mboost-dp1

HP TV-tuner på win 7 RC

Gå til bund
Gravatar #1 - mr.ringgaard
17. aug. 2009 16:38
Jeg har lige købt en HP Pavilion dv6 1248 med indbygget dvb-t tv-tuner. Efter installation af Win 7 RC b7100 har jeg skulle finde og installere næsten alle drivere selv, men jeg kan ikke finde ud af at få tv-tunereren til at fungere.

Er der nogen der har et bud på hvordan det kan lade sig gøre at fixe det?

Jeg håber der sidder nogle kloge hoveder derude :)
Gravatar #2 - themuss
17. aug. 2009 16:40
Du kan checke hvilken dekoder-chip der sidder på kortet og prøve at søge efter en driver...
Gravatar #3 - mr.ringgaard
17. aug. 2009 18:35
Jeg er kommet frem til at det er en en YUAN chip, men jeg har stadig ikke fundet noget der virker. Har prøvet mange forskellige YUAN drivere men windows vil ikke godtage dem som passende til min tv-tuner.

Hvordan finder jeg frem til det præcise navn på min tv-tuner?

Ellers er jeg åben overfor andre løsningsforslag. :)
Gravatar #4 - themuss
17. aug. 2009 19:49
#3 Du piller kortet ud af maskinen og kigger på chippen?
Gravatar #5 - mr.ringgaard
17. aug. 2009 20:05
Nok vil jeg gerne løse mit problem, men jeg er ikke så desperat endnu at jeg begynder at åbne min 2 dage gamle laptop for at finde navnet på en chip. :)

Ellers tak for input.
Gravatar #6 - themuss
17. aug. 2009 20:50
oh... fair nok, jeg sad og tænkte det var en stationær. Sorry.
Gravatar #7 - Mort
18. aug. 2009 07:23
Har HP ikke nogen Vista drivere til den ? Hvis de har kan du prøve om de virker.
Gravatar #8 - mr.ringgaard
18. aug. 2009 08:23
Been there.

Windows vil ikke engang erkende at det er en TV-tuner i device-manager. Her skriver den blot "unknown device".
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login