mboost-dp1

Forskellige wallpapers på to skærme

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
23. maj 2009 19:10
I "dit wallpaper"-tråden så jeg at der var en bruger der havde 3 forskelige baggrunde på sit 3-skærms setup.

Jeg har nu forsøgt at gøre det sammed med mit 2-skærms (1680x1050 main screen og mit 720p HD tv)

Jeg har fulgt denne guide

Det virker, men der er et problem:
Baggrunden bag ikonerne på mit desktop er blå, og ikke bare mit wallpaper som tidligere.

Som det kan ses på dette billede fra guiden er der også en anden farve end selve baggrunden bag ikonerne.

Kan jeg ændre det så jeg bare har mit wallpaper som baggrund på ikonerne?
Gravatar #2 - Cloud02
23. maj 2009 22:25
Er det ikke windows setting som er slået til?

Open System Properties in Control Panel, choose the Advanced tab, and click Settings in the Performance section. Turn on the Use drop shadows for icon labels on the desktop option, and click Ok.
Gravatar #3 - holmen
23. maj 2009 23:16
#2 Det kan det være, men jeg har ikke unchecket den boks og når jeg har sat en anden baggrund på min sekundære skærm er boksen ikke blevet unchecket.

Har ikke prøvet at unchecke/checke den efter jeg har konfigureret det sekundære wallpaper, det bør jeg nok prøve.
Gravatar #4 - themuss
23. maj 2009 23:48
Jeg bruger nview (som er en del af min grafik-driver) hvis jeg vil have forskellige wallpapers på mine skærme.

Har du ikke noget lignende til dit grafik-kort?
Gravatar #5 - zin
23. maj 2009 23:51
#4: NView udkommer nu kun til Quadro grafikkort og er ikke understøttet i Vista i følge NVidia. :-)
Jeg bruger DisplayFusion (link) fordi jeg er doven. :-)
Gravatar #6 - holmen
24. maj 2009 00:08
Jeg har et 8800GT (og win xp) og har nvidia nview desktop manager i mit kontrolpanel.
Kan se at der er en faneblad der hadder desktops. Kigger nærmere på det i morgen.

Takker.
Gravatar #7 - Chewy
24. maj 2009 02:53
Uhhhh... Der er ikke noget værre end faneblade der hader desktops...
De er så kropumulige at have med at gøre ;-)
Gravatar #8 - holmen
24. maj 2009 09:55
themuss (4) skrev:
Jeg bruger nview (som er en del af min grafik-driver) hvis jeg vil have forskellige wallpapers på mine skærme.

Har du ikke noget lignende til dit grafik-kort?

Så spiller det. Takker.
Gravatar #9 - themuss
24. maj 2009 10:20
#5 Jeg ved godt nView er låst i visse tilfælde....

Feks skal jeg unzippe driveren og unzippe nview.cab og installere nview på den måde under Windows7.

Nview findes til alle nvidia-kort.

Jeg ville lige tilføje at "move to desktop" og de andre højreklik-muligheder man har med nview faktisk virker under Windows7.... Det er lidt fedt at kunne højreklikke på previewsne i taskbaren og flytte sine vinduer på den måde.
Gravatar #10 - zin
24. maj 2009 12:46
#9: Måske du så kunne forklare denne udtalelse fra Nvidia:
Nvidia skrev:
Note: NVIEW for XP will continue to be supported on both Quadro and GeForce, whereas the new NVIEW for Vista is a Quadro-only feature.

Kilde.

// EDIT: Selvom, XP SP2 compatibility + kør som admin virker... :-)
Gravatar #11 - themuss
24. maj 2009 13:39
#10 Det kan jeg ikke.

Jeg kan blot tilføje at nview.cab ligger i driveren og at man derfra kan installere nview på sit nvidiakort om det er quadro eller ej.

Såvidt jeg husker har jeg installeret nview uden compatibility på Windows7 med følgende versionsnumre: 7000, 7057, 7077 og nu 7100..... med et GTX260 (gamle version).
Gravatar #12 - zin
24. maj 2009 19:23
#11: Pudsigt. Jeg kan ikke bruge nview, når jeg installerer det med XP compatibility og kør som administrator. Der bliver bare rapporteret at der skal køres Desktop Manager.. Som ikke kører - og selve driverepakken kan ikke installeres... Jeg ved ikke hvordan du har fået nview til at virke, men jeg kan ikke. :-(
Gravatar #13 - themuss
25. maj 2009 01:17
Du skal installere UDEN compatibility.... Og behøver heller ikke "run as administrator"..

Hent feks driveren herfra: http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?show...

Dernæst unzipper du den, så unzipper du nview.cab inde i den.... I den nu unzippede nview-folder ligger der en "nviewsetup.exe".

Den dobbeltklikker du på og så installerer nview desktop manager 120.96.

Hvis det ikke virker for dig, vil jeg foreslå en reinstall af dit OS. evt noget drivercleaner og så prøve igen.

Rettelse: du skal ikke hente nvidia-driveren fra ovenstående link, det er ikke den rigtige nview der ligger i den.... Det virker dog stadig, men du vil få en version mismatch.

...fordi det er 120.95 der ligger i den pakke.

Det er nok bedre at hente den fra nvidia.com.
Gravatar #14 - Xill
25. maj 2009 10:03
(mig med 3-skærms setup)

jeg har brugt multimon til at lave det.

det virker i xp, vista og win 7
Gravatar #15 - zin
25. maj 2009 14:10
#13: Det er det, jeg har gjort. Der installeres ikke Desktop Manager, kun Nview. :-(
Gravatar #16 - themuss
1. jun. 2009 06:45
ZiN (15) skrev:
Der installeres ikke Desktop Manager, kun Nview. :-(
Det er det samme?

Lige en opdatering...

Jeg har geninstalleret 64-bit Windows 7, 7100RC i går.

Den installerede Nvidia 185.85 driveren. Jeg gik så på denne side: http://www.nvidia.com/object/win7_x64_185.85_whql.... og hentede driveren...

Dernæst unzippede jeg driveren, unzippede nview.cab derfra og kørte nviewsetup.exe... Den installerede så NVIEW Desktop Manager 120.99 for mig...

Jeg brugte hverken compatibility eller "run as admin" (min bruger er dog administrator).

Herefter har jeg fuld adgang til nview. Desktop manageren enabler man ved at gå ind i Nvidia Nview Desktop Manager i kontrol-panelet.

Så der... Beskrevet og testet. Fungerer alderes glimrende. Skal vi også have screen-shots med?
Gravatar #17 - zin
1. jun. 2009 07:52
Herefter har jeg fuld adgang til nview. Desktop manageren enabler man ved at gå ind i Nvidia Nview Desktop Manager i kontrol-panelet.

Her knækker filmen for mig; Jeg har ingen Nvidia Nview Desktop Manager i mit kontrol panel - kun Nvidia Control Panel (hvorfra jeg ikke kan aktivere noget Desktop Manager eller tilgå Nview). Logik kræver altså at du må have taget endnu et skridt eller gjort noget, som jeg ikke har. :-)
Gravatar #18 - themuss
1. jun. 2009 08:50
Og du er helt sikker på du har kørt nviewsetup.exe fra din unzippede nview-folder?

Har du checket at compatibility er fjernet fra den før du kører den, hvis du tidligere har prøvet med xp-compatibility?
Gravatar #19 - zin
1. jun. 2009 11:59
Hvis jeg ikke har XP Compatibility på, så melder installationen: "NVIDIA nView Desktop Manager installation failed. Click Finish to close the wizard."
Gravatar #20 - themuss
1. jun. 2009 12:02
Det fatter jeg ikke en hujende fis af.. den stryger lige igennem her. Hvilket grafikkort har du? Jeg installerer den med GTX260 og 8600GT,
Gravatar #21 - zin
1. jun. 2009 12:02
Jeg har et GeForce 7950GT.
Har du installeret den normale driver førend du gør dette?
Gravatar #22 - themuss
1. jun. 2009 12:04
Altså jeg lader bare windows update installere "den nyeste"... hvilket svarer til 185.85.
Gravatar #23 - zin
1. jun. 2009 12:05
Hm. Mit Windows installerer ikke selv driveren - det skal jeg selv gøre. Jeg har naturligvis samme version som dig, så .. øh.. Ja. :)
Gravatar #24 - themuss
1. jun. 2009 12:07
Belastende...

Jeg ved ikke hvor meget du har rodet rundt med drivere osv, men det kan være du har noget til at ligge der ødelægger installationen for dig. Måske du skal prøve en ren installation eller noget driver cleaner? Jeg ved ikke hvad problemet ellers kan være.

...Udover det er Windows.
Gravatar #25 - Rufo
1. jun. 2009 12:13
DisplayFusion
Gravatar #26 - zin
1. jun. 2009 12:25
#24: Det er ikke pga. en driver. Jeg graver lige min procmon frem og ser hvad der sker. :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login