mboost-dp1

Hjælp en frustreret Arla-medarbejder.


Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
16. sep. 2009 09:37
Her hos Arla er FTP et fy-ord, fordi über-IT-afdelingen ikke er glade for det. (Bedre forklaring kan jeg ikke få.)
Jeg står og mangler en driver til en Epson Perfection 4180 Photo. Er der en der vil gøre mig den tjeneste at enten ligge den tilrådighed via http eller sende den til csnil HOS arlafoods.com?
Den fylder 20,68MB. Hvis den sendes via mail skal den deles op i maks 6MB stykker med eksempelvis RAR.

Jeg har brug for den senest kl. 13.00 og ved den normale rutine hos Arla går der typisk 14 dage. Brevduer uden vinger er hurtigere.
Gravatar #2 - XorpiZ
16. sep. 2009 09:41
#1

Jeps. Jeg henter den da lige og smider den op på www.yousendit.com. Jeg mener det er HTTP-transfer de bruger.
Gravatar #4 - XorpiZ
16. sep. 2009 09:46
Eish du er da træls mandalae :D
Gravatar #5 - Mandalae
16. sep. 2009 09:48
#4,

Bare hurtigere :p

Jeg er sikker på du får kudos for at ville hjælpe alligevel :)
Gravatar #6 - Dreadnought
16. sep. 2009 09:54
Tak mandalae!
Kudos til XorpiZ. :D
Gravatar #7 - Mandalae
16. sep. 2009 09:56
#4,

Se selv :p
Gravatar #8 - XorpiZ
16. sep. 2009 10:57
\o/
Gravatar #9 - siliankaas
16. sep. 2009 11:49
Ellers er det jo altid en god ide at have en synology (eller lig.) til at stå eksternt, så kan man altid hente det via http bagefter! :-)
Gravatar #10 - Dreadnought
17. sep. 2009 08:08
Ding! Min request til vores IT-afdeling blev afvist, med den begrundelse at skulle jeg hente den skulle det være gennem produktionsnetværket, hvilket jeg ikke har adgang til, eller hente det privat. Så er det jo godt at vi har Newz. :D
Gravatar #11 - terracide
18. sep. 2009 05:58
#10:
Og det er folk som dig, der får alt muligt lort ind på netværk, ved at bryde IT-afdelingers politikker...
Gravatar #12 - Bundy
18. sep. 2009 06:14
#11 : JA for SATAN da. Pas på printere drivere.
Det kan godt være at der er en IT politik der med et formål, men den fejler fandme noget hvis IT afdelingen insisterer på at være assholes.
Gravatar #13 - XorpiZ
18. sep. 2009 06:29
#12

Hey, de to hovedformåle ved at være ansat i IT-afdelingen er at man:

1. kan være en BOFH over for dem man ikke kan li
2. kan hjælpe alle de yndige hunkøn med deres fejl
Gravatar #14 - Jonasee
18. sep. 2009 06:37
#13
og problemt i det er?
Gravatar #15 - terracide
18. sep. 2009 06:46
#12:
Igen, hvis folk tænker med røven og på "MIG, MIG, MIG!!!" og tilsidesætter de politikker (der ikke bare er der for sjovs skyld) så er det disse folk som inficere netværk med alt muligt crap...den slags burde være fyringsgrunlag..(og er det faktisk flere steder)

#14:
Agreed...
Gravatar #16 - XorpiZ
18. sep. 2009 07:08
Jonasee (14) skrev:
#13
og problemt i det er?


Absolut intet - jeg lever selv efter de to principper :D
Gravatar #17 - Dreadnought
18. sep. 2009 07:23
#15 Grunden til at FTP er lukket, er fordi at vi ikke har mulighed for at scanne ftp-overførsler for virus, som vi gør med http. Det er da til at forstå. Men at ingen og mener absolut ingen indenfor Arla har ftp-adgang ud af firmaet, fatter jeg simpelthen ikke.
Hvis man ikke har mulighed for at hente en driver, som er nødvendig for at holde hjulene igang, via FTP, så bør man have en person som man kan sige "Hey! Fetch!" til. Selv HP som Arla er gift med serverer drivere via FTP.
Gravatar #18 - terracide
18. sep. 2009 07:54
#17:
Tag din sag op med din interne-IT afdeling, istedet for det her egocentriske "MIG, MIG, MIG og så fuck reglerne..."
Gravatar #19 - rasmusv
18. sep. 2009 08:14
#11/15 For det forholder sig vel sådan for dig, at du er dårligt eller uuddannet. Ved at lade de brugere, som kan it udover sit speciale, klare sine egne problemer bliver du jo stort set elimineret som ligegyldig mellemmand. Og så står du først på fyringslisten næste gang der skal muges ud. Du har altså en interesse i at introducere så mange latterlige og ligegyldige led i it-arbejdet som gør livet så surt for brugerne som muligt. MIG MIG MIG - det er sådan din remse går.

--
Jeg undskylder på forhånd, til de der skulle blive stødt af mit spark nedad. Det er en ussel kommentar, som ikke burde være begået, men lige præcist terracide fortjener den altså.
Gravatar #20 - XorpiZ
18. sep. 2009 08:59
#19

Jeg er faktisk helt enig.

Selvfølgelig skal man ikke lade brugerne gøre hvad som helst, men hvis brugerne selv kan installere deres printere, sætte de programmer op de skal bruge osv., så er det helt fint med mig. Så har jeg mere tid til at fokusere på de ting, der er vigtige. Nemlig at netværket fungerer og at folk kan arbejde uden problemer.
Gravatar #21 - Mort
18. sep. 2009 10:05
terracide (15) skrev:
#12:
Igen, hvis folk tænker med røven og på "MIG, MIG, MIG!!!" og tilsidesætter de politikker (der ikke bare er der for sjovs skyld) så er det disse folk som inficere netværk med alt muligt crap...den slags burde være fyringsgrunlag..(og er det faktisk flere steder)


På samme måde så er IT afdelinger, som tænker med røven bare for at deres hverdag skal være så let som muligt, lige så uegnede til at udføre deres job.

Jeg har været ude til et utal af IT afdelinger som ikke forstår at deres arbejde er at sørge for at der findes en IT infrastruktur der gør at brugerne kan udføre deres arbejde. Hvis IT afdelingerne rent faktisk lyttede til brugernes behov, så ville brugerne ikke være nødt til at omgås reglerne for at udføre deres arbejde.

Jeg forstår udemærket behovet for at kontrollere hvad brugere må og ikke må, men så må man også være klar til at hjælpe brugerne med at udføre de ting som de ikke selv har rettigheder til, men alligevel har brug for at gøre for at lave deres arbejde.
Gravatar #22 - Dreadnought
18. sep. 2009 10:48
Det skal selvfølgelig lige nævnes at jeg sidder i vores lokale IT-afdeling her på mejeriet. Vi får mindre og mindre indflydelse, eftersom vores IT-systemer migreres til Arla. Vi forsøger dog at beholde så mange af vores maskiner på vores eget gamle system af økonomiske årsager, da Arla PC'er koster et 5-cifret beløb per PC per år til Arlas IT-afdeling. Arla PC'er er låst i hoved og røv uden nogen mulighed for parsonlig hardware, medmindre at det er inkluderet i Arlas Whitelistede. Hvilket intet af vores udstyr var, da vi blev opslugt af Arla for nogen år siden.

Alt tager tid hos Arlas IT-afdeling. Når vi på vegne af vores medarbejdere beder om support på et mindre kritisk problem går der typisk op til 14 dage eller længere før der kommer en løsning på det. Jeg har personligt et administrativt forespørgsel fra maj måned, som jeg stadig mangler svar på.
Gravatar #23 - Bundy
21. sep. 2009 08:46
#22 : Jeg kan ikke beskrive hvor glad jeg er for mit arbejde lige nu ;)
Gravatar #24 - Dreadnought
21. sep. 2009 14:11
#23 Du fandt noget der var værre?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login