mboost-dp1

Firefox cache'er logon-side

Gå til bund
Gravatar #1 - The-Lone-Gunman
8. okt. 2009 07:37
På min skole, skal man logge på det trådløse netværk via en logon-side. Hvis man ikke er logget ind, bliver man automatisk redirected til logon-siden.

Jeg har Google som startside, men den bliver så redirected til [url=#1]urltillogonside.dk/?http://www.google.dk/[/url] - hvis man ikke er logget ind. Denne side redirecter så tilbage til Google, når man har logget ind.

Problemet er, at Firefox så cache'er logon-siden, så den altid redirecter til logon-siden når man går ind på Google.

Hvordan kan jeg løse dette problem? Tænker på om man kan få Firefox til at lade være med at cache en specifik side, eller om der er en bedre løsning?

Jeg kan regne ud, at det skyldes cache, da problemet stopper, hvis man rydder cache i browseren.
Gravatar #2 - kimx
8. okt. 2009 08:30
Ctrl + F5 ryder cachen.
Gravatar #3 - The-Lone-Gunman
8. okt. 2009 08:40

Det hjælper bare ikke så meget, når jeg bliver smidt direkte ind på logon-siden når jeg starter browseren. Så er det jo kun den jeg opdaterer. Det får mig ikke over på Google, da Firefox så bare igen smider mig videre.
Gravatar #4 - The-Lone-Gunman
16. okt. 2009 07:51
Ingen bud?
Gravatar #5 - XorpiZ
16. okt. 2009 07:57
Prøv dette:

If you install the Firebug plugin, which includes a built-in Javascript debugger, the debugger will bypass caching of Javascript and CSS. A nice feature of Firebug is that you can disable it on a domain name basis.

The plugin is at:

http://getfirebug.com/

edit:

Og nu ser jeg så, at det ikke er JS/CSS problemer du har. Jeg kigger lidt videre :)
Gravatar #6 - XorpiZ
16. okt. 2009 07:59
Der er også dette:

An easier way to do this is to download the “Web Developer” Firefox plugin. Look for “Disable” on the new tool bar and check “Disable Cache”.

Det kan du så gøre hver gang du logger på.. lidt træls, men det er da en mulighed
Gravatar #7 - The-Lone-Gunman
16. okt. 2009 10:21

Ja, desværre er det bare heller ikke helt holdbart i længden. Overvejede lidt om man kunne bruge greasemonkey også tilføje noget no-cache i html'en. Men ved ikke om det ville virke.
Gravatar #8 - XorpiZ
16. okt. 2009 10:27

Det kunne man prøve :)
Gravatar #9 - Thalion
16. okt. 2009 17:10
Jeg har en meget lowtech løsning:

Hvad med at bruge en anden browser til at logge ind med? Det gør jeg med min macbook da SDU login client ikke gider at virke til firefox, så logger jeg bare ind i safari og bruger firefox til at browse med...
Gravatar #10 - The-Lone-Gunman
16. okt. 2009 19:43

Det ville selvfølgelig også virke... meeeen jeg hellere jeg vil have en mere elegant løsning ;)
Gravatar #11 - kasperd
16. okt. 2009 22:42
The-Lone-Gunman (10) skrev:
Det ville selvfølgelig også virke... meeeen jeg hellere jeg vil have en mere elegant løsning ;)
Den elegante løsning ville være at login serveren blev rettet, så den fortæller browseren, at siden ikke kan caches.

Hvis ikke du vil bruge en anden browser til at logge på med, så kunne du i stedet sætte din browser op med en anden startside og så først gå på google når du er logget på.

Det er langt fra en optimal løsning, men jeg har ikke lige nogle bedre forslag. Hvis du har et dump af netværkstrafikken, så er du velkommen til at smide mig et eksemplar så jeg kan prøve at se, hvad der egentlig foregår. (Du skal bare lige sørge for at dumpet ikke indeholder nogle cookies, du ikke vil have vi ser).

Du kan også lige checke hvornår du har sat browseren til at checke om siden i cache er forældet. I seamonkey ligger den indstilling under Preferences / Advanced / Cache, den burde ligge ca. samme sted i firefox.

Jeg har sat min op til at checke hver gang. Det vil sige at den kontakter serveren, men hvis siden er uændret vil serveren blot sende et kort svar der fortæller at den cachede version stadig kan bruges.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login