mboost-dp1
Hvilket OS på hvilken PC?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hejsa!
Jeg står i den situation at jeg gennem mit studie har adgang til Windows 8 i både 32-bit og 64-bit version.
Nu har jeg leget lidt med det på min netbook, og er blevet virkelig glad for det, så jeg tænkte på også at installere det på min stationære PC.
Problemet er bare lige at jeg kun har én 32-bit og én 64-bit licens.
Spørgsmålet er så, hvilken version skal jeg installere på hvilken PC?
Den stationære bliver hovedsageligt brugt til gaming og som mediecenter.
På netbooken programmeres der i Java, C#, Python, og sikkert en del andre sprog i fremtiden.
I den anledning benyttes bl.a. Eclipse, Netbeans og Visual Studio ret ofte. Derudover bliver der også rodet lidt med MS Office eller lignende en gang imellem når der også lige skal skrives rapporter osv.
Umiddelbart ville jeg køre 32-bit på den stationære og 64-bit på netbooken, men jeg ville lige høre om der er nogle kloge hoveder herinde som evt. skulle have nogle gode argumenter imod den beslutning. :-)
Jeg står i den situation at jeg gennem mit studie har adgang til Windows 8 i både 32-bit og 64-bit version.
Nu har jeg leget lidt med det på min netbook, og er blevet virkelig glad for det, så jeg tænkte på også at installere det på min stationære PC.
Problemet er bare lige at jeg kun har én 32-bit og én 64-bit licens.
Spørgsmålet er så, hvilken version skal jeg installere på hvilken PC?
Den stationære bliver hovedsageligt brugt til gaming og som mediecenter.
På netbooken programmeres der i Java, C#, Python, og sikkert en del andre sprog i fremtiden.
I den anledning benyttes bl.a. Eclipse, Netbeans og Visual Studio ret ofte. Derudover bliver der også rodet lidt med MS Office eller lignende en gang imellem når der også lige skal skrives rapporter osv.
Umiddelbart ville jeg køre 32-bit på den stationære og 64-bit på netbooken, men jeg ville lige høre om der er nogle kloge hoveder herinde som evt. skulle have nogle gode argumenter imod den beslutning. :-)
#4 - Den stationære har 3 GB, netbooken 4 GB. 0_õ
Kunne måske være at den stationære snart trængte til en opgradering. :-P
#6 - Are you serious? Så jeg installerer bare med min Windows 8 64-bit USB-nøgle på begge enheder men bruger 32-bit key'en på den ene og 64-bit key'en på den anden? Lyder underligt at det er muligt. 0_õ
Det må jeg vel prøve så. :-D
Kunne måske være at den stationære snart trængte til en opgradering. :-P
#6 - Are you serious? Så jeg installerer bare med min Windows 8 64-bit USB-nøgle på begge enheder men bruger 32-bit key'en på den ene og 64-bit key'en på den anden? Lyder underligt at det er muligt. 0_õ
Det må jeg vel prøve så. :-D
Da jeg havde adgang til MSDNAA gennem DTU skrev jeg til dem at jeg skulle bruge en ny nøgle til Windows 7 for at kunne installere det på min stationære også.
Det var ikke noget problem; de sendte mig bare en ny nøgle.
Det var ikke noget problem; de sendte mig bare en ny nøgle.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.