mboost-dp1

HTC magic @ 3

Gå til bund
Gravatar #1 - Svindleren
29. jul. 2009 20:54
yoo

har lige købt sådan en.. er rimelig glad for den, men det er kraftedme dyrt at være på nettet med den. (har "3").

er der nogen som ved om hvordan man kan se, om man bruger WiFi eller om man bruger 3G.. Jeg ved det koster omkring 10kr/Mb, derfor vil jeg helst undgå at bruge 3G... Har været inde og koble mig op på WiFi, men kan ikke se om det er det jeg bruger..

nogen der ved hvordan man kan slå fra, så den ikke går på nettet normalt, men kun når jeg er på WiFi, og hvordan man kan se om nab bruger det ene eller det andet.

Og hvis jeg nu henter apps fra androidmarket og jeg er på WiFi om det så tæller som forbrug hos "3" ??

thx :D
Gravatar #2 - ostebaronen
29. jul. 2009 21:09
Hvis du har 3, hvorfor faar du ikke en data pakke?

Hvis du er logget paa Wifi, saa vil applikationer kun benytte sig af dette.

Du kan slaa 3g fra under Setup>Wireless controls>Mobile Networks.

Du kan downloade en applikation som hedder "NetCounter", hent den her: http://www.jaqpot.net/netcounter/
Gravatar #3 - Dreadnought
30. jul. 2009 01:34
Overvejer selv at købe en Android baseret telefon. Hvordan er jeres indtryk af brugefladen? Er den nem at gå til? Logisk opbygget? Få/mange indstillinger?
Gravatar #4 - Anders Fedеr
30. jul. 2009 05:00
wn1 (1) skrev:
er der nogen som ved om hvordan man kan se, om man bruger WiFi eller om man bruger 3G.. Jeg ved det koster omkring 10kr/Mb, derfor vil jeg helst undgå at bruge 3G... Har været inde og koble mig op på WiFi, men kan ikke se om det er det jeg bruger..

Du skulle kunne se det på statuslinjen øverst til højre. Ikonet er en hvid prik på en sort baggrund, med et antal buer over, svarende til WiFi signalstyrken. (Eksempel: ikonet til højre for Bluetooth-ikonet)

Alternativt kan du gå ind i menuen -> Settings -> Wireless Controls. Hvis du er forbundet via WiFi skulle der stå "Wi-Fi - Connected to xxxx" (hvor 'xxxx' er netværkets navn).

nogen der ved hvordan man kan slå fra, så den ikke går på nettet normalt, men kun når jeg er på WiFi, og hvordan man kan se om nab bruger det ene eller det andet.

Så vidt jeg ved kan man ikke umiddelbart slå 3G fra. (Har kigget under Settings som #2 foreslår, men jeg kan ikke se nogle muligheder for at decideret slå det fra.)

Og hvis jeg nu henter apps fra androidmarket og jeg er på WiFi om det så tæller som forbrug hos "3" ??

Det er jeg helt sikker på at det ikke gør - Market er bare en almindelig internet-applikation, ligesom webbrowseren er det. 3 ved ikke hvad du henter når du går over WiFi.
Gravatar #5 - Anders Fedеr
30. jul. 2009 05:43
Dreadnought (3) skrev:
Overvejer selv at købe en Android baseret telefon. Hvordan er jeres indtryk af brugefladen? Er den nem at gå til? Logisk opbygget? Få/mange indstillinger?

Ja, den er nem at gå til: der er et 'skrivebord' (som det ses på linket i #4) hvor man kan placere 'widgets', f.eks. en widget der viser hvad dag det er, og hvad man har i kalerenden, eller en der viser vejret, genveje til programmer etc. etc.

Når man åbner hovedmenuen kommer så en oversigt over alle installerede programmer frem - eneste kritikpunkt her er at den er alfabetisk sorteret, så man er nødt til at scrolle for at finde selv de programmer man bruger mest hvis de tilfældigvis begynder med et bogstav sidst i alfabetet, men det er en biting.

Resten er så op til de enkelte applikationer, men de programmer Google / Open Handset Alliance selv leverer (dialeren, telefonbogen, osv.) er gennemarbejdede og professionelt lavet. Synkronisering med GMail / Google Calendar gør det ekstra nice. Google Maps-applikationen er også ret snild, og bygger naturligvis på kort og data fra Google's omfattende database.

Gravatar #6 - terracide
30. jul. 2009 06:39
Dreadnought (3) skrev:

Damen har fået en og det har fået mig overbevist om at jeg aldrig skal have en, pga. diverse bugs og menuer desginet af blinde mongoler.
Gravatar #7 - Anders Fedеr
30. jul. 2009 07:48
Det siger du jo bare fordi den er Linux-baseret. Der er ikke nogen nævneværdige bugs.
Gravatar #8 - terracide
30. jul. 2009 07:54
#7:
Bluetooth *host*
Wifi* *host*
HTC sync *host*

Sikker på du har brugt tid med mobilen...eller vil du bare trolle?
Gravatar #9 - Anders Fedеr
30. jul. 2009 07:56
Ja, jeg har brugt masser af tid på den. Jeg har aldrig oplevet problemer med Wifi. Bluetooth og HTC Sync har jeg ikke benyttet.
Gravatar #10 - terracide
30. jul. 2009 07:59
#9:

Anders Feder (9) skrev:
Ja, jeg har brugt masser af tid på den. Jeg har aldrig oplevet problemer med Wifi. Bluetooth og HTC Sync har jeg ikke benyttet.

Så luk arret indtil du ved hvad du snakker om n00b...snak om spild af tid på gruund af din uvidenhed, vatpik.
Gravatar #11 - Svindleren
30. jul. 2009 08:22
#2:

Jeg har hentet det program.. tjekker det konstant for at se hvor meget jeg har brugt :D

men det med data pakke kan du sende linket, jeg har tjekket deres hjemme side, og der kan jeg kun finde "surf" hvor man har 100mb og ratis skype og msn/hotmail(andre tlf).. men på htc koster det normalt takst for msn/hotmail, da de skriver at det er ligesom på en pv o_O.

#3:

rigtig fed telefon, man skal lige vænne sig til den.. har ike haft et eneset problem.. eller jo at der ikke er æøå, men det overlever man, da man kan hente skandinavisk tastatur.. bruger bare det normale (ae, oe aa) :D

nu har jeg lagt mærke til det, og via data counter kan jeg se at den bruge wifi nu :D

har prøvet at slå 3g fra, men til tider så skriver den det stadigvæk oppe i status linien..

jeg har ikke oplevet et eneste problem eller bug endnu :D

Gravatar #12 - Anders Fedеr
30. jul. 2009 08:26
#10 Styr nu dine spasmer, sinke. For det første er Sync og Bluetooth perifære features. For det andet er det dig der ikke aner hvad du taler om hvis du tror der er bugs i WiFi - det handler sku nok nærmere om at det er dig der ikke fatter hvordan man sætter selv de simpleste ting op.
Gravatar #13 - terracide
30. jul. 2009 08:31
Gravatar #14 - Svindleren
30. jul. 2009 08:45

underligt, samtlige magics jeg har prøvet, har virket fint med wireless.. finder en masse og kobler fint op på dem der ikke er låst :D

også uden simkort i...

kan være der er nogle forsendelser med fejl på ?
Gravatar #15 - siliankaas
30. jul. 2009 09:29
Ved godt det er totalt offtopic, men:

Det er udtalelser som denne:

terracide (10) skrev:
Så luk arret indtil du ved hvad du snakker om n00b...snak om spild af tid på gruund af din uvidenhed, vatpik.

Der gør at jeg ikke kan tage dig seriøst, selvom du faktisk engang i mellem har en god pointe.

Hvorfor kan du ikke bare opføre dig pænt, og tale ordentlig til folk?

Med dit arbejde i tankerne, bør du også vide at vi ikke alle ved lige meget om alting - men derfor kan man godt kommunikere pænt og ordentligt til hinanden - så svært er det altså heller ikke..

Tilbage på sporet: Jeg har selv overvejet en HTC Hero ret kraftigt, kan bare ikke finde ud af hvornår den kan købes.
I den forbindelse kunne vil jeg også meget gerne høre folks erfaringer med HTC og specielt android.
Gravatar #16 - ostebaronen
30. jul. 2009 10:13
Anders Feder (5) skrev:
(..) eneste kritikpunkt her er at den er alfabetisk sorteret, så man er nødt til at scrolle for at finde selv de programmer man bruger mest hvis de tilfældigvis begynder med et bogstav sidst i alfabetet, men det er en biting.

Ja saadan er det som standard. Men hvis du rooter din telefon og smidder en anden launcher ind, saa kan du selv sortere i menuen, oprette undermenuer, til foeje flere desktops og meget mere.

terracide (8) skrev:
#7:
Bluetooth *host*
Wifi* *host*
HTC sync *host*

Sikker på du har brugt tid med mobilen...eller vil du bare trolle?

Sikker paa du ved hvad du snakker om? Jeg har haft min i ret lang tid nu og der er ingen problemer. Det kan vaere du skal proeve at lade vaere med at koere Hero ROM's.

wn1 (11) skrev:
(..)
men det med data pakke kan du sende linket, jeg har tjekket deres hjemme side, og der kan jeg kun finde "surf" hvor man har 100mb og ratis skype og msn/hotmail(andre tlf).. men på htc koster det normalt takst for msn/hotmail, da de skriver at det er ligesom på en pv o_O.(..)

Hvis du har 3boost: http://privat.3.dk/mobiler/pakker/Rabatpakker/Surf...

Der staar 100MB derefter et hvis beloeb pr. MB men hoejst 199 kr./maaned.
Gravatar #17 - Svindleren
30. jul. 2009 10:34

du linker til business.. jeg har privat :D
Gravatar #18 - ostebaronen
30. jul. 2009 16:53
wn1 (17) skrev:

du linker til business.. jeg har privat :D

Rettede det et par minutter efter. Privat og business har den samme pakke, prisen er bare lidt anderledes...
Gravatar #19 - JensOle
30. jul. 2009 18:50
terracide (10) skrev:

Tag nu og styr dit mindreværdskompleks og smut tilbage til arto gamer-lamer-wannabe-geek.
Gravatar #20 - izym
30. jul. 2009 19:36
Jeg mener at prisen på den Surf-pakke hører med i dit minimumsforbrug.

Helt enig.
Gravatar #21 - ostebaronen
31. jul. 2009 08:58
izym (20) skrev:
Jeg mener at prisen på den Surf-pakke hører med i dit minimumsforbrug.

Det mener jeg ogsaa, dvs. hvis du har boost 399 saa bruger du 199 af det paa Surf pakken.
Gravatar #22 - izym
31. jul. 2009 09:11

Jeps, et sted i mellem det (199 kr.) og 79. kr., hvilket faktisk er en ret god deal. Hvis man vil ha det endnu billigere kan man jo også vælge Boost 99.
Gravatar #23 - Svindleren
31. jul. 2009 09:49
dvs.. at når jeg har boost 299, så har jeg altså 299 - 199 = 100 til tale... så har jeg tilmeldt mig fri sms til 99

altså = 1kr til tale. ?? eller 299= til tale + surf ... 299 -99 = 199 til tale osv hvor de 99 er til fri sms ?

elelrlelrlerl alksf

Gravatar #24 - izym
31. jul. 2009 10:01

Ikke helt. Som udgangspunkt får du kun 100 mb for 79 kr. pr. måned med Surf-pakken. De 79 kr. går som en fast del af dit minimumsforbrug. Udover det har du også valgt Fri SMS, som koster 99 kr. pr. måned. Så er der 221 kr. pr. måned tilbage.

Hvis du bruger over 100 mb data, vil du få det til normal pris pr. mb., men der er en pris-grænse på 199 kr. (pr. måned). De penge bliver trukket fra dit minimumsforbrug, men er ikke en fast del af det. Så det afhænger af, om du har noget tiibage af dit minimumsforbrug.

Altså, hvis du f.eks. har talt dit minimumsforbrug, dækkes Surf-pakken ikke af minimumsforbruget, lige på trods af de 79 kr.
Gravatar #25 - Svindleren
31. jul. 2009 20:17

tak :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login