mboost-dp1

Formatering af bærbar uden cd drev ?

Gå til bund
Gravatar #1 - nklj
3. dec. 2009 16:05
Ohøj

Jeg har en HP DV2 med Vista, som jeg gerne vil have formatteret. Problemet består af at det dvd-drev der er med til den bærbare er et USB drev, så ville høre om der er nogen der ved, hvordan jeg kan formattere computeren, for kan vel ikke gøre det på "normal" vis, i og med at, efter formatteringen er drevet vel ikke installeret længere?

På forhånd tak :)
Gravatar #2 - trylleklovn
3. dec. 2009 16:07
Hvis du kan boote fra drevet er det ikke noget problem.
Det vil være det samme som hvis du bootede fra en USB harddisk f.eks. Den kræver jo heller ikke at være driverunderstøttet i hvilket som helst styresystem du nu kommer på den, for at du kan boote fra den.
Gravatar #3 - nklj
3. dec. 2009 22:11
Hvis du kan boote fra drevet er det ikke noget problem.

Det er altså ikke sikkert at jeg kan boote fra drevet? Fik nemlig ikke nogen CD med da jeg købte den, så kan ikke rigtig tjekke det :/
Gravatar #4 - trylleklovn
3. dec. 2009 23:34
#3 hvordan har du tænkt dig at formatere på "normal vis" hvis du ikke har nogen cd alligevel? Og hvad har om du kan boote fra drevet at gøre med hvilke operativsystem skiver du har liggende eller ej.
Gravatar #5 - Dreadnought
4. dec. 2009 00:00
#3 CD'erne har du typisk mulighed for at brænde via et af producenternes preinstallerede programmer.
Gravatar #6 - zin
4. dec. 2009 07:27
#1: Du kan også skaffe dig et image af en windows CD (lovlig selvfølgelig), også "brænde" den ned på en USB pen vha. UNetbootin. Dog skal jeg ikke kunne garantere at det virker - men det burde det. :-)
Gravatar #7 - Plimmer
4. dec. 2009 14:04
#6 Bruger man bare ISO metoden til at smide windows på sin pen så?

Jeg bruger normalt kommando prompt metoden til at lave mine windows installationer fra, så det ser da lidt interessant ud.
Gravatar #8 - zin
4. dec. 2009 14:13
#7: Så vidt jeg kan gætte mig til - ja.
Gravatar #9 - nklj
4. dec. 2009 15:39
Takker for svarene :) Vil lige prøve dem ad ^^
Gravatar #10 - Thalion
4. dec. 2009 23:01
Er der ikke et recovery drev på din computer? Det mindes jeg at mange producenter er vilde med. For så er det bare at kigge i manualen og se hvad den siger.
Gravatar #11 - Bornslippy
4. dec. 2009 23:20
USB Flash Prep
kør diskpart fra cmd
Vær sikker på du vælger dit USB drev

diskpart > list disk > select disk "indsæt # for dit flash usb" (usb drev=1,2,3,4 eller 5 "kommer an på hvor mange diske du har i din box") > clean > create partition primary > format recommended > active > exit

DVD med Vista eller 7
dvd-drev:\boot\bootsect.exe /nt60 usb-drev:

Stadig i cmd
xcopy dvd-drev:\*.* /s /e /q usb-drev:

Hvis Win7
Hvis du vil ha' valgmuligheder for hvilken version af Windows 7 (Ultimate/Home Premium/Professional) du vil installere under installationen, skal du slette/rename ei.cfg i source mappen på dit usb flash.
USB-DREV:\Sources\EI.CFG

voila et stk. boot usb til Windows Vista/7
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login