mboost-dp1
Flytte printet fra én HD til en anden (har ekstra HD)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har en harddisk der i nat er afgået ved døden. Den spinner ikke engang op når jeg sætter strøm til. Faktisk kommer der ikke så meget som én eneste lille lyd fra den.
Der er jo ind i mellem nogen der har efterlyst bestemte harddiske, for at kunne flytte printet fra en der virker, over på en der ikke gør. Hvad har jeres erfaringer været, har det haft den ønskede virkning?
Jeg er så heldig at jeg har en anden harddisk nøjagtig mage til, da jeg altid køber mine film-diske parvis, men der er jo ingen grund til at flytte printet, hvis folks erfaringer er, at det alligevel ikke virker...
Der er jo ind i mellem nogen der har efterlyst bestemte harddiske, for at kunne flytte printet fra en der virker, over på en der ikke gør. Hvad har jeres erfaringer været, har det haft den ønskede virkning?
Jeg er så heldig at jeg har en anden harddisk nøjagtig mage til, da jeg altid køber mine film-diske parvis, men der er jo ingen grund til at flytte printet, hvis folks erfaringer er, at det alligevel ikke virker...
Det er en Leif, det er en Leif! (It's a live, it's alive)
Jeg er lige ved at køre en e2fsck, inden jeg kopiere dataene, men det ser bestemt lovende ud :-)
Jeg er lige ved at køre en e2fsck, inden jeg kopiere dataene, men det ser bestemt lovende ud :-)
Jeg er ved at kopiere data nu, men da der er 402GB går det "lidt" tid inden jeg ved om det hele går efter planen.
Jeg overvejer om jeg skal skrive en lille guide, i tilfælde af at andre skulle have mod på at gøre forsøget.
Jeg overvejer om jeg skal skrive en lille guide, i tilfælde af at andre skulle have mod på at gøre forsøget.
Jeg blev nødt til at opgive i aftes, da jeg kun havde en Eee ved hånden, og overførslen mellem de to harddiske derfor gik alllt for laaa...aaangsom. Efter jeg kom hjem, startede jeg overførslen af filer igen, og den blev færdig uden skyggen af problemer :-)
Fyyyyha, slemme dreng! Havde du skulket fra dine backups?
*Pudser glorien og skynder sig selv at lave en backup*
I øvrigt: Hvorfor kører du fsck før du kopierer dataene over? Hvis det var mig ville jeg da få fingeren ud og få reddet så meget jeg kunne inden den gik til de evige serverfarme.
*Pudser glorien og skynder sig selv at lave en backup*
I øvrigt: Hvorfor kører du fsck før du kopierer dataene over? Hvis det var mig ville jeg da få fingeren ud og få reddet så meget jeg kunne inden den gik til de evige serverfarme.
Nej da, jeg tager backup af 5TB data hver aften...
:-D
Fordi den døde imens jeg var igang med en skrivning til disken.
Og da jeg gik ud fra at selve disken var Ok, og at det andet print også var Ok, så tog jeg chancen.
Og hvad pokker, jeg skulle kopiere over 400GB, hvilket jo tager lidt tid, så det kvarter fra eller til, ville nok ikke gøre den store forskel.
Nej da, jeg tager backup af 5TB data hver aften...
:-D
Fordi den døde imens jeg var igang med en skrivning til disken.
Og da jeg gik ud fra at selve disken var Ok, og at det andet print også var Ok, så tog jeg chancen.
Og hvad pokker, jeg skulle kopiere over 400GB, hvilket jo tager lidt tid, så det kvarter fra eller til, ville nok ikke gøre den store forskel.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.