mboost-dp1
Forbandede lorte mac
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
NTFS er et fucked, obskurt og lukket filformat som skal reverse engineeres for at det virker ordentligt.
Dette betyder at der før har været problemer med Linux/Mac som har åbnet NTFS drev som har ført til korruption på NTFS disken, som i sidste tilfælde har ført til datatab.
Det er ikke din Macs skyld at du har valgt et åndssvagt format til din disk.
Jeg synes du skal formatere din disk til HFS+ og ligge din fil derpå og så se din FORBANDEDE LORTE PC have problemer med at åbne den.
Alternativt kan du hente NTFS-3G som påstår at være en sikker NTFS driver.
Dette betyder at der før har været problemer med Linux/Mac som har åbnet NTFS drev som har ført til korruption på NTFS disken, som i sidste tilfælde har ført til datatab.
Det er ikke din Macs skyld at du har valgt et åndssvagt format til din disk.
Jeg synes du skal formatere din disk til HFS+ og ligge din fil derpå og så se din FORBANDEDE LORTE PC have problemer med at åbne den.
Alternativt kan du hente NTFS-3G som påstår at være en sikker NTFS driver.
OSXfuse+NTFS-3G, hvis det (mountain )lion skal du også bruge denne patch til NTFS-3G
https://github.com/bfleischer/fuse_wait/downloads?
https://github.com/bfleischer/fuse_wait/downloads?
arne_v (5) skrev:#1
Hvad med FTP?
:-)
Det ville også være mit bud - køre de to på et kablet netværk. Under deling på Mac'en slå ftp eller SSH (hedder ekstern log ind) til og kør (s)ftp op mod mac'en fra Windows.
Er det pga udskiftning af disk at du skal føre data over eller er det bare generel backup?
Hvis det er udskiftning af disk - plejer jeg bare at proppe den nye disk i installere Mac OS på den og så bruge overførselsassistent til at føre tingene over - har ikke givet problemer på de 3 macbooks jeg har sat SSD diske i. Dette kræver et kabel til den gamle disk - visse SSD diske kommer med sådan et kabel.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.