mboost-dp1

Gamle spil i Vista

Gå til bund
Gravatar #1 - lagoni
22. okt. 2008 14:55
Jeg kan ikke få Settlers II til at virke i Vista. Er der ikke noget jeg kan installere for at få sådanne gamle spil til at virke i nyt Windows?
Gravatar #2 - reefermadness  
22. okt. 2008 15:24
Da settlers II er et DOS spil kan du bruge DOSBOX til at køre det med...

http://www.dosbox.com/

PS. Man bliver ret upopulær af at lave dobbelt posts, så lad vær med det for fremtiden..
Gravatar #3 - Ronson ⅍
22. okt. 2008 15:53
Ellers har de også lavet en 10 års udgave af spillet, som i hvert fald virker i Vista. Grafikken er selvfølgelig forbedret, men ellers har du samme følelse som i den gamle 2'er. Og så har de rettet et par af gameplay-fejlene som det gamle havde.
Gravatar #4 - lagoni
22. okt. 2008 20:45
Ja, som skrevet andet sted, så beklager jeg dobbeltrådene, det avr en fejl på newz.

#3 - hmm, jeg vidste ikke tiårsudgaven kunne køre i Vista, dne må jeg lige se om jeg kan skaffe.
Gravatar #5 - lagoni
23. okt. 2008 12:10
Jeg har anskaffet mig Settlers II 10th Anniversary Edition, men den vil åbenbart ikke virke på Vista. Der er noget kompalitetsproblemer med Acrobat 7, som den vil installere, men ellers går installationen godt. Når jeg så vil spille, kan iden ikke åbne. Nogen ideer..?
Gravatar #6 - lagoni
23. okt. 2008 12:54
Nu fandt jeg et sted hvor der står man skal køre i "Xp Compatibility Mode" - hvordan gør man det?
Gravatar #7 - reefermadness  
23. okt. 2008 13:38
Hvorfor bruger du ikke bare dosbox, det virker jo.. (ihvertfald med settlers II standard versionen)
Gravatar #8 - lagoni
23. okt. 2008 13:52
#7 - men vil det virke med den nye udgave? Det er den eneste jeg har på cd lige nu.

Og det med at køre i XP-mode virker ikke...
Gravatar #9 - lagoni
23. okt. 2008 15:07
Så tror jeg det virker, jeg har brugt 3D-analyze. Nu må jeg se om det holder.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login