mboost-dp1

Hvordan bruger jeg Newz på Pocket Pc?

Gå til bund
Gravatar #1 - MadDogPlato
3. apr. 2008 09:35
Hej alle

Jeg har en FS Pocket Loox 420. Hvordan bruger jeg hurtig og nemt Newz.dk på denne? Jeg kan sagtens gå på Newz gennem IE, men det tager en krig at loade siden hele tiden. Newz har nogle RSS feeds, men jeg aner ikke hvordan jeg skal sætte det op.

Anyone? På forhånd tak.
Gravatar #2 - holmen
3. apr. 2008 09:42
Gravatar #3 - MadDogPlato
3. apr. 2008 11:30
De programmer er jo til Windows. alm. pc.?
Gravatar #4 - holmen
3. apr. 2008 11:33
har ikke kigget dem igennem, tænkte bare at der måske tod noget.

Kan du ikke finde ud af at sætte dinpocket pc op til at modtage newz.dk feeds, eller bare feeds generelt?
Gravatar #5 - MadDogPlato
3. apr. 2008 12:03
Det er feeds generelt. :)
Gravatar #6 - gentox
3. apr. 2008 12:19
IE på en PocketPC er virkelig noget juks. Opera's er meget bedre, men desvære er det betalings software.
http://www.opera.com/products/mobile/products/winm...

Fandt også en side, hvor de har sat en top 10 op over Pocket PC RSS readers: http://palmtops.about.com/od/ppcsoftwaretoppicks/t...

Selvom jeg har en Pocket PC, i samme familie som din, så har jeg ikke lige brugt den til RSS Feeds.
Gravatar #7 - gentox
3. apr. 2008 12:22
Men hvis det virker som på en PC, skal det link som ligger i det pågældende RSS feed kopieres ind i RSS Readeren, og abonneres på, og derefter burde den hente de sidste nyheder.
Gravatar #8 - rasmusv
3. apr. 2008 12:51
#1 subscribe på rss feedet på en online nyhedsreader og læs det derfra. reader.google.com fungerer okay på min ipod, så det fungerer nok også på din pocket pc så.
Gravatar #9 - MadDogPlato
3. apr. 2008 19:47
Brugte denne her:
http://pda.jasnapaka.com/prssr/

Den virker perfekt. :)
Gravatar #10 - Chewy
3. apr. 2008 20:50
Du kan også bare nøjes med at downloade operamini (tjek operamini.com på mobilen).
Og så ellers gå ind på newz.dk som normalt. Så bliver alle kolonner lagt i forlængelse af hinanden. Det fungere noget nær perfekt for mig.
Og alle de feeds du kan abonnere på, på den pågældende side er let tilgængelige i toppen af vinduet så du kan subscribe med et klik hvis det lyster.
Til info er dette indlæg skrevet i en 6A på en HTC P3300 med Opera Mini... :-)
Gravatar #11 - Chewy
3. apr. 2008 20:50
Du kan også bare nøjes med at downloade operamini (tjek operamini.com på mobilen).
Og så ellers gå ind på newz.dk som normalt. Så bliver alle kolonner lagt i forlængelse af hinanden. Det fungere noget nær perfekt for mig.
Og alle de feeds du kan abonnere på, på den pågældende side er let tilgængelige i toppen af vinduet så du kan subscribe med et klik hvis det lyster.
Til info er dette indlæg skrevet i en 6A på en HTC P3300 med Opera Mini... :-)
Gravatar #12 - MadDogPlato
4. apr. 2008 09:54
Fandt denne her:
http://pda.jasnapaka.com/prssr/

Den virker rigtig godt. :)
Gravatar #13 - Chewy
4. apr. 2008 11:37
Til gengæld fandt jeg ud af at det ikke går så godt når man prøver at skrive indlæg..

Jeg troede faktisk ikke at det tidligere indlæg blev registreret.

Kort sagt, jeg skriver teksten og trykker "Preview", hvorefter jeg får en side med en masse HTML kode..
Kunne forestille mig at det var AJAX´en der ikke kører så godt i Opera Mini...

Men se bort fra det, så fungere der som sagt noget nær perfekt for mig...

(Det eneste der egentlig for alvor irritere mig er at man ikke kan copy/paste, men det er til gengæld efterhånden sjældent at jeg føler at jeg har brug for det...)
Gravatar #14 - rasmusv
4. apr. 2008 12:02
#13 fidomuh og jeg får samme fejl en gang imellem fra safari/safari mobile, men newz afskrev det et eller andet sted tidligere som en kollektiv fejl 40...
Gravatar #15 - Chewy
4. apr. 2008 13:00
@14

Som sagt så tror jeg at det er Ajax der er synderen her.
Jeg skal også opdatere hver gang jeg skal tjekke efter nye indlæg/nyheder. (Det skulle jeg så altid i V3, så det gør mig intet). Hvilket så også tyder på manglende Ajax understøttelse i Opera Mini, og tilsyndeladende også i Safari...

Men personligt kan jeg godt overleve til jeg kommer i nærheden af en com før jeg skriver indlæg. Men det er jo så personlige præferencer...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login