mboost-dp1

fejl køb af bærbar


Gå til bund
Gravatar #1 - dkskynet
13. apr. 2011 21:38
Hej alle sammen

jeg har lige købt en bærbar en HP G62-460SO for 4000 kr men jeg kigger så i bilka og der kan man få en model bedre end min for de samme penge

mit spørgsmål er så efter som min bærbar kun er 2 dage gammel kan man få penge tilbage for den ? skal lige siges at den er pakket op og har kørt i ca 4 timers tid

computeren er er købt i en Elgigant i Slagelse

Hvordan stå jeg ? er det muligt at gøre noget ved det ?

MvH Jimmy
Gravatar #2 - Daniel-Dane
13. apr. 2011 21:42
Det kommer an på Elgigantens politik. De er dog ikke forpligtet til at tage produktet tilbage, da den jo virker. *host*
Gravatar #3 - gnаrfsan
13. apr. 2011 22:00
Pak den ned igen og prøv...
Gravatar #5 - Woller
13. apr. 2011 22:15
Bare så du er advaret, hvis der sker noget med den computer fra bilka er du screwed big time. Havde selv en hp fra bilka, efter tre reparations forsøg hvor fejlen stadig ikke var udbedret ville jeg have pengene tilbage. Det tog ca 1½ time's diskussion med sælgeren fra it afdelingen før de endelig gav sig og gav mig de penge jeg havde ret til.
Gravatar #6 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
14. apr. 2011 03:50
Woller (5) skrev:
Bare så du er advaret, hvis der sker noget med den computer fra bilka er du screwed big time. Havde selv en hp fra bilka, efter tre reparations forsøg hvor fejlen stadig ikke var udbedret ville jeg have pengene tilbage. Det tog ca 1½ time's diskussion med sælgeren fra it afdelingen før de endelig gav sig og gav mig de penge jeg havde ret til.


Det er jo egentligt lidt ligemeget om ha sælgeren vil eller ikke vil give dig pengene tilbage - for som du selv skriver så havde du ret til det - og så længe du har loven på din side, så skal de jo bare give dig pengene?
Gravatar #7 - gnаrfsan
14. apr. 2011 05:26
Og hvis de ikke giver dig pengene tilbage, så må du starte en forbrugersag. Det kan nemt vare op imod 6-12 måneder.
Gravatar #8 - kasperd
14. apr. 2011 05:30
Daniel-Dane (2) skrev:
Det kommer an på Elgigantens politik.
De gange jeg har været der har de lovet 14 dages fuld returret. Men de havde også tidligere en god prisgaranti, jeg ved ikke om det stadigvæk er tilfældet. Så vidt jeg husker var garantien sådan at hvis man kunne finde en tilsvarende eller bedre vare til lavere pris indenfor 14 dage, så ville man få refunderet prisforskellen og få 25% oveni.
Gravatar #9 - apkat
14. apr. 2011 08:29
kasperd (8) skrev:
De gange jeg har været der har de lovet 14 dages fuld returret. Men de havde også tidligere en god prisgaranti, jeg ved ikke om det stadigvæk er tilfældet. Så vidt jeg husker var garantien sådan at hvis man kunne finde en tilsvarende eller bedre vare til lavere pris indenfor 14 dage, så ville man få refunderet prisforskellen og få 25% oveni.


Men det var så også noget med de (parallel?-)importerede tingene med nogle mærkelige navne og det derfor var svært at finde en eksakt match på produkter. Online produkter tæller heller ikke med.

Og den med prisforskellen har jeg ikke hørt, men kan være de engang havde.
Gravatar #10 - MiniatureZeus
14. apr. 2011 08:39
Stort set alle elgiganten fjernsyne er specielle produkter som de er den eneste der fører, set på produktkoden. Som regel er det bittesmå detaljer der er forskellen, f.eks. farven på fjernbetjeningen. Sådan var det i hvert fald for nogle år siden, da en bekendt arbejdede som varehuschef hos dem.

Desuden, da vi købte min lillebrors pc der ude, er fik vi vidst at vide at han ikke kunne få pengene tilbage, hvis han startede windows op. Han kunne dog godt bytte maskinen til en anden bærbar.
Gravatar #11 - Ronson ⅍
14. apr. 2011 14:47
apkat (9) skrev:
Men det var så også noget med de (parallel?-)importerede tingene med nogle mærkelige navne og det derfor var svært at finde en eksakt match på produkter.
Det hedder eksklusiv-modeller og er noget alle de større kæder får lavet. Ud over det laves der også faghandel-modeller der kun kan købes i radio/tv-butikkerne.
Gravatar #12 - apkat
14. apr. 2011 15:17
Ronson (11) skrev:
Det hedder eksklusiv-modeller og er noget alle de større kæder får lavet. Ud over det laves der også faghandel-modeller der kun kan købes i radio/tv-butikkerne.


Jup, muligt. Men betyder så bare at de kan løbe fra deres prisgaranti. Hvilket de gør.
Gravatar #13 - Ronson ⅍
14. apr. 2011 15:40
Det handler ikke nødvendigvis om priser, f.eks. har vi i Expert et Philips-tv med bedre fjernbetjening.
Gravatar #14 - fe950
14. apr. 2011 15:52
Kør en Recovery og returnere PC'en inden for 14 dage.
Gravatar #15 - Ronson ⅍
14. apr. 2011 15:54
Recovery != OOBE
Gravatar #16 - Daniel-Dane
14. apr. 2011 15:55
Recovery > OOBE
Gravatar #17 - Ronson ⅍
14. apr. 2011 15:56
Nix..

Det er ikke ved alle recoveries(?) at man kan vælge sprog f.eks.

Og hvis man har brændt recovery-skiver så kan man nogle gange ikke brænde dem igen.
Gravatar #18 - Daniel-Dane
14. apr. 2011 16:01
Hvorfor dog ændre sprog?

Lav en iso. Den recovery creator, som følger med msi, laver bare et billede af hele harddisken, så man skal lave den lige efter en recovery, men så heller ikke før crapware er slettet.
Gravatar #19 - Ronson ⅍
14. apr. 2011 16:13
Hvilket intet har at gøre med at OOBE > recovery når man køber en ny computer.

Prøv at sælge en computer i en butik ved at sige "det er sgu da lige meget om den er brugt, jeg har lavet de her skiver til dig!"
Gravatar #20 - Daniel-Dane
14. apr. 2011 16:14
Så du mener, at OOBE er mere sikker end recovery?
Gravatar #21 - Ronson ⅍
14. apr. 2011 16:18
Så du mener, at det er fedt at købe en computer der viser sig at have været solgt før?
Gravatar #22 - fe950
14. apr. 2011 16:55
Det er jo det Egiganten gør. Returvarerne bliver kontrolleret, ompakket og solgt igen.
Og det er deres salgsmoto: inden for 14 dage kan varen returneres og du behøver kun at sige at du ikke er tilfreds med købet.
Gravatar #23 - Daniel-Dane
14. apr. 2011 16:59
Ronson (21) skrev:
Så du mener, at det er fedt at købe en computer der viser sig at have været solgt før?
Folk skal fandeme tage sig sammen. Hvis computeren er i perfekt stand, så er det pisse lige meget. (Med mindre computeren er fyldt med aids (som jo ikke er muligt).)
Gravatar #24 - Ronson ⅍
14. apr. 2011 17:01
#22: Ja:
Om køb af andre kunders returprodukter:
Du har mulighed for at købe andre kunders returprodukter til nedsat pris i vores varehuse.
Men de angiver også om en vare er brugt.

#23: Den kan jo være fyldt med så meget andet, hvad nu hvis elgiganten ikke kan finde ud af at køre en recovery? Som køber er du jo ikke sikker på en skid, så der er nok en grund til at langt de fleste hellere køber nyt.
Gravatar #25 - Daniel-Dane
14. apr. 2011 17:04
Hvis jeg ved, at den er brugt, formaterer jeg maskinen samt fjerner aids. Done.
Gravatar #26 - Ronson ⅍
14. apr. 2011 17:06
Nå, men det er da fint. Det kan hr. og fr. Danmark ikke finde ud af, så det er ikke en holdbar løsning.
Gravatar #27 - Daniel-Dane
14. apr. 2011 17:15
De leverer jo computeren tilbage med whine i ansigtet i stedet.
Gravatar #28 - praktikant muffe AKA pewbe
14. apr. 2011 20:21
Woller (5) skrev:
Bare så du er advaret, hvis der sker noget med den computer fra bilka er du screwed big time. Havde selv en hp fra bilka, efter tre reparations forsøg hvor fejlen stadig ikke var udbedret ville jeg have pengene tilbage. Det tog ca 1½ time's diskussion med sælgeren fra it afdelingen før de endelig gav sig og gav mig de penge jeg havde ret til.

I A-Z i Herning blev jeg ,efter tre reperationer, spurgt om jeg ville have pengene tilbage...
Gravatar #29 - LinguaIgnota
15. apr. 2011 05:12
Ronson (24) skrev:
#23: Den kan jo være fyldt med så meget andet, hvad nu hvis elgiganten ikke kan finde ud af at køre en recovery?


Så får man gratis, hjemmelavet amatørporno? Det er sgu da en god deal! Medmindre sækken er fed og klam, naturligvis.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login