mboost-dp1

Hvad dælen?

Gå til bund
Gravatar #1 - Bendji
16. jan. 2008 11:42
Hej

Jeg forsøger at hjælpe en ven med hans computer (han er ikke så gejlet på den slags himstragimser). Jeg har bare aldrig oplevet noget lignende, og mistænker lidt en virus for at være på spil - selvom søgningen ikke fandt noget.
Sagen er den at der af en eller anden grund af blevet byttet rundt på knapfunktionerne i mus og tastetur. Dobbeltklip giver nu samme resultat som højreklik og tasteturet kan kun frembringe de tegn som svarer til man holder alt + shift nede! Desuden er adgangen til visse funktioner i kontrolpanel blevet blokeret, fx administration.

Hvad er der sket?
Gravatar #2 - holmen
16. jan. 2008 11:50
Hvad sker der hvis du satrter op i safe-mode?
Prøv evt hijackthis og se hvad du finder med den.
Gravatar #3 - rackbox
16. jan. 2008 12:10
#1 det er ikke nødvendigvis en virus. Faktisk er det meget sandsynligt, at det ikke er en virus.

Jeg oplever det samme ind imellem - og årsagen findes i musedriveren, der konflikter med et eller andet ukendt i mit system.

Problemet kan enkelte gange løses ved at bruge en kombination af alt og scollhjul. Eller andre kombinationer. Jeg kan desværre ikke løse problemet for dig, men kan anbefale at opdatere alle drivere - evt. afinstallere dem og installere dem igen en af gangen, hvis problemet ikke forsvinder.
Gravatar #4 - reefermadness2
20. jan. 2008 21:48
Jeg synes det lyder som cola i tastaturet :-P
Gravatar #5 - zin
21. jan. 2008 01:24
Check evt. keyboard layout, prøv at skifte musen / tastaturet ud med et andet (og installer dertil hørende drivere - ikke Windows std. drivere), og husk endelig at holde en høne over skærmen mens du kaster omkring dig med marmelade sent Torsdag aften - med fuldmåne kl. 01:01:01!
Gravatar #6 - myplacedk
21. jan. 2008 08:09
Jeg har løst en del problemer ved at fjerne "originale" musedrivere. Windows' egen kan alt hvad mindst 99% har brug for: Pege, klikke og scrolle.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login