mboost-dp1

hvor kan man købe man drm fri dansk musik?

Gå til bund
Gravatar #1 - serpent
12. okt. 2009 10:38
Som overskriften ...
Gravatar #2 - Slettet Bruger [3215525943]
12. okt. 2009 10:40
tdc
eller første step er ikke DRM fri.

Men ifølge dansk lovgivning er da faktisk ikke ulovligt at fjerne kopibeskyttelse hvis man vil tage backup af sine data..

Lovgivning>EULA
Gravatar #3 - Mort
12. okt. 2009 10:49
Du kan godt købe DRM Fri musik hos TDC.

TDC Play er DRM beskyttet, men hvis du vil købe nummeret (Dvs undlade at benytte TDC Play) så er det stadig muligt at købe uden DRM.
Gravatar #4 - gnаrfsan
12. okt. 2009 11:20
iTunes
Gravatar #5 - siliankaas
12. okt. 2009 11:22
Kommer nok lidt an på hvilken type Dansk musik vi snakker om, men ellers holder jeg med #4 - iTunes: ( http://newz.dk/forum/tagwall/koebe-musik-paa-itune... )
Gravatar #6 - myplacedk
12. okt. 2009 11:26
SlettetBruger (2) skrev:
Men ifølge dansk lovgivning er da faktisk ikke ulovligt at fjerne kopibeskyttelse hvis man vil tage backup af sine data..

Til gengæld er det ulovligt at benytte materialet til noget, som ikke er tilladt ifølge licensen.

Fx. tillader TDC Play kun at man afspiller på den enhed, der er brugt til at downloade med. Hvis man så fx. bruger Linux og ikke kan afspille DRM-snasket, så må man gerne bryde DRM'en. Men du må ikke overføre musikken til din bilradio, mediaafspilleret i stuen, mp3-afspilleret til jogge-turen osv.
Gravatar #7 - Zombie Steve Jobs
12. okt. 2009 12:31
#6 er man ikke ligeglad med det? Har i hvert fald ikke de store kvaler ved at bryde de der regler, de er omtrent så håbløse som dem på dvd'er "Må ikke udlånes" - altså, wtf.
Gravatar #8 - Mort
12. okt. 2009 12:37
#7 Hvis du er ligeglad med de licensregler der gælder for det musik du har købt, så er der vel ikke rigtig nogen grund til at købe musikken. Om du køber musikken for derefter at bryde loven eller om du downloader musikken og dermed bryder loven - Det kan vel være det samme for dig.

Den eneste forskel vil være om du har en god mavefornemmelse ved at gøre det, straffet kan du alligevel blive, hvis det bliver opdaget.
Gravatar #9 - siliankaas
12. okt. 2009 12:58
#8 Enig, bortset fra:
Hvis du køber en film, og bryder loven, ved at rippe den og smide på dit mediacente - ja så har du stadigvæk betalt for varen - du har støttet skuespillere/producenter/rettighedshavere osv.

Hvis du bryder loven ved at downloade filmen, har du ikke støtte andet end din ISP

Gravatar #10 - myplacedk
12. okt. 2009 16:41
Tanghaar (7) skrev:
er man ikke ligeglad med det?

Ikke i konteksten "man må gerne bryde DRM..."

Personligt føler jeg at det er som en piratkopi, bortset fra at man støtter dem som leverer indhold med DRM.

Så vil jeg hellere være pirat, så de kan mærke hvad jeg synes om DRM. (Jeg vil så typisk endnu hellere bare undvære.)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login