway. Det store spørgsmål er dog om NOGEN af disse 2 her er pengene værd, eller om jeg kan finde en billigere af samme eller bedre system et andet sted. Evt. en side hvor man selv vælger sine dele??? Er ikke mester i at "tyde" systemer så derfor spørger jeg her om de er pengene værd.

Glemte jo også lige;
Computeren skal jo ikke være mester til gaming da den skal bruges til skolearbejde. Dette gælder selvf at lave film og projekter. Men hvis kunne spille spil så som CS og WoW ville det ikke gøre noget ;)

- På forhånd tak.
Gravatar #2 - Corholio
22. jul. 2008 20:06
Med de ting du skriver den skal kunne gøre, og det budget du ligger for dagen (op imod 8000 kr), så vil jeg helt klar anbefale dig at købe en MacBook.

Det er i hvert fald ikke nogle endvidere gode (specs-mæssigt) laptops til prisen.

Film / Grafisk / kontor-arbejdemæssigt vil maskinen sagttens kunne være med.

Mht. gaming, så er det vist kun WoW der er tilgængelig i en Mac udgave.

Hvis du helst vil have noget der er PC (og ikke Mac), ville jeg se på en Zepto eller Dell, der får du en del for pengene. Må personligt indrømme at jeg ville vælge en IBM/Lenovo Thinkpad. Den ligger desværre bare en del over dit budget.
Gravatar #3 - lolage
22. jul. 2008 20:12
Er ikke den store Mac fan. Men dog hvis jeg får mer for pengene er det da det der skal købes ;). Men det du skriver:

"Det er i hvert fald ikke nogle endvidere gode (specs-mæssigt) laptops til prisen."

Skriver du om dem jeg linkede til ?

Og ang. wow i mac; "Kun"? Dvs. Ikke CS? Og du skriver "vist", så er du sikker at den kan ? :b

Og er engentlig ligeglad om det er PC eller Mac, da jeg har en lækker gaming computer allerede, og skal bare bruge denne bærbar til skolen og det bedste og hurtigste for pengene er perfekt til mig, og om dét så er PC eller Mac eller noget 3. er ligemeget.
Gravatar #4 - Bornslippy
22. jul. 2008 20:14
Hvis du køber en Mac og du absolut ville ha' Windows på kan du jo også sagtens det. Så bare fordi det er en Mac er du ikke begrænset til Mac OSX.

Lidt Info
Gravatar #5 - lolage
22. jul. 2008 20:15
Mac OSX? Er det XP UI i Mac eller hva? o0
Gravatar #6 - Bornslippy
22. jul. 2008 20:16
5 skrev:
Mac OSX? Er det XP UI i Mac eller hva? o0

Nej Mac OSX er Apple's styre system, som kommer med en Mac.
Gravatar #7 - lolage
22. jul. 2008 20:18
Du fik det bare til at lyde som om at dette Mac OSX var noget "al'a" Windows da du skrev jeg ikke var begrænset... jeg må have misforsået :b ..

Har Mac andre OS' end OSX?
Gravatar #8 - The-Lone-Gunman
22. jul. 2008 20:19
Jeg vil råde dig til ikke at købe en MacBook, hvis du ønsker at bruge Windows.

Du får helt sikkert mindre for pengene.

Og ja, der er massere af andre versioner af Mac OS. X'et betyder det er version nr. 10.
Gravatar #9 - Corholio
22. jul. 2008 20:20
Macs har den bedste brugeroplevelse (i form af Mac OSX), og skal du primært bruge den til notatskrivning / opgaveløsning må dette være det foretrukne OS.

Batterilevetiden er også noget fordelagtig på en MacBook.

Ud fra dette ville jeg vælge en MacBook.

Jeg glemte helt at man kan køre XP på en Mac, men det er jo blevet muligt siden de skiftede til Intel.
Gravatar #10 - lolage
22. jul. 2008 20:24
8 skrev:

Som jeg skrev længere oppe er jeg fuldstændig ligeglad om det er Mac eller Windows, så længe jeg får det bedste og hurtigste til mine krav, for de bedste penge. Om dét så er Mac, windows eller en helt 3. er jeg ligeglad med.

-------------------------------------------------------------------------

9 skrev:

Ud fra dette ville jeg vælge en MacBook.

MacBook præcis? Ikke MacBook Pro eller Air evt. bedre?

10 skrev:

Jeg glemte helt at man kan køre XP på en Mac, men det er jo blevet muligt siden de skiftede til Intel.

Tak for den info, den var rigtig god ^^
Gravatar #11 - Corholio
22. jul. 2008 20:29

Mht. valg ml. MacBook, MacBook Pro eller MacBook air - så:

MacBook er allround, udmærket til gængs "familien Danmark"-brug - får en god price/value.

MacBook Air er efter min mening overpriced, men da helt sikkert mere portabel end MacBook'en.

MacBook Pro'en er ultimativ, og performance mæssig den mest "kompetente" af de 3 Mac-maskiner (ved ikke engang om man kan skrive det).

Priserne varierer - og jeg tog udgangspunkt i at de maskiner du havde valgt havde en pris på ca. 8K.
Gravatar #12 - lolage
22. jul. 2008 21:15
Hmm. Priserne på apples egen hjemmeside er ret skrappe. Jeg ved man kan ansøge om penge fra kommunen til computeren (også da jeg har gigt, kan man). Men nogen der ved hvor meget det ca. er ?
Gravatar #13 - Corholio
22. jul. 2008 21:29
Ved ikke mht. kommunen - Apple har dog en side omhandlende studierabat.

http://www.apple.com/dk/education/hed/students/dis...
Gravatar #14 - lolage
22. jul. 2008 22:13
Tak for det link. Dog når jeg accepterer vilkårene sender den mig bare til apple-store med de samme priser. Kan ikke helt se hvor jeg "trækker" prisen ned med rabatten? Eller hvordan even???
Skal man først accepteres på en eller anden måde?
Gravatar #15 - Bornslippy
22. jul. 2008 22:59
Apple Studie Rabat Side

Står også klart og tydeligt via det link Corholio postede...
Corholio Link skrev:
Køb ind på internet

Konfigurer din egen computer, og sammenlign priser. Søg efter software og tilbehør. Gør det hele på Apple Store for Education på Internet.
Gravatar #16 - Niklas H
22. jul. 2008 23:01
Nu kan jeg kun tale ud fra HTX-erfaring, men til studie, er det bedst at køre Windows. Ikke fordi det er det bedste system - det mener jeg bestemt ikke. Men det bliver nemmest med de forskellige programmer man får udleveret (i hvert fald på HTX).
Gravatar #17 - lolage
22. jul. 2008 23:48
Ja, fandt ud af det nu. Det dog ikke det store beløb. Normal pris på Macbook air 1.6GHz er 12.999,-
Mens med studierabat er den 12.218,- ><

Oh well, bedre end ingenting.
Gravatar #18 - lolage
23. jul. 2008 12:44
Så konklusion er vel en Mac :b, da de er bedre for pengene.
MacBook pro har næsten samme pris som air, så Pro'en er vel det bedste køb, da den skulle være bedre end Air. Tak for hjælpen alle.
Gravatar #19 - The-Lone-Gunman
23. jul. 2008 14:25
8 skrev:

Og med min erfaring med det danske uddannelsessystem, på HTX og Datamatiker-studiet, så er man rigtig dårligt stillet med Mac OS.
Gravatar #20 - lolage
23. jul. 2008 15:25
"Datamatiker-studiet" = Et program til skolen man får?

Edit:
Det gør jo faktisk ikke noget da man både kan køre mac OSX og Windows på dem nu.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login