mboost-dp1

Google Drive - Synce folder til Drive

Gå til bund
Gravatar #1 - <3Thinkpads
4. maj 2012 20:06
Bop, jeg håber at der er nogen som kan se en løsning på mit problemet. Svaret er sikkert åbenlyst, men jeg kan ikke lige se hvordan at jeg skal gøre det, så nu håber jeg på at der er en som kan lure den her.

Jeg har et Google Drive, og Google Drive installeret på min Windows 7.

Ved siden af dette, så har jeg en folder - på skrivebordet - hvor alle mine studiedokumenter ligger. Jeg ville gerne have denne mappe skulle synce til Google Drive hver gang at jeg laver ændringer i filerne, men jeg vil bevare mappestrukturen som den er (altså skole-folderen skal være på skrivebordet). Jeg ville helst undgå at skulle installerer flere programmer, så jeg håber på at Windows 7 har en indbygget funktion til at klone mapper.

Giver det mening, og er der i så fald en løsning på dette?
Gravatar #2 - Chewy
4. maj 2012 20:11
@ #1
Den eneste måde det vil kunne lade sig gøre på (på nuværende tidspunkt), er ved at smide skolemappen over i din Drive folder, derefter laver en genvej på skrivebordet..
Gravatar #3 - <3Thinkpads
4. maj 2012 20:18
Chewy (2) skrev:
@ #1
Den eneste måde det vil kunne lade sig gøre på (på nuværende tidspunkt), er ved at smide skolemappen over i din Drive folder, derefter laver en genvej på skrivebordet..

Og dum som jeg er, så har jeg prøvet om jeg kunne fixe det på den omvendte måde. Men deri ligger problemet jo, jeg stoler ikke nok på systemet - både mit eget og googles - til at dette er en brugbar løsning.
Gravatar #4 - Chewy
4. maj 2012 20:22
@ #3
Men hvis du ikke stoler på Google. Hvorfor så kigge på deres løsning. Istedet for at tjekke Skydrive/Dropbox/Sugarsync/etc. ud..?
Gravatar #5 - <3Thinkpads
4. maj 2012 20:26
Chewy (4) skrev:
@ #3
Men hvis du ikke stoler på Google. Hvorfor så kigge på deres løsning. Istedet for at tjekke Skydrive/Dropbox/Sugarsync/etc. ud..?

Jeg stoler ikke på nogen af dem :) Google er bare lettest ift. min google konto, og måske er det dem jeg stoler mest på. Altså det skal ikke tages så bogstaveligt at jeg ikke stoler på dem. Jeg er bare fan af redundancy, så jeg vil have adgang til mine dokumenter på min computer og på mit google drive - uanset som nettet virker eller om syncen til Drive ikke er gået igennem.
Gravatar #6 - Lowkey
5. maj 2012 00:08
&lt;3Thinkpads (5) skrev:
jeg vil have adgang til mine dokumenter på min computer og på mit google drive - uanset som nettet virker eller om syncen til Drive ikke er gået igennem.

Hvordan kan du forvente at tingene kan ligge på Drive hvis synkroniseringen ikke er lykkedes?

Desuden bliver tingene jo ikke slettet fra din lokale maskine ved at synkronisere dem. De kommer til at ligge begge steder.
Gravatar #7 - freesoft
5. maj 2012 08:20
Gravatar #8 - Daniel-Dane
5. maj 2012 08:27
Kan man lave symlink af mapper i Windows?

Edit: Pis, slået af #7.
Gravatar #9 - <3Thinkpads
5. maj 2012 10:00
Lowkey (6) skrev:
Hvordan kan du forvente at tingene kan ligge på Drive hvis synkroniseringen ikke er lykkedes?

Desuden bliver tingene jo ikke slettet fra din lokale maskine ved at synkronisere dem. De kommer til at ligge begge steder.

Hvis synkroniseringen ikke virker, så har jeg filerne liggende min egen computer og derved kan syncen genoptages når jeg får internet igen.
Gravatar #10 - <3Thinkpads
5. maj 2012 10:08
freesoft (7) skrev:
http://jravn.dk/?p=387

Det der, det er lige som jeg havde brug for. Nu håber jeg at det virker som jeg regner med :)

Vil ændringer i filen på Google Drive, medføre at filen bliver ændret i min mappe på desktoppen? Altså det er ikke nødvendigt, men det ville ikke gøre noget :)
Gravatar #11 - Emil Melgaard
5. maj 2012 12:11
#9:

Hvis du ligger filer direkte i Google Drive mappen og synkroniseringen ikke virker, vil dine filer stadigvæk ligge lokalt på din maskine.

#10:

Ja, det gør det.

Det betyder også at hvis du sletter en fil i Google Drive vil den blive slettet i din mappe på skrivebordet. Det er altså ikke mere sikkert end at gemme filer direkte i Google Drive mappen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login