mboost-dp1

Flere mac-problemer :<

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
19. aug. 2009 07:00
Mojn

Jeg har en enkelt Mac-bruger, der ikke kan slette mapper og flytte mapper på vores fil-server.

De andre Mac-brugere har ingen problemer og de er, så vidt vides, sat op på samme måde.

Brugeren har fuld adgang til mappen, og hvis hun åbner en fil, der ligger på serveren, kan hun godt rette i den og gemme den - ligesom hun kan kopiere en lokal-fil op på serveren.. Det er altså ikke et rettighedsproblemer, som jeg lige ser det. Men hun må, som sagt, ikke kopiere en mappe fra et sted på serveren til et andet.

Går man op i Rediger-menuen i Finder, så er "Sæt ind" 'greyed out', selvom man lige har trykket Kopier på mappen..

Hva fa'en er der galt?!
Gravatar #2 - 3214N
19. aug. 2009 07:22
Er det en OS X server? 10.4?
Gravatar #3 - XorpiZ
19. aug. 2009 07:24

Nej, det er en Win2k3 server. Jeg er ikke sikker på, om det er 10.4 eller 10.5 de kører. Det er en iMac, der er et par år gammel.
Gravatar #4 - 3214N
19. aug. 2009 07:35
Er alle Mac brugerne patchet op til samme niveau?
Mounter hun sharet med AFP eller SMB?
Gravatar #5 - XorpiZ
19. aug. 2009 07:37
Det er AFP, så vidt jeg ved.

Og ja, de kører samme version - der er hvertfald ingen, der har ydet service på dem, siden de blev sat op hehe.
Gravatar #6 - 3214N
19. aug. 2009 07:41
Er der fejl via SMB?

Som standard checker maskinen selv efter opdateringer, og spørger brugeren om det er OK. Der fleste trykker nok bare på OK knappen...
Gravatar #7 - XorpiZ
19. aug. 2009 08:14

Jeg ved ikke hvordan jeg skal sætte det op via SMB.. :) Jeg aner som sagt næsten ingenting om Macs. Men det er bare underligt at hun har skriverettigheder og godt kan kopiere til og fra netværksdrevet - hun kan bare ikke kopiere på selve netværksdrevet.
Gravatar #8 - XorpiZ
19. aug. 2009 09:18
Hun kan heller ikke trække-og-slippe på netværksdrevet for øvrigt.
Gravatar #9 - fidomuh
19. aug. 2009 09:22

Hun har ikke rettigheder til at oprette nye mapper / filer.
Kig nede i venstre hjoerne; er der en slags blyant med streg over?

Og forbind via SMB istedet:
smb://server/share
( smb://user:pass@server/share )
Gravatar #10 - XorpiZ
19. aug. 2009 09:25

Hendes bruger skulle gerne have fulde rettigheder. Hun har kopieret en fil fra skrivebordet over i en mappe på netværksdrevet.

Men jeg render lige op og prøver med SMB istedet og ser om det hjælper :)
Gravatar #11 - XorpiZ
19. aug. 2009 09:40
Nå, nu virker det.. Vi genstartede den og loggede på igen og så kørte det.

Ingen ved helt hvorfor og hvordan - men det virker.

Tak for tålmodigheden :)
Gravatar #12 - XorpiZ
25. aug. 2009 07:19
Hvis i skulle have interesse, så har der været fejl de sidste par dage og i sidste uge.

Men!

Efter vi prøvede med SMB, så kører det bare - 7-9-13 :)
Gravatar #13 - fidomuh
25. aug. 2009 08:32

AFP er rimeligt broken anyway, saa hold du dig bare til SMB :)
Gravatar #14 - XorpiZ
25. aug. 2009 09:19
Hehe, ja, det kunne godt tyde på det.

De skal alligevel (mac-brugerne altså) alle flyttes over på SMB, da Win2k8 server ikke understøtter AFP, så vidt jeg kan se.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login