mboost-dp1
Gentagende lag i Steam-applikationer, til trods for optimale specifikationer?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hver gang jeg spiller enten Counter-Strike 1.6 eller Team Fortress 2 online, så oplever jeg gentagende lag (hvor spillet fryser i 4-5 sekunder) hvert minut. Hvis jeg selv opretter en LAN-server, så forekommer der ingen lag-problemer, og det kører derfor fint. Der forekommer heller ikke lag-problemer, hvis jeg spiller yderligere ressourcekrævende spil, udenom Steam.
Min internetudbyder er TDC, og download-hastigheden er ca. 20 Mbit, så der burde der heller ikke være nogen problemer. Jeg bruger trådsløst netværk.
Min PCs specifikationer er også langt over hvad f. eks. Counter-Strike 1.6 kræver, så der burde der heller ikke være nogen problemer:
Min config i Counter-Strike 1.6 ser således ud, og den er rimelig standard mht. indstillinger ved online-brug, så der burde heller ikke være nogen problemer:
Jeg troede selv, at problemet var forårsaget af min router (D-Link DIR-615), så jeg prøvede først at ’forwarde’ de porte, som Steam bruger:
TCP: 27020-27039 og UDP: 1200, 27000-27015
Dette hjalp ingenting, så jeg prøvede derfor at åbne spillene udenom routerens firewall (hvilket selvfølgelig formindskede sikkerheden), så jeg kunne afgøre om det overhovedet var routeren der forårsagede problemet. Dette hjalp heller ikke, så nu ved jeg virkelig ikke hvad der kan være årsagen til problemet? Jeg har ingen spyware, vira eller lign., og min PC kører fint andre applikationer – men Steam online, det kan den ikke uden, at der forekommer lag-problemer.
Jeg har haft problemet i over ét år, så jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe mig! Evt. nogen der har haft lignende problemer… Dette giver absolut ingen mening for mig!
På forhånd tak!
Min internetudbyder er TDC, og download-hastigheden er ca. 20 Mbit, så der burde der heller ikke være nogen problemer. Jeg bruger trådsløst netværk.
Min PCs specifikationer er også langt over hvad f. eks. Counter-Strike 1.6 kræver, så der burde der heller ikke være nogen problemer:
* Intel Core 2 Quad Desktop processor Q6600, 2,4 GHz
* 8MB L2 Cache
* Microsoft Windows Vista Premium
* 3072 MB (3x1024M) RAM, 667 mhz
* 320 GB 7200 RPM Sata hard drive
* Geforce 8600GS 512MB with up to 1279MB turbocache graphics
* 6x USB 2.0
* 1x VGA/DBI-I
* Ethernet
* TV out
* 1x IEEE 1394 firewire
* e-SATA
* Onboard 7.1 HD audio
* Headphone out/microphone in
* 8-i-1 card reader
* LAN 10/100/1000 mBit
Min config i Counter-Strike 1.6 ser således ud, og den er rimelig standard mht. indstillinger ved online-brug, så der burde heller ikke være nogen problemer:
// This file is overwritten whenever you change your user settings in the game.
// Add custom configurations to the file "userconfig.cfg".
unbindall
bind "TAB" "+showscores"
bind "ENTER" "+attack"
bind "ESCAPE" "cancelselect"
bind "SPACE" "+jump"
bind "'" "+moveup"
bind "+" "sizeup"
bind "," "buyammo1"
bind "-" "sizedown"
bind "." "buyammo2"
bind "/" "+movedown"
bind "0" "slot10"
bind "1" "slot1"
bind "2" "slot2"
bind "3" "slot3"
bind "4" "slot4"
bind "5" "slot5"
bind "6" "slot6"
bind "7" "slot7"
bind "8" "slot8"
bind "9" "slot9"
bind ";" "+mlook"
bind "=" "sizeup"
bind "[" "invprev"
bind "]" "invnext"
bind "`" "toggleconsole"
bind "a" "+moveleft"
bind "b" "buy"
bind "c" "radio3"
bind "d" "+moveright"
bind "e" "+use"
bind "f" "impulse 100"
bind "g" "drop"
bind "h" "+commandmenu"
bind "i" "shopmenu"
bind "j" "shopmenu2"
bind "k" "+voicerecord"
bind "m" "chooseteam"
bind "n" "nightvision"
bind "o" "buyequip"
bind "q" "lastinv"
bind "r" "+reload"
bind "s" "+back"
bind "t" "impulse 201"
bind "u" "messagemode2"
bind "w" "+forward"
bind "x" "radio2"
bind "y" "messagemode"
bind "z" "radio1"
bind "~" "toggleconsole"
bind "UPARROW" "+forward"
bind "DOWNARROW" "+back"
bind "LEFTARROW" "+left"
bind "RIGHTARROW" "+right"
bind "ALT" "+strafe"
bind "CTRL" "+duck"
bind "SHIFT" "+speed"
bind "F1" "coltcombo"
bind "F2" "awpcombo"
bind "F3" "extrastuff"
bind "F4" "secwep"
bind "F5" "snapshot"
bind "F6" "save quick"
bind "F7" "load quick"
bind "F10" "quit prompt"
bind "INS" "+klook"
bind "PGDN" "+lookdown"
bind "PGUP" "+lookup"
bind "END" "centerview"
bind "MWHEELDOWN" "invnext"
bind "MWHEELUP" "invprev"
bind "MOUSE1" "+attack"
bind "MOUSE2" "+attack2"
bind "PAUSE" "pause"
_cl_autowepswitch "1"
_snd_mixahead "0.1"
ati_npatch "1.0"
ati_subdiv "2.0"
bgmvolume "1.000000"
bottomcolor "6"
brightness "1"
cl_allowdownload "1"
cl_allowupload "1"
cl_backspeed "400"
cl_cmdbackup "2"
cl_cmdrate "101"
cl_corpsestay "600.000000"
cl_crosshair_color "250 50 50"
cl_crosshair_size "small"
cl_crosshair_translucent "0"
cl_dlmax "128"
cl_download_ingame "1"
cl_dynamiccrosshair "0"
cl_forwardspeed "400"
cl_himodels "0"
cl_idealpitchscale "0.8"
cl_lc "1"
cl_logocolor "#Valve_Orange"
cl_logofile "lambda"
cl_lw "1"
cl_minmodels "0"
cl_radartype "1"
cl_righthand "1"
cl_shadows "1"
cl_timeout "35"
cl_updaterate "101"
cl_vsmoothing "0.05"
cl_weather "0"
con_color "255 180 30"
console "1.000000"
crosshair "1.000000"
fastsprites "0"
fps_max "101"
fps_modem "0"
gamma "3"
gl_dither "1"
gl_flipmatrix "0"
gl_fog "1"
gl_monolights "0"
gl_overbright "0"
gl_polyoffset "0.1"
hisound "1"
hpk_maxsize "4"
hud_capturemouse "1"
hud_centerid "0"
hud_draw "1"
hud_fastswitch "1"
hud_saytext_internal "1"
hud_takesshots "0"
joystick "0"
lookspring "0.000000"
lookstrafe "0.000000"
m_filter "0"
m_forward "1"
m_pitch "-0.022"
m_side "0.8"
m_yaw "0.022"
model "gordon"
MP3FadeTime "2.0"
MP3Volume "0.800000"
mp_decals "300.000000"
name "Almost Human"
net_graph "3"
net_graphpos "1"
net_scale "5"
r_bmodelhighfrac "5.0"
r_detailtextures "0"
s_a3d "0"
s_automax_distance "30"
s_automin_distance "2"
s_bloat "2.0"
s_distance "60"
s_doppler "0.0"
s_eax "0"
s_leafnum "0"
s_max_distance "1000"
s_min_distance "5"
s_numpolys "200"
s_polykeep "1000000000"
s_polysize "10000000"
s_refdelay "4"
s_refgain "0.4"
s_rolloff "1.0"
s_verbwet "0.25"
sensitivity "1.9"
skin ""
spec_autodirector_internal "1"
spec_drawcone_internal "1"
spec_drawnames_internal "1"
spec_drawstatus_internal "1"
spec_mode_internal "2"
spec_pip "0"
suitvolume "0.250000"
sv_aim "0"
sv_voiceenable "1"
team ""
topcolor "30"
viewsize "110"
voice_enable "1"
voice_forcemicrecord "1"
voice_modenable "1"
voice_scale "0.750000"
volume "0.800000"
setinfo "_vgui_menus" "0"
setinfo "_ah" "1"
+mlook
alias "extrastuff" "hegren;flash;flash"
alias "coltcombo" "m4a1;primammo;ak47;primammo;vesthelm;vest;defuser"
alias "secwep" "deagle;secammo"
alias "awpcombo" "awp;primammo;vesthelm;vest;defuser"
bind "F1" "coltcombo"
bind "F2" "awpcombo"
bind "F3" "extrastuff"
bind "F4" "secwep"
exec userconfig.cfg
Jeg troede selv, at problemet var forårsaget af min router (D-Link DIR-615), så jeg prøvede først at ’forwarde’ de porte, som Steam bruger:
TCP: 27020-27039 og UDP: 1200, 27000-27015
Dette hjalp ingenting, så jeg prøvede derfor at åbne spillene udenom routerens firewall (hvilket selvfølgelig formindskede sikkerheden), så jeg kunne afgøre om det overhovedet var routeren der forårsagede problemet. Dette hjalp heller ikke, så nu ved jeg virkelig ikke hvad der kan være årsagen til problemet? Jeg har ingen spyware, vira eller lign., og min PC kører fint andre applikationer – men Steam online, det kan den ikke uden, at der forekommer lag-problemer.
Jeg har haft problemet i over ét år, så jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe mig! Evt. nogen der har haft lignende problemer… Dette giver absolut ingen mening for mig!
På forhånd tak!
Trådløst netværk = SINGLE dulplex, bad mojo for FPS spil:
http://en.wikipedia.org/wiki/Duplex_(telecommunica...
http://en.wikipedia.org/wiki/Duplex_(telecommunica...
Hvordan pilen skulle det kunne have noget med wifi at gøre?hymn1000 (1) skrev:hvor spillet fryser i 4-5 sekunder
Jeg vil prøve at sætte et netværkskabel i direkte, men det kommer til at tage lidt tid, da modem og router står i den anden ende af huset.
Hvorfor skulle det kunne have det? Hvordan ser lag da ud, hvis det er forårsaget af trådløst netværk?
Nextnx (5) skrev:Hvordan pilen skulle det kunne have noget med wifi at gøre?
Hvorfor skulle det kunne have det? Hvordan ser lag da ud, hvis det er forårsaget af trådløst netværk?
lag != et spil der fryser i 4-5 sekunder
Lag er når data flow ikke sker som tiltænkt som ala det der kan ske med wifi. Spillet ville ikke fryse, man vil normalt blive disconnected eller se spillere der "phaser" rundt eller står stille.
Lag er når data flow ikke sker som tiltænkt som ala det der kan ske med wifi. Spillet ville ikke fryse, man vil normalt blive disconnected eller se spillere der "phaser" rundt eller står stille.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.