mboost-dp1

Hjælp! Virus...(undskyld hvis forkert sted)

Gå til bund
Gravatar #1 - rewot
15. mar. 2008 22:25
Hej,
Her igår scannede jeg min computer, og fandt nogle virusser...
tre af dem fik jeg fjernet, ved at søge-> finde dem-> og slette dem.
Men der var en virus, som jeg ikke kunne slette (InsiDERInst.exe).
så ville bare vide hvordan jeg fik den fjernet.

på forhånd tak

//Rewot
Gravatar #2 - Jonasee
15. mar. 2008 23:23
Gravatar #3 - gentox
16. mar. 2008 01:29
Det nemmeste ville nok være hvis du kunne starte en scanning fra dos, via en bootcd, så som hirens. Der skal så hentes antivirus definitioner, som så skal lægges ind på CD'en. Men alt er forklaret i den medfølgende tekst fil.

Du kan også starte op i fejlsikret tilstand, slette de linjer som der linkes til i #2, i registreringsdatabasen.
Og derefter skulle dit antivirus program kunne slette filen, da den ikke længere automatisk vil starte op med systemet.
Gravatar #4 - rewot
18. mar. 2008 10:43
Hej igen,

Jeg har fået fjernet den der virus, men jeg tror desværre jeg har flere. hver gang jeg går ind på en hjemmeside, blir der ved med at komme en besked op, med at min computer er inficered.
"Your computer was infected by an unknow trojan!
It's dangerous for your sytem (critical files can be lost!)

Click OK to download the anti-spyware to clean your system!
(Recomanded)...

Jeg tror virkelig jeg må have downloaded noget forkert, :/

Men på Forhånd tak

//Rewot
Gravatar #5 - Jonasee
18. mar. 2008 10:54
Du har ikke vira bare fordi en hjemmeside siger det, det normalt at nogle sider har sådan popups, med det du kan download er spyware/vira/malware.

prøv at scanne din pc med dit vira program og vis du har det bedste med det kan du prøve med nogle af dem har:
http://dk.mcafee.com/root/mfs/default.asp
http://www.pandasecurity.com/denmark/ tryk på online scanne i venstre side
Gravatar #6 - mvoigt27
18. mar. 2008 10:54
Download spybot search & destroy fra download.com den fjerner let den der, som er spyware i sig self ikke en virus, kan den ikke fjerne den færste gang, ber selv om lov til at boote om uden om windows og fjerne den før windows bliver loaded.
Gravatar #7 - rewot
18. mar. 2008 12:21
#5 det er ikke bare en hjemmeside der kommer op, det er en lille boks med teksten fra før. den komme på google og alle andre hjemmesider, den kommer også når jeg ikke er på nettet.
Gravatar #8 - Jonasee
18. mar. 2008 12:48

se det gøre en forskel. :P
Men prøv #6 råd og scan med nogle af dem her har linkt til.
Gravatar #9 - rewot
18. mar. 2008 22:32
Jeg har fået den der boks fjernet, og virker som det skal... Tak alle sammen :D det hjalp med McAfee online scanner, men hverken AVG Anti-Spyware eller spybot kunne finde den. Jeg tror det var fordi at den var en Windos Media Player udvidelses pakke.

Så hvis andre skulle have det samme problem hedder den wmpdxm.dll og ligger under Windows (C:):b

Mange Tak alle.:D

//Rewot
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login