mboost-dp1

Gem udskriftsindstillinger i CS2/CS3

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
3. nov. 2009 10:52
Mojn

Jeg har nogle brugere, der hårdnakket påstår, at de har kunnet gemme printindstillinger direkte i et dokument.

Dvs. hvis man gik ind i Print-menuen, valgte f.eks. "Bakke 3" og "Duplex: Top/Top" og skrev dokumentet ud, gemte det og lukkede det. Så skulle den stå til de samme indstillinger igen næste gang, man åbnede dokumentet.

Det kan jeg dog ikke få til at virke. Nogen der kender en løsning på dette? Og om det overhovedet kan lade sig gøre på den måde, de beskrive det?

Mvh
Gravatar #2 - Kris
3. nov. 2009 11:36
Jeg bruger selv den mulighed i CS4 og har tidligere gjort det i CS2.
Plus det virker på samme måde i officepakken for mig.

Åben dokument, tryk udskriv, vælg muligheder, udskriv, gem, luk dokument. Åben dokument igen og så skulle det være samme indstilling som før.

Kan ikke lige se hvorfor det ikke skulle virke for dig.
Gravatar #3 - XorpiZ
3. nov. 2009 11:56

Hmm. Måske det er nogle printerindstillinger, jeg skal have kigget på så.

Det er vel en netværksprinter, du bruger?

Edit:

Det virker heller ikke i Office 2003 for mig.
Gravatar #4 - Kris
3. nov. 2009 12:44
Jeg bruger flere forskellige netværksprintere og det virker med dem alle 5.

Jeg kan ikke rigtig se at der er sat noget specielt op hverken i programmerne eller i printerne. Men hvis du har brug for at jeg skal checke nogle indstillinger så siger du bare til.
Gravatar #5 - fidomuh
3. nov. 2009 12:49
#XorpiZ

Mange firmaer har en Global Policy paa deres user account OU, som goer at de faar default print-settings.
( Fx saa den default staar til sort/hvid )
Gravatar #6 - XorpiZ
3. nov. 2009 12:52

Tak for tilbuddet. Det vil jeg lige overveje.

Hmm. Det er mig, der har sat domæneserveren op. Mig bekendt er der ikke nogen GPO, når det kommer til printere. Måske man lige skulle tjekke engang.

Yderlig info:

Jeg lavede en test-fil i illustrator og gemte den. Den fyldte:
0,99 MB (1.038.474 byte)

Så åbnede jeg den igen, ændrede printindstillingerne osv., og lukkede dokumentet. Den spurgte om jeg ville gemme ændringerne (hvilket jeg naturligvis svarer ja til) og fylder nu 0,99 MB (1.039.170 byte). Hvis jeg åbner filen kan jeg se, at den HAR gemt hvilken printer, den skal bruge. Men indstillingerne (A3, antal kopier, stapler mv.) er ikke blevet gemt.
Gravatar #7 - XorpiZ
3. nov. 2009 13:11

Ved du tilfældigvis hvilken GPO der er tale om?
Gravatar #8 - XorpiZ
4. nov. 2009 11:25
Ingen der har et bud? :|

#4 Kris

Vil du tjekke hvilken udskriftsprocessor dine netværksprintere bruger? jeg ved ikke om du har adgang til det dog :)
Gravatar #9 - Kris
4. nov. 2009 12:10
#8 XorpiZ

Det har jeg desværre ikke adgang til. Man må ikke særlig meget hvis man ikke er ansat i IT-afdelingen her i det offentlige. :)
Gravatar #10 - XorpiZ
4. nov. 2009 12:25
Kris (9) skrev:
#8 XorpiZ

Det har jeg desværre ikke adgang til. Man må ikke særlig meget hvis man ikke er ansat i IT-afdelingen her i det offentlige. :)

Ah ok, tak for forsøget ellers.

Det irriterer mig voldsomt det her. Det burde jo bare virke :|
Gravatar #11 - XorpiZ
4. nov. 2009 14:07
Er der nogen der ved, om det bliver gemt i filen - eller om det bliver gemt et andet sted på computeren?
Gravatar #12 - XorpiZ
9. nov. 2009 10:45
Jeg bumper lige igen.. :)

Jeg har nu forsøgt at installere en "lokal" printer. Altså, installere en netværksprinter igennem en TCP/IP port. Heller ikke dette virker. Jeg er sgu ved at være desperat efter en løsning..

Er der slet ingen, der har en ide om, hvad der kan være galt?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login