mboost-dp1
GNU/Linux på Eduroam
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Et hurtigt spørgsmål fra en god ven:
Vi prøver at få hans Eee 1000 på nettet på studiet, men han oplever desværre problemer, da han ikke kan finde ud af de guides, som han har hentet.
KU bruger Eduroam, som vi har fundet denne guide til, men her stopper både min og hans viden, for hvordan er det liiiige, at man bruger sådan en supplicant?
Hvis der desuden er en nemmere/anden løsning til dette problem? Ubuntu kan jeg godt finde ud af noget i, men ved GNU er jeg helt død.
Vi prøver at få hans Eee 1000 på nettet på studiet, men han oplever desværre problemer, da han ikke kan finde ud af de guides, som han har hentet.
KU bruger Eduroam, som vi har fundet denne guide til, men her stopper både min og hans viden, for hvordan er det liiiige, at man bruger sådan en supplicant?
Hvis der desuden er en nemmere/anden løsning til dette problem? Ubuntu kan jeg godt finde ud af noget i, men ved GNU er jeg helt død.
#4 Jeg mente også, at GNU bare var Linux, men jeg må ærligt indrømme, at jeg er på dybt vand her.
Det, som vi leder efter, er egentlig bare den nemme løsning til idioten (læs: mig), der ikke har helt styr på det her. Skal man bare hente filen og indtaste koden... hvor?
Det, som vi leder efter, er egentlig bare den nemme løsning til idioten (læs: mig), der ikke har helt styr på det her. Skal man bare hente filen og indtaste koden... hvor?
Tja, hvis det er debian skal du vel bare bruge aptitude til at hente wpa_supplicant og installere det.
Burde gøre det. Herefter burde den fil, de snakker om, burde ligge i /etc/ eller /etc/wpa_supplicant/.
Brug eksempelvis find:
efter installation.
//EDIT: Bemærk at alt skal gøres som root.
apt-get install wpa_supplicant
Burde gøre det. Herefter burde den fil, de snakker om, burde ligge i /etc/ eller /etc/wpa_supplicant/.
Brug eksempelvis find:
find / -name wpa_supplicant
efter installation.
//EDIT: Bemærk at alt skal gøres som root.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.