mboost-dp1

Excel/word/pdf/adresse/label-HJÆLP!

Gå til bund
Gravatar #1 - snesman
21. dec. 2011 19:57
Som overskriften antyder har jeg et problem med nogle adresser, som jeg har i et excelark. (De findes også i pdf-form, men jeg går ud fra at det er nemmere med et excelark). Adresserne skal over i en word skabelon, sådan at vi kan printe dem på labels. Nogen der har et trick så jeg ikke skal copy paste det hele?

Eksempel på excel-arkets layout:

Word skabelonen er som denne:
http://www.xerox.com/downloads/europe/dse-template...

Bear in mind: Jeg er ikke ligefrem det man vil kalde 1337...
Gravatar #2 - Danish Dude
21. dec. 2011 20:07
Jeg kan ikke se linket til dit Excelark - og Worddokumentet er tomt, når jeg åbner det?! (Word/Excel 2010)

snesman (1) skrev:

B~)
Gravatar #3 - Cloud02
21. dec. 2011 20:10
Jeg formoder at du har Word 2007 eller 2010.

Gå til "Mailings" tab (nummer 5 fra højre)
Tryk på start mail merge, start step-by-step wizard, vælg labels og det format du skal have i labels, vælg dit excel ark som data, match address block med felterne fra Excel -> ??? -> profit

Husk at checke validiteten af din data. Altså hvis du kun har selve Postboks-nummeret stående, så skal du nok til at selv at skrive postboks foran, check at postboks fx. ikke også står i adresse linjen samt i postboks feltet.
Er city 1 & city 2 udfyldt? Hvilken er så den rigtige?
Er City 2 udfyldt, men postal code 2 ikke? tja..
Gravatar #4 - snesman
21. dec. 2011 20:21
Danish Dude (2) skrev:
Jeg kan ikke se linket til dit Excelark - og Worddokumentet er tomt, når jeg åbner det?! (Word/Excel 2010)

snesman (1) skrev:

B~)

Case in point:)
Blev lige afbrudt og glemte billedet

http://peecee.dk/upload/view/342233

Word skabelonen var tom, det var bare så man kunne se opdelingen i celler.

Gravatar #5 - snesman
21. dec. 2011 21:19
Jeg kan først prøve det i morgen, men jeg tænker det vil virke. Takker.
Gravatar #6 - snesman
22. dec. 2011 10:32
Cloud02 (3) skrev:
Jeg formoder at du har Word 2007 eller 2010.

Gå til "Mailings" tab (nummer 5 fra højre)
Tryk på start mail merge, start step-by-step wizard, vælg labels og det format du skal have i labels, vælg dit excel ark som data, match address block med felterne fra Excel -> ??? -> profit

Husk at checke validiteten af din data. Altså hvis du kun har selve Postboks-nummeret stående, så skal du nok til at selv at skrive postboks foran, check at postboks fx. ikke også står i adresse linjen samt i postboks feltet.
Er city 1 & city 2 udfyldt? Hvilken er så den rigtige?
Er City 2 udfyldt, men postal code 2 ikke? tja..

Virker nemt, men kan ikke få den til bare at bruge den skabelon jeg har (use excisting) Den vil have at jeg vælger label options :(

Vi har nemlig labels liggende der passer til denne:
http://peecee.dk/upload/view/342287

Gravatar #7 - Cloud02
22. dec. 2011 10:48
Åbn dit dokument,
Start mail wizard
Vælg labes, tryk next
Tryk next igen, du får en prompt om at du skal vælge en label, vælg en tilfældig. Du får nu en prompt om at du skal slette din nuværende template, tryk på cancel.
Tryk på browse for at finde din excel fil, tryk next.
I den første label indsætter du address block eller diverse andre felter du skal bruge. Det kan du også gøre fra "insert merge fields" i menu baren, eller via "more items" i sidebaren.
Når du er tilfreds med dit setup, så update all labels. Du har en preview knap i toppen.
Profit
Gravatar #8 - snesman
22. dec. 2011 12:00
Sidder og arbejder hjemmefra. Fik fat i vores kontor-artikel-forhandler, som kunne finde frem til nummeret jeg skulle bruge. So all is well. Men tak for hjælpen, ellers havde jeg jo siddet den halve dag og tastet som en noob:)
Gravatar #9 - Kris
26. dec. 2011 14:58
Nu har jeg hurtigt skimmet - og det virker til du har fundet en løsning.
Men brevfletning er ellers en fremragende metode til at flette filer fra excel ind i word i en tabel.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login