mboost-dp1
Genstart
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Min computer genstarter i tide og utide, vilket er lidt træls i længden...
dette kan she fra en gang hver 5 time time 1 gang hvert kvarter. og har haft min computer i snart 3 år og været for doven til at få gjordt noget ved det mens der var garanti på den. Jeg har været ude i den menu før man kommer ind i windowns (man trykker F12 eller F8 eller sådan noget) og valgt ikke at den ikke skulle genstarte ved systemfejl. så kommer den bare men sådan en blå skærm med en runtime error og en masse tal, og er nød til at genstarte for at komme ud af det... Håber jeg lige kunne få et lille hint til at få den til at holde op...
har:
Xp
AMD Athlon(tm) 64 processor
3200+
2.00 GHz, 1,00 BG RAM
(det var lige hvad der stod i egenskaber for denne computer) :D
dette kan she fra en gang hver 5 time time 1 gang hvert kvarter. og har haft min computer i snart 3 år og været for doven til at få gjordt noget ved det mens der var garanti på den. Jeg har været ude i den menu før man kommer ind i windowns (man trykker F12 eller F8 eller sådan noget) og valgt ikke at den ikke skulle genstarte ved systemfejl. så kommer den bare men sådan en blå skærm med en runtime error og en masse tal, og er nød til at genstarte for at komme ud af det... Håber jeg lige kunne få et lille hint til at få den til at holde op...
har:
Xp
AMD Athlon(tm) 64 processor
3200+
2.00 GHz, 1,00 BG RAM
(det var lige hvad der stod i egenskaber for denne computer) :D
Lyder også til at være ram fejl eller periodske harddisk fejl.
jeg ville også gøre det samme, f.eks. at brænde denne cd og boot den op (som ovenstående skrev):
http://www.ultimatebootcd.com/
anbefaler at køre minimum Memtest86 eller Memtest86+ test og en harddisk fitness test om der er nogen fejl på de 2.
Jeg tror dog mest at det er ram, og håber på det, da de er billigt at skifte ud.
jeg ville også gøre det samme, f.eks. at brænde denne cd og boot den op (som ovenstående skrev):
anbefaler at køre minimum Memtest86 eller Memtest86+ test og en harddisk fitness test om der er nogen fejl på de 2.
Jeg tror dog mest at det er ram, og håber på det, da de er billigt at skifte ud.
Hvad står der på den blå skærm?
Hvilken STOP kode (den med 0x) og evt driver? (slutter på .SYS).
Når man vælger at den ikke skal genstarte ved systemfejl, er det jo lige nettop for at man har tid til at skrive fejlkoden ned.
STOP fejlen kan ofte give en god indikation af hvad der er galt.
Ram eller harddisk er gode bud her.
Hvilken STOP kode (den med 0x) og evt driver? (slutter på .SYS).
Når man vælger at den ikke skal genstarte ved systemfejl, er det jo lige nettop for at man har tid til at skrive fejlkoden ned.
STOP fejlen kan ofte give en god indikation af hvad der er galt.
Ram eller harddisk er gode bud her.
Jeg har oplevet at min ældre ven restartede når den blev for varm pga støv i blæseren. Problemet forsvandt efter en støvsugning....
hmm... tror ikke det er den sidste... En fortalte mig det kunne være blæseren så har fået for et år siden instaleret 3 nye blæsere i den ;D... det hjalp ikke... tror i de kan være en driver der mangler update... ?
spacefractal (3) skrev:Lyder også til at være ram fejl eller periodske harddisk fejl.
Hvor meget vil nye ram ca koste vil du tro... har ikke fået kørt et check endnu pga. mangel på cd'r
Har du lavet en SAOSI fornyligt? (Skil Ad Og Saml Igen)
At skille maskinen totalt ad og samle den igen, hjælper i ufattelig mange tilfælde.
Men jeg hælder også til at det er RAM'ene der er problemet.
Prøv at sætte hastigheden på dine RAM helt ned i et par dage, og se om det hjælper på problemet.
Prøv eventuelt at låne et par RAM blokke, som du kan teste med.
At skille maskinen totalt ad og samle den igen, hjælper i ufattelig mange tilfælde.
Men jeg hælder også til at det er RAM'ene der er problemet.
Prøv at sætte hastigheden på dine RAM helt ned i et par dage, og se om det hjælper på problemet.
Prøv eventuelt at låne et par RAM blokke, som du kan teste med.
#9 Hvad laver du dog med dine computere hvis det hjælper at skille dem ad...
Har sjældent gjort det med mine egne maskiner, men har gjort det på mange kunders, og det har hjulpet på rigtig mange.
Specielt RAM og GPU kan nemt få dårlige forbindelser, og det hjælper også når man sørger for at rense diverse kølere.
Har sjældent gjort det med mine egne maskiner, men har gjort det på mange kunders, og det har hjulpet på rigtig mange.
Specielt RAM og GPU kan nemt få dårlige forbindelser, og det hjælper også når man sørger for at rense diverse kølere.
#12 Det med at rense kølerne gør jeg selv, men har aldrig oplevet ram eller grafikkort skulle blive løst eller få en dårlig forbindelse.
#13 Har "tit" oplevet at min ramstænger glider lidt op af holderne. Tror det er fordi, at computeren står direkte på gulvet, og når man så går eller løber forbi, så ryster det..
#15 Ah min kæreste render desværre ikke hysterisk rundt med støvsugeren :P
Jeg kunne stadig godt tænke mig at vide hvad det er for en stop fejl du får.
Det er ikke sikkert vi kan bruge det til noget, men vi kan være heldig at vi kan indkredse problemet.
Især harddisk fejl er normalt nemme at fastsætte ud fra stop koden.
Hvis der er en driver, kan vi også være heldige at fastslå hvilken enhed der fejler.
se eksempel
i dette eksempel er stop koden den med 0x00000050. Driveren er den der hedder spcmdconsys.
Jeg kunne stadig godt tænke mig at vide hvad det er for en stop fejl du får.
Det er ikke sikkert vi kan bruge det til noget, men vi kan være heldig at vi kan indkredse problemet.
Især harddisk fejl er normalt nemme at fastsætte ud fra stop koden.
Hvis der er en driver, kan vi også være heldige at fastslå hvilken enhed der fejler.
se eksempel
i dette eksempel er stop koden den med 0x00000050. Driveren er den der hedder spcmdconsys.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.