mboost-dp1

fjern mappe uden navn - i vista

Gå til bund
Gravatar #1 - mikk2168
24. nov. 2008 21:10
Hej alle!

Jeg sad her for en timees tid siden ved min computer, og kom så i tanke om at man på windows xp kunne lave en mappe uden noget navn ved at trykke omdøb, og så holde ALT nede mens man trygger 255 på talene til højre for piletasterne. det prøvede jeg så på min computer med windows vista - og det virkede da også fint. Men nu er problemet så bare at jeg hverken kan omdøbe, slette eller flytte mappen uden navn.
Mit spørgsmål er: hvordan kan jeg fjerne mappen uden navn?

Mikk2168
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
24. nov. 2008 21:31
du går ind i en kommando prompt, finder ovenstående mappe og skriver [rd " "] hvor mellemrummet er alt+255
Gravatar #3 - mikk2168
25. nov. 2008 17:05
hvad mener du med "finder ovenstående mappe" - hvordan kan man det i komandoprompt?
prøvede bare at skrive mappens destination (C:\Users\Mikkel\Desktop) - men så skrev kommando prompt bare "C:\Users\Mikkel\Desktop blev ikke ikke genkendt som en intern eller ekstern komando, et program eller en batchfil.
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
25. nov. 2008 17:11
når du står i "C:\Users\Mikkel\Desktop"
skriver du bare [RD " "]
(uden []) og mellemrummet er alt+255)
Gravatar #5 - mikk2168
25. nov. 2008 17:45
jammen jeg forstår ikke hvad du mener med "når du står i "C:\Users\Mikkel\Desktop" skriver du bare [RD " "]"
Mener du at jeg skal gå ind i mappen og så skrive det? (og hvor?).
vil du ikke være venlig at give en lidt mere detaljeret forklaring af det?

på forhånd tak =)
Gravatar #6 - kimx
25. nov. 2008 18:14

vækg kør, skriv cmd, tryk enter, skriv cd c:\Users\Mikkel\Desktop , skriv rd "alt+255"
Gravatar #7 - mikk2168
25. nov. 2008 18:22
Okay - tak for hjælpen.
Nu kom der så desværre bare et nyt problem.
Når jeg gør det står der "adgang nægtet"
Nogle forslag til hvorfor og/eller hvordan det bliver løst? (jeg er logget ind som administrator)
Gravatar #8 - kimx
25. nov. 2008 18:54
tænke mig ikke lige om, start->alle programmer->tilbehør->højreklik på kommanddopromt og vælg kør som administrator
Gravatar #9 - mikk2168
26. nov. 2008 12:17
selv om jeg højreklikker og vælger "kør som administrator", skriver cd c:\usermikkeldesktop " " siger den stadig bare "adgang nægtet".
nogen der ved hvordan jeg løser det?
Gravatar #10 - Jakob Jakobsen
26. nov. 2008 14:08
Så prøver vi en gang til:
Start en kommandoprompt op (Kør CMD)
skriv det der står i næste linie, nøjagtigt som det står og tryk derefter retur.
cd %userprofile%/desktop

Derefter skal du skrive nøjagtigt det der står i næste linie, bortset fra X, hvor du trykker ALT og 255 (det viser sig som et mellemrum) og afslutter med enter.
rd "X"
Gravatar #11 - mikk2168
27. nov. 2008 09:07
beklager, men selv om jeg gør det på den måde skriver den stadig "adgang nægtet".
"Any suggestions"?
Gravatar #12 - Jakob Jakobsen
27. nov. 2008 14:45
Har du slettet alt indhold i mappen, incl skjulte filer?

Gravatar #13 - bbb2020
27. nov. 2008 19:09
Og hermed et råd til alle Newz brugere.

Lav aldrig en mappe på skrivebordet der hedder "Alt+255".

Jeg har 3 forslag. 3 forslag på trods af, at jeg ikke ejer eller har prøver Vista og ikke har Winrar installeret.

1. Download Winrar. Installer Winrar. Højreklik på mappen du ønsker at slette. Vælg "tilføj til arkiv". I dialogboksen der kommer op, klik "Slet filer efter arkivering". Tryk OK. Slet den nylavede rar-fil. (Du skal måske ligge noget i mappen førend Winrar vil arkiverer mappen.

2. Højreklik på mappen. Vælg Egenskaber > Avanceret > Ejer eller Bruger. Klik dit brugernavn eller tilfæj det hvis det ikke findes og noget i retning af "Ændre bruger". Tryk OK til du er ude af dialogboksen.
Du skulle nu kunne slette mappen.

3. Download og installer unlocker.

Håber en af dem virker.
Gravatar #14 - trylleklovn
27. nov. 2008 19:19
#13 Filen er jo ikke låst, det er bare Windows, der godt kan forstå at filen er der, når den skal vise filer i en mappe, men ikke kan forstå filen er der, når den skal slettes.

Tror ikke winrar sletter filen på anden måde end man allerede kan i Windows.

Derimod vil jeg foreslå at mounte disken via netværket, på en anden maskine, og se om man kan slette den der. Eller boote på en linux live-cd og slette filen der igennem.
Gravatar #15 - Jakob Jakobsen
27. nov. 2008 19:41
Eventuelt prøv at genstarte i fejlsikret tilstand når du prøver at slette mappen.
Gravatar #16 - kimx
27. nov. 2008 21:50
Prøv at slå UAC fra og se om det hjælper. Det virker nemlig fint nok på min pc.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login