mboost-dp1

Får intet signal på TV ved HDMI, hjælp.

Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
8. nov. 2008 14:06
Hej,

jeg har idag hentet mit HDMI kabel og ville gerne prøve det på mit tv. TVet er et HD-Rdy TV, 40". Jeg afspiller en Blu-ray, via PS3.

Jeg har sat HDMI kablet i begge ender (PS3 og TV), men når jeg sætter filmen i og den går igang er der intet billede på nogle af de 2 HDMI "kanaler" jeg har.

Den eneste måde jeg kan afspille filmen er ved at bruge det normale skartstik og afspille filmen på den "normale" AV kanal. Men spørgsmålet er så om hvis jeg afspiller filmen på AV kanalen, med HDMI stikket sat til (og skartstik), bliver filmen så automatisk konverteret til "HDMI kvalitet" på AV kanalen?

Eller er der noget galt siden jeg ikke får et billede på HDMI kanalerne.

Kablet er dette:
http://www.coolshop.dk/catalog/product/52363-ps3-h...

- På forhånd tak.
Gravatar #2 - tazimn
8. nov. 2008 14:28
Følgende er taget fra computerGeil:

General information om opløsninger
576 er den gamle standard, som kan vises på alt. Fladskærme kan dog være grynede og helt store skærme vil decideret være af dårlig kvalitet

720 er den laveste HD standard, logisk nok er billedet skarpere end en opløsning på 576.

1080 er den højeste HD-opløsning. Med denne opløsning vil billedet stå helt skarpt på selv store skærme.

Forklaringen
De fleste HD-ready skærme i dag har en opløsning på 1080i (læg mærke til forskellen 1080p og 1080i), da netop p'et betyder, at samtlige 1080 linjer vises samtidigt, i'et betyder, at kun hver anden linje vises ad gangen dog så hurtigt, at man næsten ikke kan se det, men billedet er derfor en smule mere ustabilt.

Dette betyder selvfølgelig ikke, at har man en skærm med en opløsning på 1080i, kan man dermed ikke kan se HD, men at man må stille sig tilfreds med ikke at få fuldt udnyttelse af HD teknologien.

Sagt med andre ord!

Din playstation skal sende den opløsning som dit fjernsyn kan gengive.. Mit eget kan kun gengive 720 linier... det kan være det er det samme med din..

Med Venlig Hilsen
Kenn Thorsen
Gravatar #3 - lolage
8. nov. 2008 14:34
Ja mit TV kan kun give mig 720P som det jo hedder, men det du skriver forklarer ikke hvorfor jeg ikke får noget signal på HDMI kanalerne og ikke er i stand til at se filmen i 720P som jeg vil.
Gravatar #4 - tazimn
8. nov. 2008 15:24
Jeg troede ikke at din PS3 var opsat til at SENDE i 720P..

At du ikke havde konfigureret din PS3 til det..

Ellers kan jeg ikke hjælpe..

Du kan måske sagtens spille igennem HDMI kablet..?!
Gravatar #5 - lolage
8. nov. 2008 15:25
Vidste ikke man skulle konfigurere den til det, troede den gjorde det automatisk. Jeg kigger lige på indstillingerne i systemet og ser hvad jeg lige kan finde hurtigt og se hva den er sat til, og skriver tilbage hvis jeg får det til at virke.
Gravatar #6 - lolage
8. nov. 2008 15:40
Så, det virker nu. Selvom TVet kun er HD-Rdy var det stadig istand til at køre 1080i, opløsning 1920 × 1080. Det var jeg imponeret over, troede kun jeg ville kunne få 720P. Men det er vel fordi det er så stort som det er (40"). Tror nu alligevel ikke der er den store forskel på 1080i og 1080p :o.. er meget glad nu :b, tak.

Men hvis nogen ved hvordan det kunne køre 1080i selvom det kun er HD-Rdy ville jeg godt vide det, for hvis HD-Rdy kan køre 1080i ville et 32" HD-Rdy TV være godt til mit værelse så jeg ikke behøver slæbe PS3en ned i stuen hele tiden.
Gravatar #7 - tazimn
8. nov. 2008 15:58
Selv tak..! :D

En rating ville være på plads.. :P
Gravatar #8 - lolage
8. nov. 2008 22:53
Sådan, nu er de.. tror jeg har gjort det rigtigt :o
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login