mboost-dp1

Fejl ved dual layer DVD rip

Gå til bund
Gravatar #1 - freesoft
30. nov. 2012 23:04
Hey :)

Er ved at være færdig med at få mine DVDer overført til NASen, men mangler 7 stk som ingen af mine DVD drev/computere kan læse korrekt.

Har brugt DVD Decrypter / IMGburn til at lave ISO filer af alle DVDerne, men de 7 der er tilbage kommer alle med læse fejl ret hurtigt.

I/O Error
ScsiStatus: 0x02

Det er dual layer DVDer, men det har jeg også haft en del andre der er (må de vel være når de fylder 8GB+, står nemlig ikke bagpå, som de her problem diske).

Har brugt:
Plextor PX-755A
Samsung SE-208AB (USB drev)

Ser ikke ud til at være forskel på hvilken beskyttelse der på dem og heller ikke region (2).

Kan fint afspille dem i VLC og en normal DVD afspiller. Og de ser helt rene ud, nogle af dem er lige pakket ud.

Er det noget vildt kopi beskyttelse jeg er ramt af? :)

/Kim
Gravatar #2 - BurningShadow
1. dec. 2012 08:14
Jeg ved ikke hvilken kopi beskyttelse, det kan være, men jeg bruger AnyDVD, og den tager hvad som helst. Jeg har kun én gang oplevet problemer, og ved at vente tålmodigt på den næste version, lykkedes det også at rippe den.
Når du har installeret AnyDVD, så genstarter du maskinen, og bruger din normale ripper, der er ikke andet du skal gøre.

Eneste problem er bare, at det kun virker på Windows, og du skriver ikke hvilket OS du bruger.
Gravatar #3 - freesoft
1. dec. 2012 08:37
Windows 7 Pro SP1 64bit :-)

Jeg prøvede i går med IsoPuzzle, og den kunne da lave en iso fil jeg godt kan afspille og et hurtigt spol i gennem den ser ikke ud til at være de store problemer.

Der må være et eller andet skidt på de diske siden de ikke kan kopirers.

Prøver lige med AnyDVD igen senere.
Gravatar #4 - BurningShadow
1. dec. 2012 08:37
Jeg slettede lige halvdelen af indlægget, da jeg blev enig med mig selv om dette var den mest sandsynlige fejl:

I øvrigt, hvilke titler er der tale om? De kan muligvis være produceret hos dvd:norden, der (i hvert fald tidligere) har haft problemer med POF-fejl på deres skiver. Man tillader normalt ikke nogen, men dvd:norden plejer at tillade en enkelt, og jeg har ind i melem testet mine privat indkøbte skiver, og fundet op til otte (8) af dem. En POF-fejl kan resultere i at skiven ikke kan læses, men da f.eks. VLC muligvis bare skipper den ulæselige del, så kan det være forklaringen på at du kan afspille dem, men ikke rippe dem.
Jeg ved ikke om det er muligt at teste for POF-fejl, på alm consumer udstyr, så det bliver lidt vanskeligt at afprøve den teori.
Gravatar #5 - freesoft
1. dec. 2012 09:35
Morten og Peter det komplette gak gak, der kom fejlen først ca. halv vejs på disk 1, disk 2 har lavet 3 fejl indtil videre.
Dog ser det ud til IsoPuzzle kan læse det meste over tid: http://peecee.dk/uploads/122012/Disk2.png

Capitalism A love story, har en læse fejl ret tidligt:
http://peecee.dk/uploads/122012/Cap.png
Gravatar #6 - BurningShadow
1. dec. 2012 09:48
Så vil jeg tro at det er sandsynligt, at det er POF-fejl. Så er der ikke så meget at gøre.

Hvor lang tid er det siden at du købte skiverne?

Nu bliver jeg for alvor nysgerrig, kan jeg få dig til at tage et billede af inderringen, på den ene af skiverne?
Gravatar #7 - freesoft
1. dec. 2012 09:54
Ja, det er længe siden for de fleste.

Kan prøve, vel på bagsiden du mener. Noget specielt jeg skal ligge mærke til?
Gravatar #8 - freesoft
1. dec. 2012 10:05
Kan se der står Sony DADC på flere af dem. Har jeg fået rootkits :)
Gravatar #9 - BurningShadow
1. dec. 2012 10:07
Det var en skam, for ellers kunne du ringe til dem der udgiver den (SF-Film, Nordisk Film, osv), og fortælle om dine læse-problemer.

Ja, på bagsiden. Der står noget tekst, og nogle tal (et IFPI nr.), og muligvis et firmanavn.
Gravatar #10 - BurningShadow
1. dec. 2012 10:08

Ok, det udelukker mine fejl forslag, Sony har styr på deres ting.
Så er det (næsten) helt sikkert kopibeskyttelse.
Gravatar #11 - freesoft
1. dec. 2012 10:18
Fandt en liste her http://madonnadiscography.pl/article/view/103/

De fleste er fra Sony, et par er dog fra d:centia IFPI L402
Sicko og Fanboys

Begge er nu i IsoPuzzle på 99,8%
Gravatar #12 - BurningShadow
1. dec. 2012 10:26
Ok, dem fra d:centia er enten gamle, eller lavet hos dvd:norden, så det kan godt være en fejl.

Der var engang et værktøj der hed ISO-Buster, det kunne hjælpe med de fleste læsefejl. Den prøver en bunke gange, og ser om den kan være heldig, at få noget brugbar data. Den kan også padde med zero, og i værste fald vil det give et lille hak i billedet, eller i lyden. Oftest er det dog ikke noget du vil bemærke. Og er det sidst på disken, kan det være enten i rulleteksterne, eller i noget ekstra materiale.

Og tak for listen (min egen var blevet væk), der er sgu et par firmaer jeg skal have kontaktet, og hørt om de mangler folk :-)
Gravatar #13 - freesoft
1. dec. 2012 10:33
Velbekomme :-)

Jeg prøver lige med AnyDVD og ImgBurn nu. Så skal jeg nok vende tilbage.
Men ellers ser det ud til IsoPuzzle også har klaret det.
Gravatar #14 - freesoft
1. dec. 2012 13:36
Ja det må være noget træls kopi beskyttelse.

AnyDVD skrev:
Found & removed xx potential bad sector protections

Med AnyDVD og ImgBurn fik jeg dem alle uden problemer kopiret.
De 3 ISOer jeg fik lavet med IsoPuzzle har samme størrelse som dem jeg har lavet nu, så den tror jeg har lavet lige så godt resultat.

Tak for input BurningShadow :-)
Gravatar #15 - Clauzii
1. dec. 2012 19:08
En anden løsning i nogle tilfælde:

Sad og skulle prøve at redde nogle gamle CDere fra 90erne, men den ene nægtede at blive læst. Selv med en raw-læser.

No shit, fra min tid i HiFi-branchen mødte jeg mange 'mærkelige' mennesker (sjove lydfilosofier osv.), MEN da jeg prøvede at male inderkanten på CDen var der INTET problem med at læse den. Dette har jeg måttet gøre på både nogle lyd- og program-cder. Success hver gang.

Don't ask, men prøv det, det skader ikke ;)
Gravatar #16 - BurningShadow
1. dec. 2012 20:58

Så er min 1500+ filmsamling, og mine knap fem år (over seks år, hvis vi tæller timer) på en DVD fabrik, ikke helt spildt :-)
Gravatar #17 - freesoft
1. dec. 2012 21:10
Nej, de kunne dog være gjort lettere, hvis du ikke havde trygt kopi beskyttelse på ;-)
Gravatar #18 - BurningShadow
1. dec. 2012 21:31

Hey. jeg vil altså gerne frasige mig ethvert ansvar for kopibeskyttelsen :D, de fleste af vore kunder ville have uden. De ville ikke betale for en kopibeskyttelse, der alligevel kunne brydes af Hr. og Fru. Hvemsomhest...
Jeg tror ikke vi lavede 15 titler med kopibeskyttelse, i den tid fabrikken eksisterede.

Jeg ved at en relativt stor spiller på markedet, faktisk (meget aktivt) fravalgte kopibeskyttelse, men de ændrede aldrig deres covers, så bag på, står der stadig at titlerne er kopibeskyttede, men vi fik besked på at producere skiverne uden :-)
Gravatar #19 - freesoft
1. dec. 2012 22:05
Ja mere spildt teknologi skal man hvis lede længe efter.. :)
Gravatar #20 - BurningShadow
1. dec. 2012 22:31

Ja, og hvis vi ser på den mest simple af dem alle; CSS, der skal forhindre dig i at kopiere en skive, så består "licens nøglerne" af en tekst fil, med fortløbende hexadecimale numre :D
Så hvis du gerne vil forhindre andre i at kopiere din sive, uden at betale, så kan du selv genere gyldige værdier, uden at betale :D
(vi gjorde det dog aldrig, med vores forbrug, havde vi til over fem årtier!)
Gravatar #21 - BurningShadow
1. dec. 2012 22:55
Der er da lige en sidste ting, jeg gerne vil af med, nu hvor jeg alligevel er i gang. Sony opkøber fabrikker, der fortsætter med at operere under eget navn, men dumper priserne, til langt under omkostningerne, fordi de vil have markedet for sig selv.
Vores "konkurrent" (dvd:norden) var aldrig en trussel, men Sony dumpede priserne overfor vores kunder. Og de gik også efter "konkurrentens" kunder. Hvis ikke folk snart begynder at stille krav, så ender det med at der ikke bliver produceret en eneste skive i Kongeriget Danmark.
Gravatar #22 - BurningShadow
1. dec. 2012 23:16
Nej, fuck det. Jeg vil også lige sige et ord eller to, om PIRATER!

Pirater koster en formue. Det er ikke de store internationale selskaber (Warner, 20th, Universal, osv.) der taber penge, de er alt lige fra de "store" som SF-Film og Nordisk Film, og ned til de små, som Mis Label, Soul Media, og Angel Film, der taber pengene. De køber retten til at udgive en titel, og prisen udregnes på grundlag af et marked.
Vi lavede relativt mange 500 stk. genoptryk, og hele vejen igennem produktionen, er det samlet set 2 mande-timer.
Så stillet lidt firkantet op, så ryger der en mande-time, for hver 250 downloads (altså downloads der ikke resulterer i et salg).
Så kan man overveje vor mange tusinde downloads der er af store, såvel som små, titler...

(Ok, jeg tror lige harmen løb af med mig. Så ville det være ønskværdigt om man kunne slette tekst helt...)
Gravatar #23 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
1. dec. 2012 23:47

Det kan man - du har sågar brugt rediger-funktionen ;)
Gravatar #24 - BurningShadow
2. dec. 2012 06:32

Ja, men ikke slette helt.
Gravatar #25 - Emil Melgaard
3. dec. 2012 06:01
BurningShadow (22) skrev:
Så stillet lidt firkantet op, så ryger der en mande-time, for hver 250 downloads

Nej, der ryger en mandetime for hver 250 der ikke køber titlen uanset om de downloader den eller ej.
Gravatar #26 - BurningShadow
3. dec. 2012 08:05

Forkert. Folk der ikke ville købe, uanset om de downloader eller ej, forårsager ikke en manglende indtjening.
Dit lokale trafikselskab taber jo heller ikke på at du ikke tager bussen, de taber kun på det, hvis du tager bussen uden at betale. Det andet er DR-logik, og intet andet.
Gravatar #27 - Ronson ⅍
3. dec. 2012 08:41
Nu har jeg selv stået i butik og modtaget, solgt og sendt dvd/musik retur.

Med 15 kr tjent pr solgt enhed (og vi lå 10-20 kr dyrere end coop/ds) plus det enorme(!!) arbejde der er i at pakke ting ud, skaffe ting hjem, pakke ting ned og få det sendt afsted retur, så var der stort set ingen penge i det.

Så at de store kæder skulle tjene styrtende har jeg meget svært ved at tro på - ud over til jul.
Gravatar #28 - freesoft
3. dec. 2012 08:56
Så når Netto sælger ældre DVDer til 25-50 kr. er det rent tab? :)
Gravatar #29 - Emil Melgaard
3. dec. 2012 09:14
BurningShadow (26) skrev:
Dit lokale trafikselskab taber jo heller ikke på at du ikke tager bussen, de taber kun på det, hvis du tager bussen uden at betale.

Jeg er uening (hvis vi går ud fra at udgifterne til busturen for trafikselskabet er den samme uanset hvor mange der er med og at der ikke er nogen der fravælger bussen fordi der er for mange passagerer med).

Forstil dig at vi har to personer der gerne vil tage bussen men ikke vil betale. Person 1 vælger at gå, mens person 2 vælger at tage bussen uden at betale.

Der vil jeg mene at begge personer er et tabt salg. Ikke kun person 2.

Hvis en person vælger at downloade en film ulovligt frem for at undlade at se den ændrer det intet på producentens bundlinje.
Gravatar #30 - BurningShadow
3. dec. 2012 09:38

De to ting kan ikke sammenlignes.
Nu specificerede jeg godt nok ikke, at det var nye titler jeg talte om, og jeg går ud fra at det er det samme Ronson taler om, selvom jeg ikke kan få de tal han nævner, til at hænge sammen, med mindre de tager absurd små mængder, eller de betaler vanvittig overpris.

Når du ser en film til 20-50 kr. så er det gamle titler, og det prisen skal dække, er væsentligt mindre, da det er produktionen (2-3 kr), noget fragt, og så lidt penge til selskabet, og til butikken. Der er ingen der tjener noget særligt på dem, men de er med til at skaffe kunder i biksen.
Gravatar #31 - Ronson ⅍
3. dec. 2012 09:46
#30: Nej, det var ikke lige den største butik jeg stod i, men det var dog en stor kæde. Og ds/coop får det uden tvivl til bedre priser - men de sælger det så også 10+ kr billigere på enhed.

Indkøbspriser lå vist omkring 9590-100 kr for en CD og 105-115 for en DVD. Mere for dobbeltudgivelser.

Hvis Bilka kan tjene halvdelen af udsalgsprisen så har de nogle rigtig dygtige indkøbere :)
Gravatar #32 - BurningShadow
3. dec. 2012 09:48

Person 1 slider ikke på bussen, og vejer ikke noget, så bussen skal ikke trække den (dog begrænsede) ekstra vægt. Og frem for alt; Person 1 er fodgænger, og udgør derfor ikke en del af beregningsgrundlaget.

I det store hele, er jeg meget uenig i den måde at se det på. Arla taber jo ikke penge på at jeg ikke drikker mælk. Ford taber ikke penge på at jeg kører Opel. Shell taber ikke penge på at jeg tanker hos Uno-X.

Som jeg ser det, er der forskel på at tabe penge, og på ikke at tjene dem.
Gravatar #33 - BurningShadow
3. dec. 2012 09:56

Det er tal jeg genkender. Men siger du, at når i tager 220 (eller mere), for en titel i har givet 105-115 for, så står i med skallede 15 kr. bagefter? Så må hovedkontoret da bestemt have taget deres del...

Jeg er selvfølgelig godt klar over, at når folk kommer ind til jer, så køber de kun en enkelt, eller måske to titler, og i sælger dem ikke en pakke rugbrød, og noget wc-papir, samtidig (som COOP og Dansk Supermarked gør), men er det alligevel ikke noget lidt, at få ud af de 100 kr?
Gravatar #34 - BurningShadow
3. dec. 2012 10:02
Når jeg køber en film i Bilka, så er den ikke deres primære produkt, den er blot ét af mange produkter, der tilsammen dækker udgifterne til lokaler, løn, og alt andet. Når jeg går i Stereo Studio, så får jeg den samme titel billigere, men hos dem skal indtjeningen fra den, dække alle udgifter til lokaler, løn, osv.
Gravatar #35 - Emil Melgaard
3. dec. 2012 10:14
BurningShadow (32) skrev:
Person 1 slider ikke på bussen, og vejer ikke noget, så bussen skal ikke trække den (dog begrænsede) ekstra vægt.

Hvis du tager de faktorer med er det jo ikke længere en analogi til pirater. Pirater slider jo ikke på de andres DVD'er.

BurningShadow (32) skrev:
Som jeg ser det, er der forskel på at tabe penge, og på ikke at tjene dem.

Det er vi enige om, men du påstod i #22 at der er mange der taber penge når pirater downloader. Jeg ser det som 4 forskellige scenarier:

1) En person downloader og køber herefter titlen.
2) En person downloader og køber ikke titlen.
3) En person køber titlen uden at have downloadet den først.
4) En person hverken downloader eller køber titlen.

Scenarie 1 og 3 er uinteressante for diskussionen da de begge resulterer i penge til producenten.

Efter min mening er der ikke noget tab for producenten i hverken scenarie 2 eller 4 da personen slet ikke behøver at have noget med producenten at gøre. Derimod er begge scenarier (lige meget) et tabt salg for producenten da han ikke får en krone ud af det.

Eller vil du mene at personen i scenarie 2 er talt med i det marked der skal sælges til (de 500 stk.) mens personen i scenarie 4 ikke er? For det vil jeg da mene er dumt at gøre da man alligevel ikke kan sælge noget til ham.

Efter min mening er det udelukkende interessant om personen køber titlen og ikke om han har downloadet den.
Gravatar #36 - BurningShadow
3. dec. 2012 10:28

Som du selv er inde på, så er personen i senarie 2 "talt med". Det er fordi prisen på retten til at udgive en titel, er baseret på et potentielt marked.

Det er ikke noget jeg er tilhænger af, men sådan er det bare.
Der er dog undtagelser, jeg ved f.eks. at Film Australia vil have et (i øvrigt meget lille) start beløb, og så må du sælge et antal (i det konkrete eksempel jeg kender, var det 1000 stk), derefter ville de have et beløb per solgt enhed. I det tilfælde står den danske udgiver ikke, og har betalt for en potentielt marked, men kun for et reelt marked.

Så kan man selvfølgelig begynde at diskutere, om ikke Film Australia taber på pirateri, men nu har jeg omhyggeligt valgt kun at forholde mig til de lokale aktørere, og det har jeg ingen intentioner om at ændre på. Også fordi det er det film branchen selv gør (sagen om/med Laserdisken i Aalborg, der parallel importerede film).
Gravatar #37 - Ronson ⅍
3. dec. 2012 10:41
BurningShadow (33) skrev:
Det er tal jeg genkender. Men siger du, at når i tager 220 (eller mere), for en titel i har givet 105-115 for, så står i med skallede 15 kr. bagefter?
Nej, vi snakker jo 150-160 kr for en CD og 160-180 kr for en DVD.
Gravatar #38 - BurningShadow
3. dec. 2012 10:49

Så er der helt bestemt mere sammenhæng i dine tal.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login