mboost-dp1

Fjernskrivebord

Gå til bund
Gravatar #1 - Peter Lund
27. aug. 2008 07:25
Hej newz.dk brugere!

Jeg er lige startet på Handelsgymnasiet og der er kun en ting der irritere mig godt og grundigt.

For at komme på internettet skal man logge på gennem fjernskrivebord. Og det er for mig og de andre kun en ulempe.
Vi kan kun gemme på de netværksdrev som skolen stiller til rådighed og dvs. at vi ikke kan åbne vores dokumenter når vi kommer hjem. Desuden virker flashelemter og andet på internettet langt fra optimalt.

Er der nogle der har en måde at komme uden om Fjernskrivebordet men stadig være tilsluttet skolens netværk + internet?

Jeg har set nogle der har det fået lavet, men de siger noget om at du skal lave dit eget netværk eller sådan noget....

Jeg kører Windows Vista og fjernskrivebord er Windows Server 2008.

MVh

Peter
Gravatar #2 - Magten
27. aug. 2008 07:35
Det burde være muligt at forbinde til netværksdrevene.. Det kræver bare at du kan stien til drevet.

Gå i Start -> Kør -> skriv "cmd" og klik Ok, i kommando prompten skriver du:
net use F: "\\FILSERVER\BRUGERDATA" /USER:domæne\dinuser /password:ditpassword

Filserver = serveren netværksdrevet ligget på
Brugerdata = resten af stien til folderen
Domæne = Det domæne netværket kører på (kan ses ved logon på fjernskrivebord
Dinuser = Gæt ;D
Ditpassword = Gæt igen :D

F'et efter net use er bare det bogstav drevet kommer til at få på din egen PC.. Kan ændres til hvad du nu vil have det til :)

Forresten.. Skal ikke lige kunne sige hvor "Kør/Run" ligger i Vista ^^
Gravatar #3 - Thomas Nielsen
27. aug. 2008 07:45
Kør ligger på Ctrl+r i både xp og vista.
Gravatar #4 - reefermadness  
27. aug. 2008 07:54
Når du skrivebord så gå ind under instillinger -> lokale ressourcer -> flere og sæt et flueben ved drev :)
Gravatar #5 - holmen
27. aug. 2008 07:55
#3 windowstast + r
Gravatar #6 - Magten
27. aug. 2008 08:06
reefermadness (4) skrev:
Når du skrivebord så gå ind under instillinger -> lokale ressourcer -> flere og sæt et flueben ved drev :)
Ahh smart :D Det vil jeg lige huske :)
Gravatar #7 - reefermadness  
27. aug. 2008 08:36
#6 hehe og næste gang vil jeg huske at skrive rigtigt... mente selvfølgelig "Når du går ind i fjernskrivebord så gå ind under..."
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login