mboost-dp1
Forwarding af porte?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg mener, at der netop har været en bruger med samme spørgsmål, men jeg kan desværre ikke finde indlægget, som jeg tænker på, og derfor bliver jeg nødt til at spørge igen:
I forbindelse med et program skal jeg have åbnet - eller snarere forwardet - en port, og derfor vil jeg gerne vide, hvordan man finder sine egne åbne porte? Jeg er nemlig ikke i besiddelse af nogen router, da man i min boligforening blot stikker netkablet i væggen, så jeg har desværre ikke mulighed for at konfiguere det ad den vej.
Indtil videre har jeg benyttet mig af LanGUARD og Angry IP Scanner, men det lader ikke til, at nogle af dem oplyser, hvilke porte der er åbne. Derfor, hvordan forwarder jeg så til en åben port?
I forbindelse med et program skal jeg have åbnet - eller snarere forwardet - en port, og derfor vil jeg gerne vide, hvordan man finder sine egne åbne porte? Jeg er nemlig ikke i besiddelse af nogen router, da man i min boligforening blot stikker netkablet i væggen, så jeg har desværre ikke mulighed for at konfiguere det ad den vej.
Indtil videre har jeg benyttet mig af LanGUARD og Angry IP Scanner, men det lader ikke til, at nogle af dem oplyser, hvilke porte der er åbne. Derfor, hvordan forwarder jeg så til en åben port?
#7: Jeg er bange for at du har tabt. Du har en intern IP, det vil sige at der som standard ingen porte forwarded til din ip. Du kan undersøge om: Din ISP tilbyder at forwarde en eller flere porte til dig (Meget usansynligt) Eller din ISP tilbyder "offentlig ip" eller lign. (mere sansynligt.)
#10: Tjah, sagt lidt groft sagt betyder det at alle porte er forwarded til dig. Det vil nok også betyde at hvis du skal have mere end en computer på, skal du bruge en router, og at det er en god ide at have en firewall af en eller anden slags hvis du vælger den løsning.
TJah, betydelig forøgelse af hastigheden ved jeg nu ikke .. ved almindelige HTTP downloads, nej ikke rigtig.. Hvis du tænker på p2p kan forwards af de rigtige porte godt betyde en del bedre hastighed.
Du skal være opmærksom på, at når du sætter din linksys router til, kommer du igen på en ikke offentlig IP - Så bliver det din router der får den offentlige IP. Men det er ok, for nu har DU adgang til routeren, og kan dermed forwarde de rigtige porte til din egen computer. Yes?
Du skal være opmærksom på, at når du sætter din linksys router til, kommer du igen på en ikke offentlig IP - Så bliver det din router der får den offentlige IP. Men det er ok, for nu har DU adgang til routeren, og kan dermed forwarde de rigtige porte til din egen computer. Yes?
#15 Formodentligvis! Det ligner lidt at hoppe over, hvor gærdet er ikke-eksisterende i og med, at man smider en router op for at kunne få adgang til routerens porte, men hvis det virker, så virker det.
Jeg vil gå i gang, når jeg får tid og lyst til at bikse med det. Det var P2P-trafik, som jeg tænkte på, men da jeg ikke har nogle problemer med HTTP. Tak for hjælpen!
Jeg vil gå i gang, når jeg får tid og lyst til at bikse med det. Det var P2P-trafik, som jeg tænkte på, men da jeg ikke har nogle problemer med HTTP. Tak for hjælpen!
#17 Jeg har en bærbar, men det bruger jeg stort set kun til skolebrug. (Jeg har lidt dårlig samvittighed over min stationæres strømforbrug, men så længe jeg er tvunget til at bruge Vista på den bærbare, så holder jeg mig til den gamle maskine her.) Nu da sommerferien er skudt i gang har jeg faktisk pakket den bærbare sammen, og derfor har jeg ikke brug for trådløst internet lige foreløbig. Planen er dog, at det skal op på et eller andet tidspunkt... Hehe.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.