mboost-dp1
forvirring af NAT?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
hej... jeg sidder bag en NAT firewall (Network address translation)
jeg har en NAS som jeg gerne vil forbinde til remote... jeg kan sagtens finde den på lokale IP, men kan ikke finde den på den fælles eksterne IP... hvad skal man skrive for at finde den?
jeg connecter gennem sftp via filezilla...
hvad gør man?
jeg har en NAS som jeg gerne vil forbinde til remote... jeg kan sagtens finde den på lokale IP, men kan ikke finde den på den fælles eksterne IP... hvad skal man skrive for at finde den?
jeg connecter gennem sftp via filezilla...
hvad gør man?
det du nok sidder bag ved er en NAT router men overload til for at spare på ip'erne
dvs at i kun har en offentlig IP den deler i så alle sammen ved at hver gang i går på nette så få du tildelt en port som du kommunikere på....
dvs at i kun har en offentlig IP den deler i så alle sammen ved at hver gang i går på nette så få du tildelt en port som du kommunikere på....
så jeg skal bare være specifik om hvilken port jeg vil bruge?
altså sftp://127.0.0.1:22 eksempel?
den skriver bare:
Fejl: Network error: Connection refused
Fejl: Kunne ikke forbinde til server
skal den lokale ip indgå et sted? som 127.0.0.1/10.0.0.2:22 eller hvordan?
jeg sidder på samme netværk og men vil gerne forbinde remote alligevel...
altså sftp://127.0.0.1:22 eksempel?
den skriver bare:
Fejl: Network error: Connection refused
Fejl: Kunne ikke forbinde til server
skal den lokale ip indgå et sted? som 127.0.0.1/10.0.0.2:22 eller hvordan?
jeg sidder på samme netværk og men vil gerne forbinde remote alligevel...
Hvad er idén i at tilgå en lokal maskine via en ekstern IP (med mindre det er DMZ?
Hvad er idén i at tilgå en lokal maskine via en ekstern IP (med mindre det er DMZ?
Har du ikke en kammi, der kan teste "ude fra"? ellers skal du jo have en tunnel ud, for på den måde at kunne teste(?)
Men hvis den virker lokalt, virker den også globalt, hvis du har sat din router rigtigt op jo..
Men hvis den virker lokalt, virker den også globalt, hvis du har sat din router rigtigt op jo..
Myip.dk - Den IP der står der er jeres yderside adresse.
Det er den adresse som man skal forbinde sig via når man kommer udefra.
På selve routeren skal du sørge for at lave en port forward fra din yderside til din inderside, altså til den givne IP adresse på din NAS.
Fx: Din yderside er 85.100.100.100 255.255.255.252.
Din inderside på NAS'en er 192.168.1.1 255.255.255.0
På NAS'en vælger du hvilken port man skal have tilladelse for at tilgå på den.
Du vælger fx port 4800.
På routeren sørger du derefter for at port forwarde port 4800 TCP/UDP til NAS'ens inderside adresse, i dette tilfælde 192.168.1.1
Til sidst, så får du en der ikke sidder på jeres inderside til at teste om han kan komme på via 85.100.100.100:4800
Hvis jeg skulle have misforstået hvad det hele drejer sig om, så undskyld for at have spildt din tid :)
Det er den adresse som man skal forbinde sig via når man kommer udefra.
På selve routeren skal du sørge for at lave en port forward fra din yderside til din inderside, altså til den givne IP adresse på din NAS.
Fx: Din yderside er 85.100.100.100 255.255.255.252.
Din inderside på NAS'en er 192.168.1.1 255.255.255.0
På NAS'en vælger du hvilken port man skal have tilladelse for at tilgå på den.
Du vælger fx port 4800.
På routeren sørger du derefter for at port forwarde port 4800 TCP/UDP til NAS'ens inderside adresse, i dette tilfælde 192.168.1.1
Til sidst, så får du en der ikke sidder på jeres inderside til at teste om han kan komme på via 85.100.100.100:4800
Hvis jeg skulle have misforstået hvad det hele drejer sig om, så undskyld for at have spildt din tid :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.