mboost-dp1

Hjælp til computerkøb

Gå til bund
Gravatar #1 - konrad
30. jan. 2008 22:00
Hej
Jeg skal købe en computer til min søn på 11 år. Han har skærm, mus, tastatur mv. Udover netsurfing skal han bruge den til spil - fortiden mest WOW og SIMS. En ven forslog at købe en af flg.

Forslag 1:
http://fcomputer.dk/index.php?show=menu&submen...

Forslag 2:
http://fcomputer.dk/?show=sys_make&sysid=386

Min søn mener imidlertid at de er for små - de skal ihvert fald have mindst 2 GB RAM.

Kan nogle give mig nogle kommentarer og evt. nogle alternative forslag til, hvad jeg skal købe.

på forhånd tak.
Gravatar #2 - trylleklovn
30. jan. 2008 22:03
Har spillet både wow og sims på en 3ghz med 1gb ram uden problemer, det vigtigeste her er grafikkortet.
Gravatar #3 - konrad
30. jan. 2008 22:33
Tak for det hurtige svar. Nu spørger jeg dumt - grafikkortet er det i skærmen eller er der også et i computeren? Og hvor stort skal det være?
Gravatar #4 - trylleklovn
30. jan. 2008 22:38
Det er i computeren. Og det afhænger af hvor kraftige spil den skal afvikle.
Jeg kan i hvert fald berette at WOW kører udemærket med i hvert fald et GeForce 7800GT.
Gravatar #5 - konrad
30. jan. 2008 22:49
I den computer som jeg har fået foreslået kan jeg se, at der står 512MB 20tac GeF 8400GS DDR2 PCI-E - svarer det til det du bruger?
Gravatar #6 - trylleklovn
31. jan. 2008 06:57
Det er lidt mindre end mit nuværende grafikkort (geforce 8800gts) men det vil sagtens kunne trække det, som din søn efterspørger.
Gravatar #7 - vandfarve
31. jan. 2008 08:02

Ellers vil du nok kunne finde hjælp i denne artikel om at købe computere: Del 1 - Forberedelserne. Den er en smule lang, så du kan evt. springe ned til afsnittet om grafikkort, og der vil du kunne få lidt inspiration og hjælp.

Ellers ville du kunne få hjælp i denne nyhed, der beskriver en ny benchmark-funktion, hvor man kan sammenligne forskellige opsætnings (altså "setups") performance. Jeg har ikke selv prøvet den, men på papiret lyder den rigtig god.

Til sidst vil du kunne få hjælp på Tom's Hardware Guide, som har været så flinke at lave en chart over samtlige grafikkort til salg i 2007-2005. Der kan du uden videre sammenligne dem i forskellige spil og forskellige opløsninger.

Hvis du har flere spørgsmål, så skal jeg dog gerne hjælpe dig med dem. Bare fyr løs!
Gravatar #8 - Anelguso
3. feb. 2008 10:14
fin computer men harddisken er lige lovlig liillle
Gravatar #9 - I.F.F.
3. feb. 2008 10:24
har du en stoerre til salg? evt med privat garanti?
Gravatar #10 - Anelguso
3. feb. 2008 10:30
hahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha nej !!!!!!!!!!!!!!!!! spørg din moar :D
Gravatar #11 - cazotaro
3. feb. 2008 11:09
WoW kan kører på meget mindre og stadig med en fin spil oplevelse, kørte det på et eller andet Point of View (GeForce - kan ikke huske serienummeret) med 128 MB RAM, godt nok før TBC, men det funkede helt fint dengang :D og gør det sikkert til dels stadigvæk.
Lige nu har jeg et GeForce 7300GS som kan trække WoW på højeste grafikniveau uden problemer.

Som #8 skriver vil mere harddisk plads ikke skade og ville nok også gå efter 2 GB RAM i stedet for 1. Ser heller ikke ud til at det kommer til at koste meget mere end nogle af de to setup:)
Gravatar #12 - cazotaro
3. feb. 2008 11:10
Ved ikke hvorfor jeg fik det med 2 GB RAM i stedet for 1 med når du allerede havde skrevet det i #1..
Gravatar #13 - konrad
5. feb. 2008 12:35
Tak for hjælpen til alle. Skønt med vejledning når man er analfabet mht. computere. cazotaro, du skriver at man kan få mere harddiskplads og 2GB RAM uden at det koster meget mere, hvis jeg forstår dig ret. Hvor skal jeg gøre det henne? De steder jeg har set koster det typisk over 1000 kr. mere, hvilket set procentvis er en heftig forøgelse af prisen.
Gravatar #14 - konrad
5. feb. 2008 13:25
Ej, hvor er jeg ikke særlig kvik. Det gik lige op for mig at man bare kan vælge andre værdier for de enkelte "komponenter", når man køber computeren og så bliver det mere overkommeligt. Lyder det fornuftigt at tilvælge
2GB DDR2 PC5400 667 MHz 1-part (2 x 1GB) og
320 Westrern Digital 7200rpm SATA2?

Det er en guldhjemmeside, når man famler sig frem i junglen som total amatør. Vandfarve - jeg har været inde på dine meget velskrevne sider. (De er sjove at læs
Gravatar #15 - konrad
5. feb. 2008 13:28
e, selvom jeg ikke fostår det hele.)
Gravatar #16 - cazotaro
5. feb. 2008 15:30
#13 så bare på dine links og prøvede at ændre hardisken fra 160gb til 250 og rammene fra 1gb til 2gb, står til 500 kr mere for de to, så mit ordvalg var nok ikke helt korrekt :/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login