mboost-dp1
Hjælp til valg af oplader til bærbar
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hey folks!
Jeg sidder med en bærbar computer der mangler en oplader, og har en masse gamle opladere til rådighed og prøver at finde en der passer..
Problemet er at der ikke er nogen der passer "perfekt" til computerens input.
Der står på den at den skal have 19V og 3,16A.
Og så kommer spørgsmålet så, hvor langt +/- kan jeg tillade mig at gå i forhold til de 3,16A???
På forhånd tak :-)
Jeg sidder med en bærbar computer der mangler en oplader, og har en masse gamle opladere til rådighed og prøver at finde en der passer..
Problemet er at der ikke er nogen der passer "perfekt" til computerens input.
Der står på den at den skal have 19V og 3,16A.
Og så kommer spørgsmålet så, hvor langt +/- kan jeg tillade mig at gå i forhold til de 3,16A???
På forhånd tak :-)
#5 300 mio. Ampere vil dog være ret voldsomt, hvis der skulle forekomme en kortslutning :P
Men enig: Det gør ikke noget, at din lader kan levere flere ampere end computeren trækker. Det kan blive et problem, hvis den ikke kan levere nok.
En lader, der kan levere 1A, men bliver forsøgt presset til at levere 3,6A vil blive frygteligt varm og til sidst gå i stykker. Der sidder sandsynligvis også en sikring inde i laderen, der enten vil slå fra eller sprænge.
Det kan sammenlignes lidt med en kortslutning, hvis du forsøger at trække mere strøm, end en lader kan levere.
Men enig: Det gør ikke noget, at din lader kan levere flere ampere end computeren trækker. Det kan blive et problem, hvis den ikke kan levere nok.
En lader, der kan levere 1A, men bliver forsøgt presset til at levere 3,6A vil blive frygteligt varm og til sidst gå i stykker. Der sidder sandsynligvis også en sikring inde i laderen, der enten vil slå fra eller sprænge.
Det kan sammenlignes lidt med en kortslutning, hvis du forsøger at trække mere strøm, end en lader kan levere.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.