mboost-dp1

Hjælp! Vista Installerings problem.

Gå til bund
Gravatar #1 - tazimn
13. maj 2008 11:00
Hej derude!

Jeg har samlet mig denne spand: http://www.shg.dk/kundecenter/cart_ext.asp?id=MUAZ...

og har været i gang med at installere Vista Ultimate 64 bit.

Jeg har dog et stort problem.

Vista går i gang med at installere og efter den første genstart, kommer den frem igen og påbegynder "Fuldfører installationen".

Efter ca 5 min uden nogen form for fremgang, går den direkte over til blå skærm. Jeg kan ikke nå at se hvad dælen der står, for den er fremme i ca 10 msec, hvorefter den genstarter. og sådan kører den i ring.

Jeg ved ikke hvad dælen jeg skal gøre, ved det her..

Jeg tænker om det kan være fordi mine hardiske bruger Sata..? Skal der være en IDE harddisk for at Vista kan skrive til den..?

MVH
Kenn Thorsen
Gravatar #2 - stargate
13. maj 2008 11:22
Nej det skal ikke være IDE har selv 64 bit på SATA II disk.

Men prøv hvad står den til i boot har haft samme problem på en ældre maskine og det var fordi den booted op på DVD-drev (som den skal når du skal installere) efter første Restart med windows i (XP).

Men det hele hjalp da jeg satte HD som første boot efter første reboot (fjernede windows fra DVD-Drev også) så kom den.

Men skal ikke sige om det virker på vista.

En anden ting der måske kunne hjælpe var at formatere disken inden install starter
Gravatar #3 - tazimn
13. maj 2008 11:34
Jeg kan ikke få lov at formatere inden jeg installere..?!

Det vil ikke virke at fjerne disken... for den er jo ikke færdig med at installere..
Gravatar #4 - Cugel
13. maj 2008 11:42
mener du kan trykke F10 eller F12 eller sådan noget og så få en menu op hvor du kan slå fra så den ik bare genstarter ved blå skærm..
Gravatar #5 - tazimn
13. maj 2008 12:14
4 skrev:
mener du kan trykke F10 eller F12 eller sådan noget og så få en menu op hvor du kan slå fra så den ik bare genstarter ved blå skærm..

HVornår..? mens den booter eller i de 10 msec den blå skærm er fremme..? :P
Gravatar #6 - Cugel
13. maj 2008 12:24
mens den booter
Gravatar #7 - tazimn
13. maj 2008 18:24
Hmmmm... virkede ikke... men med lidt snilde lykkedes det mig at tage dette billede.. http://www.postimage.org/image.php?v=aV2tan7A

Er der nogen af Jer som har en ide til hvad jeg skal gøre... er helt på spanden her.. har prøvet "næsten" alt jeg kunne tænke på..

Opdateret bios, fjernet alt hardware, andet end det nødvendige.

Jeg synes også at installationen opfører sig skørt.

Når jeg har valgt hvilken disk den skal installeres på, viser den et skærmbillede med diverse punkter som den skal igennem. Det første punkt hedder "kopierer filer". Der springer den direkte til 100% og det samme gør den med "installerer funktioner"

Fatter ikke en brik af det..
Gravatar #8 - klh
13. maj 2008 18:30
Ud fra dit billede kunne det godt tyde på en form for adressekonflikt mellem noget hardware. Har du forsøgt at lede i BIOS efter konflikter, eller forsøgt at installere med så lidt tilsluttet hardware som muligt (her tænker jeg specielt på at prøve uden kortlæseren).
Gravatar #9 - tazimn
13. maj 2008 18:35
#8 Ja.. kortlæseren er ikke tilsluttet.. kan det være at jeg skal nøjes med 1 hardisk til at starte med..?

Hvordan er det med Sata... der skal vel ikke tilegnes Master og Slave på dem vel..?
Gravatar #10 - kimx
13. maj 2008 18:46
Har du tjekket dine RAM?
Gravatar #11 - tazimn
13. maj 2008 18:51
10 skrev:
Har du tjekket dine RAM?

BIOS siger god for dem alle sammen... har dog ikke taget den ene blok ud for at prøve..
Gravatar #12 - tazimn
13. maj 2008 19:18
Jeg fandt en hjemmeside som refererer til samme problem. De nævner at det tit er umuligt at installere vista med mere end 3 gb RAM... jeg har taget den ene blok ud... og nu ser det ud til at virke... jeg er i hvert fald kommet helt ind til skrivebordet nu..

Jeg vender tilbage med mere..
Gravatar #13 - tazimn
14. maj 2008 15:10
Det er lidt tricky...

Jeg kan sagtens sætte den sidste RAM-blok i efter installation, men den crasher lige så snart jeg sætter min 2. sata HHD i.. derefter bliver jeg nødt til at pille både hardisk og den ene RAM-blok ud, for at kunne komme ind i Vista..

Har opdateret ALT jeg kunne komme i tanke om, og har deaktiveret Floppy-controlleren.. Uden at vide om det kan give nogen forskel..

Jeg sikre mig at vista er HELT opdateret og prøver så at tilslutte tingene, en efter en.. sluttende med den 2. HHD, for at se om det har virket..

Jeg vender tilbage med Mere, hvis jeg finder løsningen..
Gravatar #14 - Bornslippy
14. maj 2008 15:58
http://support.microsoft.com/kb/929777

Her har Microsoft beskrevet fejlen og lagt en rettelse ud.

Så installér uden alle dine ram så du bliver færdig med install og installér så patchen eller slipstream den med på Vista Install skiven.
Gravatar #15 - tazimn
14. maj 2008 19:47
14 skrev:
http://support.microsoft.com/kb/929777

Her har Microsoft beskrevet fejlen og lagt en rettelse ud.

Så installér uden alle dine ram så du bliver færdig med install og installér så patchen eller slipstream den med på Vista Install skiven.

Tak for det... Hjalp dog ikke da installationsprogrammet sagde at det ikke var nødvendigt at installere patchen..

Men Det virker nu.. Det er bare at tage alt ud som ikke er yderst nødvendigt for at installere.. Så skal der opdateres ALT (og jeg mener ALT!!) hvad der kan opdateres.. så virker skidtet..

Det eneste problem jeg har nu, er at den ene HDD (den på 500gb) ikke kan ses under "computer".. jeg kan med andre ord ikke komme ind i den..

Den er dog installeret og driverne er de nyeste... Jeg kan nemlig finde den i "enhedshåndtering"... Nogle der har en god ide til hvorfor den opfører sig sådan..?
Gravatar #16 - kimx
14. maj 2008 19:59
Har du formateret den?

Ellers højreklik på denne computer vælg administer->disk håndtering
Gravatar #17 - tazimn
14. maj 2008 20:02
Haha.. Nej det havde jeg selvfølgelig ikke! :D..

Mange Tak for det!! Super... nu virker min spand som den skal! Lækkert..

TAK FOR HJÆLLPEN HERINDE! :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login