mboost-dp1

grafikkort bliver varm i minecraft

Gå til bund
Gravatar #1 - csstener(^,^)
6. maj 2012 19:16
Hej, Har et problem hvor mit grafikkort går fra 29 grader til 78 grader efter 2 min når jeg starter minecraft og det er ikke fordi den ikke kan klare minecraft da der i version 1.1 ikke var noget problem. Kan sagten køre Metro 2033 på højste grafik uden at kortet kommer over 42 grader.

Har selvfølgelig googlet lidt rundt omkring og fandt en masse tråde hvor folk bare beder en om at smide en bedre køler i. Men det skjuler jo bare problemet i stedet for at fjerne det, jeg mener helt erligt der er et eller andet galdt når den pludselig stiger så meget i et ikke serlig krævende spil.

Mine specs kan ses her: csstener.dk/pc_specs.txt

for de dovne sår er midt grafikkort et NVIDIA GeForce GTX 560.

Håber på at i kender en løsning
//csstener
Gravatar #2 - Norrah
6. maj 2012 19:19
Det er minecraft, det er programmeret i java.. der er ikke noget fix.
Gravatar #3 - markjensen
6. maj 2012 20:05
Hvad har det med grafikkortet at gøre? Det bruger vel højest lidt mere CPU. Eller hvad?
Gravatar #4 - mfriis
6. maj 2012 20:19
Jeg syntes nu du skal smide en ordentlig køler på alligevel. Hvis kortet kan belastes så meget at køleren ikke kan følge med så er der noget galt. Alternativt så underclock det.

Minecraft er en tung satan men din kort skal ikke kunne stå af pga. minecraft eller noget andet spil, det bør peake i effekt inden det bliver for varmt.
Gravatar #5 - izym
6. maj 2012 20:41
Jeg har svært ved at tro på at et GTX 560 kan køre Metro 2033 med alt på fuldt sving. Der må være et eller andet der laver en flaskehals, således at kortet ikke bliver udnyttet særlig godt.

Anyway, så er 78 grader på ingen måde alarmerende. Jeg mener grænsen for GTX 560 ligger ved 97 grader.
Gravatar #6 - csstener(^,^)
6. maj 2012 20:56
izym (5) skrev:
Jeg har svært ved at tro på at et GTX 560 kan køre Metro 2033 med alt på fuldt sving. Der må være et eller andet der laver en flaskehals, således at kortet ikke bliver udnyttet særlig godt.
Kan den nu godt. Anyway så syndes jeg det er alarmerende når jeg nu er vand til at den aldrig kommer over 42 grader.
Gravatar #7 - Emil Melgaard
6. maj 2012 22:34
Minecraft er et meget krævende spil. Hvis du vil gøre det mindre krævende kan du sætte Render Distance ned.
Gravatar #8 - Chewy
7. maj 2012 01:21
Og benytte low-res "skins"...
Gravatar #9 - izym
7. maj 2012 08:36
­­­­­­­­­­ (6) skrev:
Kan den nu godt. Anyway så syndes jeg det er alarmerende når jeg nu er vand til at den aldrig kommer over 42 grader.

I 1920x1080 med alt på maksimum? Flydende ser det i hvert fald ikke ud.
Gravatar #10 - terracide
7. maj 2012 08:40
­­­­­­­­­­ (1) skrev:
Hej, Har et problem hvor mit grafikkort går fra 29 grader til 78 grader efter 2 min når jeg starter minecraft og det er ikke fordi den ikke kan klare minecraft da der i version 1.1 ikke var noget problem. Kan sagten køre Metro 2033 på højste grafik uden at kortet kommer over 42 grader.

Har selvfølgelig googlet lidt rundt omkring og fandt en masse tråde hvor folk bare beder en om at smide en bedre køler i. Men det skjuler jo bare problemet i stedet for at fjerne det, jeg mener helt erligt der er et eller andet galdt når den pludselig stiger så meget i et ikke serlig krævende spil.

Mine specs kan ses her: csstener.dk/pc_specs.txt

for de dovne sår er midt grafikkort et NVIDIA GeForce GTX 560.

Håber på at i kender en løsning
//csstener

Udskift bruger...Metro2033 kan ikke engang køre i QUAD-SLI på højeste settings...PICNIC.
Gravatar #11 - csstener(^,^)
7. maj 2012 13:20
kan dog ikke køre den i en opløsning som hedder 1920x1080 da spillet ikke kan sidtes til det men ja ellers er alt hvad jeg kan instille på maximum video prof:

Men er der slet ingen forslag på mit minecraft problem??
Gravatar #12 - terracide
7. maj 2012 13:47
Du kan ikke spille i acceptable FPS med lat lir slået til på din mid/lowrange kort...

Her er hvad NVIDIA siger NÆSTEN kan trække Metro2033 med alt lir slået til...i QUAD SLI:
http://static.trustedreviews.com/94%7C00002308f%7C...

Her er din GPU sammenlignet med GTX690
http://www.geforce.com/Active/en_US/shared/images/...

Enten lyver du tykt...eller også er du for dum til at modtage hjælp...hvilken er det?!
Gravatar #13 - izym
7. maj 2012 13:50

Ja, men hvor mange FPS får du?
Gravatar #14 - csstener(^,^)
7. maj 2012 13:58
#12 terra nu viser jeg jo bare hvad jeg oplever. Det var meningen at denne tråd var til for at fixe et problem i minecraft ikke for at snakke om hvad instillinger jeg kan køre med i Metro 2033.

har en fps på omkring 28

Kan vi ikke godt gå ontopic igen ?(helst gerne før terra begyndet med alt hans pjat) syndes tråden er kørt en hel del af sporet.
Gravatar #15 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. maj 2012 14:07

Når du først har inviteret Terra herind - så er alt tabt!..

Måske skulle du overveje at investere i et ATI-kort og en AMD-processor? o_O

(no pun intended Terra)
Gravatar #16 - csstener(^,^)
7. maj 2012 14:14
Thoroughbreed (15) skrev:

Når du først har inviteret Terra herind - så er alt tabt!..

Måske skulle du overveje at investere i et ATI-kort og en AMD-processor? o_O

(no pun intended Terra)
jammen det kan da ikke bruges i mit bundkort ?

Gravatar #17 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. maj 2012 14:17

*suk*

Nej, processoren kan selvfølgelig ikke - men grafikkortet - selvfølgelig kan det da det!
Gravatar #18 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. maj 2012 14:25
terracide (12) skrev:

Det der skræmmer mig lidt i det billede Terra, er at med quad (4!) grafikkort bliver tallene ikke engang fordoblet?.. Nu ved jeg ikke hvad der står bag den test, men det lyder bare forkert i mine øre ...

http://www.hardwareheaven.com/reviews/1376/pg1/sapphire-radeon-7970-quad-crossfire-first-look-performance-quad-graphics-cards.html skrev:

Sapphire Radeon 7970 (single): 30 FPS
Sapphire Radeon 7970 (Crossfire): 62 FPS
Sapphire Radeon 7970 (Tri-Crossfire): 124 FPS
Sapphire Radeon 7970 (Quad-Crossfire): 148 FPS
GTX 590 (SLI): 63
Shogun 2 was tested at 5760x1080 with no AA, 16xAF and all other settings at their maximum.

Spillet er godtnok ikke Metro - men den fremhæver min pointe med at 4 kort BURDE yde mere end dobbelt så meget af 1 kort?... Tallene er max-FPS, se evt. kilden for min/avg/max samt en test i 3D Mark 2011
Gravatar #19 - ignuz
7. maj 2012 14:33
Thoroughbreed (18) skrev:
men den fremhæver min pointe med at 4 kort BURDE yde mere end dobbelt så meget af 1 kort

Er fuldstændig individuelt fra spil til spil og i forhold til hvordan grafikkort driverne er hvor stor ydelsesmæssig forbedring du får fra det.
Derudover skal du huske på at GTX 690 allerede er et dual-gpu kort og der er ikke rigtig nogle spil som er optimeret til at udnytte mere end det.
Gravatar #20 - terracide
7. maj 2012 14:39
Thoroughbreed (18) skrev:
terracide (12) skrev:

Det der skræmmer mig lidt i det billede Terra, er at med quad (4!) grafikkort bliver tallene ikke engang fordoblet?.. Nu ved jeg ikke hvad der står bag den test, men det lyder bare forkert i mine øre ...

http://www.hardwareheaven.com/reviews/1376/pg1/sapphire-radeon-7970-quad-crossfire-first-look-performance-quad-graphics-cards.html skrev:

Sapphire Radeon 7970 (single): 30 FPS
Sapphire Radeon 7970 (Crossfire): 62 FPS
Sapphire Radeon 7970 (Tri-Crossfire): 124 FPS
Sapphire Radeon 7970 (Quad-Crossfire): 148 FPS
GTX 590 (SLI): 63
Shogun 2 was tested at 5760x1080 with no AA, 16xAF and all other settings at their maximum.

Spillet er godtnok ikke Metro - men den fremhæver min pointe med at 4 kort BURDE yde mere end dobbelt så meget af 1 kort?... Tallene er max-FPS, se evt. kilden for min/avg/max samt en test i 3D Mark 2011

Nope, der er ikke tale on linær skalering med GPU'er.
Ting som frambuffer, texture memeory ect deles...og ikke alle spil er lige gode til AFR (Alternate Frame Rendering).

Hvis spil skalere ~90% over 2 GPU'er...så er det flot.

Det er det samme som med flere kerne CPU'er...ikke alle opgaver kører 4 gange hurtigere bare fordi man har 4 kerner.

Nogle spil kører faktisk langsommere i SLI/Crossfire end med en enkelt GPU...
Gravatar #21 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. maj 2012 15:35
#19 + #20

Aha, ja det giver selvfølgelig også mening - 2X er ikke altid det dobbelte af X
- anyway, hvis man så ser på det jeg linkede til er der dog stor forskel på 1x 7970 og 4x 7970, det var derfor jeg undrede mig over den minimale forskel på 1x GTX-noget og 4x GTX-noget ... Også selvom det er Dual-GPU :)

Hvis man kigger på avrg. FPS i mit link kan man se den store forskel (kender ikke spillet de tester - but anyway!)

Siger heller ikke at ATi er bedre end nVidia - undrede mig bare over den minimale forskel ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login