mboost-dp1
Hjælp ønskes til valg af lazer printer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg er på udkig efter en "all in one" sort/hvid home office lazer printer (altså en med scanner samt kopi funktion der kan stå på mit skrivebord), som jeg håber på at jeg kan få lidt vejledning til her; da jeg virkelig ikke er inden i printer verden.
Mine ønsker:
- Den skal have en rigtig papir skuffe (altså en hvor man tager en skuffe ud og ligger papiret ned i; da jeg ikke kan udstå det der system hvor man skal vippe et låg ned og så ligge papir i den og så fjerne dem igen for at kunne lukke låget).
- Det må ikke være en Dell (jeg har et udstående med Dell og ønsker derfor ikke at handle med dem)
- Skal helst være sort i designet.
- Må helst ikke koste meget mere end 1.500 kr.
- Skal helst have nogle forholdvis billige toner (altså forstået i pris pr. side).
- Har gode drivers (altså nogle som virker godt med windows 7 64-bit)
FYI:
- Jeg bruger ikke fax og jeg kommer heller aldrig til det så fax er en unødvendighed.
- Jeg ved ikke rigtigt om det skal være USB eller netværk printer, men printerne skal aldrig bruges til mere end en PC så en printer med netkort ville nok være irrelevant (ved ikke om der findes printer som kun er med netkort og så uden USB)
Jeg har selv kigget på en Brother DCP-7060D men en af mine venner siger at de har nogle virkelige ringe drivers til deres printere.
PS.
Jeg håber på at høre fra nogle da jeg virkelig står og mangler en printer til mit hjemme kontor (er lidt desperart!).
Tak på forhånd for hjælpen :)
Mine ønsker:
- Den skal have en rigtig papir skuffe (altså en hvor man tager en skuffe ud og ligger papiret ned i; da jeg ikke kan udstå det der system hvor man skal vippe et låg ned og så ligge papir i den og så fjerne dem igen for at kunne lukke låget).
- Det må ikke være en Dell (jeg har et udstående med Dell og ønsker derfor ikke at handle med dem)
- Skal helst være sort i designet.
- Må helst ikke koste meget mere end 1.500 kr.
- Skal helst have nogle forholdvis billige toner (altså forstået i pris pr. side).
- Har gode drivers (altså nogle som virker godt med windows 7 64-bit)
FYI:
- Jeg bruger ikke fax og jeg kommer heller aldrig til det så fax er en unødvendighed.
- Jeg ved ikke rigtigt om det skal være USB eller netværk printer, men printerne skal aldrig bruges til mere end en PC så en printer med netkort ville nok være irrelevant (ved ikke om der findes printer som kun er med netkort og så uden USB)
Jeg har selv kigget på en Brother DCP-7060D men en af mine venner siger at de har nogle virkelige ringe drivers til deres printere.
PS.
Jeg håber på at høre fra nogle da jeg virkelig står og mangler en printer til mit hjemme kontor (er lidt desperart!).
Tak på forhånd for hjælpen :)
Hvor meget printer du, siden du vil have en laserprinter?
Printer du mindre end hundrede sider om måneden, så vil jeg anbefale dig at overveje en inkjet i stedet.
Personligt har jeg haft rigtig god erfaring med Canons AIO-produkter og kan anbefale en printer som denne.
Printer du mindre end hundrede sider om måneden, så vil jeg anbefale dig at overveje en inkjet i stedet.
Personligt har jeg haft rigtig god erfaring med Canons AIO-produkter og kan anbefale en printer som denne.
Denne her måske? Samsung ML1630 Kender et par stkker der har haft samsungs laser printere og været godt tilfredse med den. Og så er den samtidigt lidt pæn at have stående...
Jakob Jakobsen (2) skrev:Hvor meget printer du, siden du vil have en laserprinter?
Ikke det vilde, rute planer, regniner, faktura og den slags. Mit grundlag for nettop en lazer printer er at jeg printer så lidt at blæk udtøre inden jeg får brugt det op, så i mine øjne giver en lazer printer mere mening plus at jeg ingen planer om nogle siden at printe noget i farve.
Jakob Jakobsen (2) skrev:Personligt har jeg haft rigtig god erfaring med Canons AIO-produkter og kan anbefale en printer som denne.
Hmm... kan godt være det bare er mig, men jeg kan ikke se på den om den har et lukket skuffe system, det linger bare en låge du lukker op når du skal printe og så lukke igen når du ikke skal printe mere og derfor fjerne papiret frem og tilbage hver gang man skal prite eller ej.
Ndrskv (3) skrev:Denne her måske? Samsung ML1630 Kender et par stkker der har haft samsungs laser printere og været godt tilfredse med den. Og så er den samtidigt lidt pæn at have stående...
Den ser lidt funky ud :) men jeg har intet kenskab til samsungs drivers, er de til at have med at gøre? Jeg høre f.eks. at Brothers drivers skulle være ret skod... ved dog ikke om det er sandt.
Jeg har indkøbt sådan en samsung-fætter der til mit tidligere job, og den var ganske fin. Dog kan der ikke være særlig meget papir i skuffen, men det er jo en smagssag om det er nødvendigt. Jeg kan desværre ikke huske stykprisen.
Jeg ved ikke lige hvad du er bekymret for mht. drivere generelt. Har du nogle specielle applikationer du skal printe fra? For ellers er det IMHO mange år siden man rigtig havde problemer med drivere på Windows. Hvis du tænker på hvorvidt du bliver forstyrret af printer-software der popper up og siger alt muligt til dig når du vil printe (vedligehold blablabla), så kan du næsten altid undgå det ved blot at installere driveren uden det medfølgende crapware.
Jeg ved ikke lige hvad du er bekymret for mht. drivere generelt. Har du nogle specielle applikationer du skal printe fra? For ellers er det IMHO mange år siden man rigtig havde problemer med drivere på Windows. Hvis du tænker på hvorvidt du bliver forstyrret af printer-software der popper up og siger alt muligt til dig når du vil printe (vedligehold blablabla), så kan du næsten altid undgå det ved blot at installere driveren uden det medfølgende crapware.
fiskefyren (4) skrev:Ikke det vilde, rute planer, regniner, faktura og den slags. Mit grundlag for nettop en lazer printer er at jeg printer så lidt at blæk udtøre inden jeg får brugt det op, så i mine øjne giver en lazer printer mere mening plus at jeg ingen planer om nogle siden at printe noget i farve.
Der går ofte 2-3 uger imellem jeg bruger min printer og jeg har ikke haft problemer med at den udtørrer. De er jo lavet så hovedet bliver lukket af en pakning så snart den ikke printer. Og min MP600R har jeg haft i over 3 år.
Jeg tror ikke der er mange inkjet printere der har de problemer mere, specielt ikke når man holder sig fra engangsprintere til 300kr.
fiskefyren (4) skrev:Hmm... kan godt være det bare er mig, men jeg kan ikke se på den om den har et lukket skuffe system, det linger bare en låge du lukker op når du skal printe og så lukke igen når du ikke skal printe mere og derfor fjerne papiret frem og tilbage hver gang man skal prite eller ej.
Der er en papirbakke i bunden af printeren der kan holde omkring 100 stykker A4 papir. Printeren er lavet så den selv åbner for udskriftsbakken når du udskriver og når du er færdig, lukker du den bare igen, så kommer der slet ikke støv ind i printeren og den fylder ikke ret meget.
BlackFalcon (5) skrev:Jeg har indkøbt sådan en samsung-fætter der til mit tidligere job, og den var ganske fin. Dog kan der ikke være særlig meget papir i skuffen, men det er jo en smagssag om det er nødvendigt. Jeg kan desværre ikke huske stykprisen.
Jamen hvordan var dens drivers, var der nogle særlige problemer og var det til at finde ud af?
Og der kan vidst være 250 stykker i skuffen af gangen (langt mere end de 20 stykker man kan smide i dem med låg system).
Og jeg tror styk prisen på lige den model er 0,2 øre siden.
BlackFalcon (5) skrev:Jeg ved ikke lige hvad du er bekymret for mht. drivere generelt. Har du nogle specielle applikationer du skal printe fra? For ellers er det IMHO mange år siden man rigtig havde problemer med drivere på Windows. Hvis du tænker på hvorvidt du bliver forstyrret af printer-software der popper up og siger alt muligt til dig når du vil printe (vedligehold blablabla), så kan du næsten altid undgå det ved blot at installere driveren uden det medfølgende crapware.
Tja, jeg havde engang en HP som virkelig havde nogle latterlige drivers, en ting var at man skulle install en service pakke med alle mulige underlige snot programmer og så var deres program man brugte til printerne svært at finde rundt i og virkelig dybt latterligt lavet.
Det er længe siden jeg har haft en printer (min sidste døde vidst i 2003?), så det kan godt være det bare er mig som er lidt out of date og der virkeligt ikke er nogle særlige problemer med de forskellige firmaers drivers?
Jakob Jakobsen (6) skrev:Der går ofte 2-3 uger imellem jeg bruger min printer og jeg har ikke haft problemer med at den udtørrer. De er jo lavet så hovedet bliver lukket af en pakning så snart den ikke printer. Og min MP600R har jeg haft i over 3 år.
Måske bare min som var noget værre bras, jeg brugte den ikke særlig tit og hver gang jeg gjorde så var en af mine blæk patroner udtøret, så det var lidt dyrt for mig at bruge den da jeg sådan set prinet noget ud der måske lignet 25 sider or such og så skulle jeg have en ny patron...
Jakob Jakobsen (6) skrev:Jeg tror ikke der er mange inkjet printere der har de problemer mere, specielt ikke når man holder sig fra engangsprintere til 300kr.
Hmm, måske... den jeg købte kostet 1200 kr. så ved ikke om det stadig ville være betegnet som en engangs printer.
Jakob Jakobsen (6) skrev:Der er en papirbakke i bunden af printeren der kan holde omkring 100 stykker A4 papir. Printeren er lavet så den selv åbner for udskriftsbakken når du udskriver og når du er færdig, lukker du den bare igen, så kommer der slet ikke støv ind i printeren og den fylder ikke ret meget.
Så jeg skal fjerne papir fra printerne hver gang jeg ikke bruger den mere og så smide dem over i den igen når jeg skal bruge den? Sådan en printer kan jeg ikke rigtigt leve med, vil gerne have en hvor jeg kan smide nogle papir i en skuffe og så lukke den og så ikke skulle åbne den før alt papiret i den er brugt, heller ikke når jeg ikke bruger den. Hvis der er en ting jeg ikke gider så er det at flytte ting frem og tilbage uden nogle rigtig grund, det er hvad jeg normalt ville kalde "et dårligt design".
fiskefyren (8) skrev:Så jeg skal fjerne papir fra printerne hver gang jeg ikke bruger den mere og så smide dem over i den igen når jeg skal bruge den?
[url= :)
Siden du ikke helt er tilfreds med de forslag du har fået, kan du så ikke lige bruge 2 min på at fortælle hvad du ikke kan lide ved dem, så vi ikke "spilder" mere tid på at foreslå noget til dig, du alligevel ikke vil have? :)
Edit: Jeg mener vi har ramt dine mål i #0 (lige bortset fra at Jakob mener du skal have ink-jet)
Edit 2: Mht. softwaren til Samsungen. Det er jo relativt hvad man synes er nemt og overskuelig. Jeg havde ingen problemer med at anvende printeren. Jeg kan fortælle den stod i en lobby til VIP-kunder (ikke IT-kyndige) som en gratis service.
Edit: Jeg mener vi har ramt dine mål i #0 (lige bortset fra at Jakob mener du skal have ink-jet)
Edit 2: Mht. softwaren til Samsungen. Det er jo relativt hvad man synes er nemt og overskuelig. Jeg havde ingen problemer med at anvende printeren. Jeg kan fortælle den stod i en lobby til VIP-kunder (ikke IT-kyndige) som en gratis service.
Hvis man skal kunne printe på fanzy papir eller photos så ville en ink-jet være valget men ellers ville jeg nok kigge efter en laser printer.
Du kan få knap så gennem tænkt driver ved dem alle, men ofte er der en basis driver der kan det basale og når den er inden skal du som sådan ikke rode med det mere, ud over nogle simple indstillinger i printer egenskaberne.
En ny printer i dag kan installeres på Win7 x64 med stor sandsynlighed.
Spørgsmålet som også sætter prislejet for printeren, er om den skal kunne printe i farver eller ej. Med farve er lidt dyrere.
Du kan få knap så gennem tænkt driver ved dem alle, men ofte er der en basis driver der kan det basale og når den er inden skal du som sådan ikke rode med det mere, ud over nogle simple indstillinger i printer egenskaberne.
Spørgsmålet som også sætter prislejet for printeren, er om den skal kunne printe i farver eller ej. Med farve er lidt dyrere.
BlackFalcon (11) skrev:Siden du ikke helt er tilfreds med de forslag du har fået, kan du så ikke lige bruge 2 min på at fortælle hvad du ikke kan lide ved dem, så vi ikke "spilder" mere tid på at foreslå noget til dig, du alligevel ikke vil have? :)
Uhm... den ene var ret stor (har ikke noget imod højde, men brede er lidt et issues da jeg har et lille kontor) og så bryder jeg mig ikke rigtigt om sådan nogle "touch" knapper.
Så all in all har jeg kun set meget få bud på lazer printere og har ikke fået sådan en super god beskrivelse, hvilket gør det lidt svært at tage en beslutning ud for det : /
BlackFalcon (11) skrev:Edit: Jeg mener vi har ramt dine mål i #0 (lige bortset fra at Jakob mener du skal have ink-jet)
True dat, jeg er bare en af de slags mennesker som lige så snart jeg køber noget finder noget jeg heller vil have og så fortryder mit første køb, derfor ønsker jeg lidt flere valg muligheder jeg kan tage udgangspunkt i, men jeg er gald for alle de foreslag jeg har fået so far da de hjælper mig lidt på vej imod et reelt end goal :)
BlackFalcon (11) skrev:Edit 2: Mht. softwaren til Samsungen. Det er jo relativt hvad man synes er nemt og overskuelig. Jeg havde ingen problemer med at anvende printeren. Jeg kan fortælle den stod i en lobby til VIP-kunder (ikke IT-kyndige) som en gratis service.
Ja okay, så er det jo nok til at råde bod på, jeg ved ikke... jeg oplevet som sagt bare at min daværende HP printer var noget virkeligt crap, både hvad ang. dens driver samt alt deres shitty software.
cnx (12) skrev:Hvis man skal kunne printe på fanzy papir eller photos så ville en ink-jet være valget men ellers ville jeg nok kigge efter en laser printer.
Skal kun bruge den til faktura, regninger til mit privat firma og så ellers til at printe ruteplaner ud med når jeg skal finde rundt i verden (man kunne foreslå mig at købe en smartphone eller en GPS, men jeg synes ikke der er nogle smartphones som er værd at eje lige pt. og en GPS gider jeg ikke rigtigt at give ekstra penge for da jeg skal have en printer anyway).
cnx (12) skrev:Du kan få knap så gennem tænkt driver ved dem alle, men ofte er der en basis driver der kan det basale og når den er inden skal du som sådan ikke rode med det mere, ud over nogle simple indstillinger i printer egenskaberne.
Altså... virker det så virker det og så er jeg vel enligt glad :)
cnx (12) skrev:Spørgsmålet som også sætter prislejet for printeren, er om den skal kunne printe i farver eller ej. Med farve er lidt dyrere.
Skal ikke bruge farve til noget som helst så det ville i mine øjne være spild af penge.
Dine valg match'et med EDBPriser
De ser imho ud til at være i ca. samme størrelse. Personligt ville jeg gå efter Samsung, HP el. Canon, eksempelvis MF-4410 som er uden touch
De ser imho ud til at være i ca. samme størrelse. Personligt ville jeg gå efter Samsung, HP el. Canon, eksempelvis MF-4410 som er uden touch
cnx (17) skrev:Bilka side 34 i denne uge.
Samsung ML-1660 til 599,-
WTF... den model er med [url= ML-1630[/url]... *sign* man byrde da helt seriøst have give det et andet serie nummer -_-
cnx (20) skrev:LoL ja sry, jeg kiggede også kun på model nummeret. :-)
Det okay :) Men jeg ville ønske jeg kunne høre nogle flere meninger fra folk om hvad de synes er nice... synes ikke rigtigt de foreslået modeller som rent faktisk har hvad jeg søger er lige min kop the :/
Nu er du jo ikke surfet ind på printerz.dk. Jeg tror faktisk ikke der er ret mange herinde der på regulær basis går rundt og køber laserprintere der lige præcis matcher dine behov.
Nu har du for anden eller tredje gang fået opfyldt alle dine krav, og så svarer du
Igen uden at præcisere hvad der er din kop the! Du er umulig at hjælpe hvis du ikke lige bruger lidt resourcer på at forklare dine krav. Det håber jeg du kan forstå ;)
Har du taget turen ud i den lokale Elgiganten/Bilka/whatever og fundet noget du kan lide? Hvis ja, så post modellen her og spørg om vi har erfaringer med den, og/eller google nogle tests af den selv. Du kan også tage kontakt til en professionel forhandler af IT-udstyr som fx. http://kontorsyd.dk/ (er ikke associeret med dem).
Ellers må du ud og se om du kan finde en printer-messe. Held og lykke med købet.
Nu har du for anden eller tredje gang fået opfyldt alle dine krav, og så svarer du
#21 skrev:synes ikke rigtigt de foreslået modeller som rent faktisk har hvad jeg søger er lige min kop the
Igen uden at præcisere hvad der er din kop the! Du er umulig at hjælpe hvis du ikke lige bruger lidt resourcer på at forklare dine krav. Det håber jeg du kan forstå ;)
Har du taget turen ud i den lokale Elgiganten/Bilka/whatever og fundet noget du kan lide? Hvis ja, så post modellen her og spørg om vi har erfaringer med den, og/eller google nogle tests af den selv. Du kan også tage kontakt til en professionel forhandler af IT-udstyr som fx. http://kontorsyd.dk/ (er ikke associeret med dem).
Ellers må du ud og se om du kan finde en printer-messe. Held og lykke med købet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.