mboost-dp1
firefox / google searchbar
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Min searchbar i firefox er på engelsk, dvs den søger på google.com når jeg skriver oppe i den :P pænt irriterende at søge på danske ord..
har pillet lidt hist og her, men kan virkelig ikke finde hvor jeg ændrer sprog på den henne? nogen ideer?
har pillet lidt hist og her, men kan virkelig ikke finde hvor jeg ændrer sprog på den henne? nogen ideer?
Jeg bruger i stedet bare FX's "url-bar".
Dels tager den automatisk en google-søgning (for det meste med "føler mig heldig" -> viser første resultat med det samme) hvis du skriver noget der ikke er en url og så trykker 'enter'.
Dels har jeg indstillet den til, at hvis jeg skriver
g nyheder for nørder [og trykker enter]
søger den på googles (danske) side efter nyheder for nørder.
Man instiller sidstnævnte mulighed ved at gå ind på googles (danske) side. Så højreklikker man på feltet hvor man intaster sin søgning og vælge "tilføj et nøgleord til denne søgning". Nu får man så en boks til at skrive "navn" (betyder afaik ikke det store) og "nøgleord", som i mit tilfælde bare er g, men kan være så meget andet, og til sidst evt. den mappe hvori man vil gemme "bogmærket". Nu virker det som beskrevet ovenfor (med dit valgte "nøgleord" i stedet for mit g.
Denne funktion kan bruges på samme måde til mange andre søgninger, bl.a. wikipedia, og jeg er kæmpe fan af den :)
Dels tager den automatisk en google-søgning (for det meste med "føler mig heldig" -> viser første resultat med det samme) hvis du skriver noget der ikke er en url og så trykker 'enter'.
Dels har jeg indstillet den til, at hvis jeg skriver
g nyheder for nørder [og trykker enter]
søger den på googles (danske) side efter nyheder for nørder.
Man instiller sidstnævnte mulighed ved at gå ind på googles (danske) side. Så højreklikker man på feltet hvor man intaster sin søgning og vælge "tilføj et nøgleord til denne søgning". Nu får man så en boks til at skrive "navn" (betyder afaik ikke det store) og "nøgleord", som i mit tilfælde bare er g, men kan være så meget andet, og til sidst evt. den mappe hvori man vil gemme "bogmærket". Nu virker det som beskrevet ovenfor (med dit valgte "nøgleord" i stedet for mit g.
Denne funktion kan bruges på samme måde til mange andre søgninger, bl.a. wikipedia, og jeg er kæmpe fan af den :)
#3 Jeg bruger samme funktionalitet, men irriterer mig over at det ikke er altid den vælger "jeg føler mig heldig".. Er der en måde at tvinge den til at vælge det hver gang? (altså når man ikke bruger nøgleord).
I øvrigt (til lidt inspiration) bruger jeg 'img' til google billedsøgning. Den er jeg også rigtig glad for. Havde også engang 'bank' til min netbank, 'nw' til Nightwish's hjemmeside, 'lsi' til letssingit.com osv.
I øvrigt (til lidt inspiration) bruger jeg 'img' til google billedsøgning. Den er jeg også rigtig glad for. Havde også engang 'bank' til min netbank, 'nw' til Nightwish's hjemmeside, 'lsi' til letssingit.com osv.
madeinrussia (5) skrev:#3 det bruger jeg også selv :) men kommer altid til at skrive deroppe i højre side, og den må skuda gå sin vej hvis den ikke gider samarbejde.. og det kan jeg heller ikke finde
Højreklick et sted tomt sted på værktøjslinjen og vælg 'Tilpas...' Så skal du bare trække searchbaren ind i den firkant der kommer frem og sige 'Færdig', og så er den væk :)
http://support.mozilla.com/da/kb/Search+bar#Moving...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.