mboost-dp1

Forældet kort på Garmin Nüvi 650

Gå til bund
Gravatar #1 - Wassini
16. jan. 2008 21:39
Jeg købte en Garmin Nüvi 650 for omkring et år siden og på det tidspunkt var der et gammelt kort med. Nu er der gået et år, og der er stadig ingen opdateringer til kortet. Det vil sige, at der mangler mange af de nye motorveje og rundkørsler - og dem er der efterhånden mange af. Bl.a. mangler Svendborgmotorvejen (åbnede 16. september 2006)

Så den er stort set ubrugelig efterhånden.

Jeg har lige fået svar fra Garmin Support om at der nok måske (hvis jeg er heldig) engang i år, kan forventes at komme et ny kort som sikkert koster penge, men de ved ikke hvor meget.

Hvordan kan de forvente af jeg i fremtiden vil købe flere af deres produkter, når de sælger det med gamle kort?

Min Tom-Tom HAR installeret de nyeste kort uden problemer - og den opdateres automatisk via nettet, hver gang jeg sætter den til computeren.

Så hvis du står og overvejer at købe en GPS, så hold dig fra Garmin! De er ikke pengene værd!
Gravatar #2 - zin
16. jan. 2008 23:56
#1: Thanks for the heads up! <3
Gravatar #3 - Ronson ⅍
17. jan. 2008 00:18
Koster kortopdateringer ikke penge langt de fleste steder, med mindre det er sådan nogle opdateringer som brugerne selv laver?

Nyeste europakort til min navigon koster omkring 800 kr, synes jeg ikke er galt
Gravatar #4 - freesoft
17. jan. 2008 15:08
Hvad version kører du med nu?
Gravatar #5 - Wassini
27. jan. 2008 14:59
City Navigator Europe NT v9
Gravatar #6 - freesoft
27. jan. 2008 15:17
Ok, denne ser nyere ude fx er motorvejen ved Herning med http://www8.garmin.com/cartography/mapSource/cityn...
Gravatar #7 - Wassini
27. jan. 2008 15:38
Hjælper jo ikke meget, når der øvers med rødt står:

"Note: You cannot use this product to update the maps on your preloaded Garmin device"
Gravatar #8 - freesoft
27. jan. 2008 15:45
Har du så prøvet http://www8.garmin.com/unlock/update.jsp
Kunne ikke lige med min Nuvi.
Gravatar #9 - Wassini
27. jan. 2008 20:00
Jeps! Der er ingen opdatering!
Gravatar #10 - myplacedk
27. jan. 2008 20:11
Jeg er i det hele taget skuffet over GPS-kort, man ikke selv kan opdatere.

Jeg købte en Navigon, med nyeste kort på. Der kommer nye kort omkring en gang om året, og der kom et kort efter jeg havde købt apparatet.

Der manglede nogle ting, så det passede mig fint. Prisen på 700 kr. (for et apparat til under 2.000 kr) var dog noget pebret, så jeg prøvede lige en pirat-kopi først. Intet var opdateret. Absolut ingen af de fejl, jeg havde fundet.

Jeg KAN jo indsende opdateringer. Det er noget med:
1) Indsend opdatering.
2) Vent til de får kigget på det. De vil fysisk ud og måle, så der kan nemt gå måneder. Og så er det jo lille Danmark, så måske væsentligt mere.
3) Når ændringen er registreret, skal jeg så vente på den årlige generering af nyt kort.
4) Og når der så er nyt kort, så skal jeg vente på at Navigon køber der, tilpasser det til deres software, og udgiver det.

Så vi er oppe på i hvert fald 1-2 år inden jeg ser noget til mine rettelser. Så gider jeg sgu ærligt talt ikke.

Min næste GPS kan jeg selv opdatere, hvis det da ikke er alt alt for dyrt.
Gravatar #11 - Wassini
27. jan. 2008 21:10
Jeg har en QTek telefon med GPS og har købet et TomTom kort til den. Den bliver åbenbart opdateret hver gang jeg tilslutter den PCen - smart og meget bedre end en dyr opdatering en gang om året/ hvert 2. år fra Garmin.
Gravatar #12 - jakbro
31. jan. 2008 13:33
der skulle komme en ny version om ca en uge.. og den koster ca. 600 kr.

det kan godt være det koster lidt penge, tilgængæld er den stabil... så man får vel hvad man betaler for :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login