mboost-dp1
Hjælp HURTIGT!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg rensede min computer, og nu vil den ikke vise signal på skærmen?
Da jeg træk ventilatoren af CPU'en, var den limet fast til vetilatoren, men CPU slottet var låst? ... Jeg puttede den bare i igen efter jeg rensede ventilatoren, og derefter skruede jeg det hele på igen.
Nu viser den ingen signal på skærmen? Hvad skal jeg gøre?
PS, svar hurtigt, da jeg får gæster om mindre om en halv time... Og det store problem er, at gæsterne kommer for at spille LAN...
Da jeg træk ventilatoren af CPU'en, var den limet fast til vetilatoren, men CPU slottet var låst? ... Jeg puttede den bare i igen efter jeg rensede ventilatoren, og derefter skruede jeg det hele på igen.
Nu viser den ingen signal på skærmen? Hvad skal jeg gøre?
PS, svar hurtigt, da jeg får gæster om mindre om en halv time... Og det store problem er, at gæsterne kommer for at spille LAN...
Det er skam meget normalt. Kølepastaen kan være tørret ud, der kan være brugt termisk tape, eller termisk lim.
Hvis det er lim eller tørret kølepasta, har jeg flere gange brugt kanten af mit skrivebord. Sæt køleren op af skrivebordet, så køleren glider på siden af bordet og siden (IKKE BENENE) rører bordet. Derefter giver man køleren et raskt dask og CPUen falder af.
Dette er dog på helt eget ansvar.
Hvis der er tale om tape, skal man bruge noget ala en skruetrækker og holde et let tryk i længere tid, så kommer CPUen langsom fri.
Hvis det lykkedes, så husk at afrense køler og CPU grundigt så der ikke er rester af kølepasta/lim, før du bruger en frisk gang kølepasta.
Det er skam meget normalt. Kølepastaen kan være tørret ud, der kan være brugt termisk tape, eller termisk lim.
Hvis det er lim eller tørret kølepasta, har jeg flere gange brugt kanten af mit skrivebord. Sæt køleren op af skrivebordet, så køleren glider på siden af bordet og siden (IKKE BENENE) rører bordet. Derefter giver man køleren et raskt dask og CPUen falder af.
Dette er dog på helt eget ansvar.
Hvis der er tale om tape, skal man bruge noget ala en skruetrækker og holde et let tryk i længere tid, så kommer CPUen langsom fri.
Hvis det lykkedes, så husk at afrense køler og CPU grundigt så der ikke er rester af kølepasta/lim, før du bruger en frisk gang kølepasta.
Jakob Jakobsen (16) skrev:#14
Så venter du til du har fået fat på kølepasta.
Jeg håber virkelig ikke du går og roder ved andres computere!?!
Det er ikke mit problem du ikke kan læse og forstå. Absolut ved længervarig kørsel er kølepasta mere end bare en god ide. Knægten her er nervøs for at hans pc slet ikke virker, ergo er det muligt at prøve sig frem og starte den op uden nyt kølepasta på... var det mere tydeligt, ???
retard
Hvis den bare er bøjet kan du prøve forsigtigt at rette den ud med en kniv. Jeg har selv haft held til at rette en let bøjet pin ud med bladet fra en Stanley-kniv. Bare pas på at du ikke bøjer flere pins, og sørg for at du ikke svitser CPU'en med statisk elektricitet!
Jeg fik dem alle rettet op efter en time, men så lagde jeg mærk til at der manglede en pin. Bundkortet er M3A79-T Deluxe. Hvad for en CPU fra AMD skal jeg købe?
PS: betaler gerne 3-4k kr. Jeg har en PSU på 750W, og køre med radeon 4870 GPU, så det skal helst være en cpu som jeg kan bruge :P
PS: betaler gerne 3-4k kr. Jeg har en PSU på 750W, og køre med radeon 4870 GPU, så det skal helst være en cpu som jeg kan bruge :P
Hvis din bios ellers er opdateret så kan du smide sådan en her i.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Phe...
Eller kan du bare kigge på denne her side under cpu support list.
http://asus.com/product.aspx?P_ID=ufZUFHN96LlrLL9J
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Phe...
Eller kan du bare kigge på denne her side under cpu support list.
http://asus.com/product.aspx?P_ID=ufZUFHN96LlrLL9J
Bare til en anden gang:
En hårtørre er møg effektiv til at varme fastsiddende CPUer op med. Det gør, at de i de fleste tilfælde er møj´ nemmere at få af.
Det er supertræls at nogle (færdigbyggede) computere har køleren limet på :(
Men det lyder så lidt som om du har trukket den af, selvom den var genstridig. Sådan en operation er altid bedst at gøre med en maskine der har 'kogt' i en times tid først, altså IKKE fra kold tilstand.
En hårtørre er møg effektiv til at varme fastsiddende CPUer op med. Det gør, at de i de fleste tilfælde er møj´ nemmere at få af.
Det er supertræls at nogle (færdigbyggede) computere har køleren limet på :(
Men det lyder så lidt som om du har trukket den af, selvom den var genstridig. Sådan en operation er altid bedst at gøre med en maskine der har 'kogt' i en times tid først, altså IKKE fra kold tilstand.
Har sparet op til en Radeon 5870x2, men så skete dette.
Men tror ikke jeg ville bruge 4.000 kr på nyt ram, bundkort og processor. Så jeg køber det kimx (#25) har linket til mig.
Hvad mener du med min BIOS skal være opdateret?
Altså hvis jeg køber: http://fcomputer.dk/index.php?show=products_show&a... får jeg en CD, eller noget jeg skal installere?
Har sparet op til en Radeon 5870x2, men så skete dette.
Men tror ikke jeg ville bruge 4.000 kr på nyt ram, bundkort og processor. Så jeg køber det kimx (#25) har linket til mig.
Hvad mener du med min BIOS skal være opdateret?
Altså hvis jeg køber: http://fcomputer.dk/index.php?show=products_show&a... får jeg en CD, eller noget jeg skal installere?
BIOS er det der bestemmer hvad dit bundkort kan, for at kunne bruge den cpu jeg linkede til så skal din bios mindst være version 0905(muligvis 1303). Jeg ved ikke hvornår du fik dit bundkort med 0905 kom i juni, så hvis dit bundkort er fra før det så skal du opdaterer BIOS.
/Double facepalm
Jeg skulle selv fikse det på egen hånd, pga. at der kom 7 gæster for at spille LAN lige da uheldet skete. (Men det gik fint nok.. altså lige undtagen at jeg bare sad ned i 24 timer uden at lave noget..)
/Double facepalm
Jeg skulle selv fikse det på egen hånd, pga. at der kom 7 gæster for at spille LAN lige da uheldet skete. (Men det gik fint nok.. altså lige undtagen at jeg bare sad ned i 24 timer uden at lave noget..)
xXgmzorXx (37) skrev:#36
/Double facepalm
Var det et uheld at du rensede din computer!? Jeebs... det var sgu uheldigt...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.