mboost-dp1
Indboforsikring?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hejsan, jeg kigger på en indbo forsikring, det er dog et helvede og inden jeg ringer ind til et selskab og spørger om ditten og datten ville jeg lige spørge her.. Jeg bor i en studenterbolig, har de alm ting som tv, ps3, tøj - whatever
Jeg vil dog godt have en indboforsikring og er lidt forvirret..
hvad er den billigste for mig? er 20år gammel forresten.
Hvilket selskab skal jeg henvende mig til? nogen mere studerings venlige end andre?
tjah.. alle fif og råd jo tak.
Jeg vil dog godt have en indboforsikring og er lidt forvirret..
hvad er den billigste for mig? er 20år gammel forresten.
Hvilket selskab skal jeg henvende mig til? nogen mere studerings venlige end andre?
tjah.. alle fif og råd jo tak.
Du bør check med dine forælders forsikring først, jeg mener at der er noget om at så længe at du er under 21 og ikke bo sammen med nogen, folkeregister addresse, så dækker din forælders forsikring.
Det er nævnt her på side 9:
http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/Ren_besked/R...
Det er nævnt her på side 9:
http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/Ren_besked/R...
1) Tjek din fagforening (Hvis ingen fagforening, gå til punkt 2)
2) Tjek den fagforening, som de fleste af dine medstuderende er meldt ind i og forhør dem, hvad en indboforsikring og medlemskab af fagforeningen koster.
Da jeg er medlem af DJØF kan jeg få en indboforsikring på ca. 700.000 kroner med en ulykkesforsikring i samme område for omkring 150 kroner i kvartalet, hvilket jo er småpenge.
Nordea prøvede at tilbyde mig samme forsikring til over det dobbelte pr. måned, så der er helt klart penge at spare, hvis man er medlem af et forbund, forening eller lign.
2) Tjek den fagforening, som de fleste af dine medstuderende er meldt ind i og forhør dem, hvad en indboforsikring og medlemskab af fagforeningen koster.
Da jeg er medlem af DJØF kan jeg få en indboforsikring på ca. 700.000 kroner med en ulykkesforsikring i samme område for omkring 150 kroner i kvartalet, hvilket jo er småpenge.
Nordea prøvede at tilbyde mig samme forsikring til over det dobbelte pr. måned, så der er helt klart penge at spare, hvis man er medlem af et forbund, forening eller lign.
Addendum til #5
Okay, det præcise tal er forkert, da det er mit medlemskab, som koster 150 kr/kvartalet. I stedet betaler jeg omkring 120 kr/måneden for indboforsikringen, men en traditionel forsikring gennem Nordea til "kundepris" er stadig langt over dobbelt så dyr end igennem DJØF.
Min pointe er derfor stadig den samme: Køb den igennem en fagforening!
Okay, det præcise tal er forkert, da det er mit medlemskab, som koster 150 kr/kvartalet. I stedet betaler jeg omkring 120 kr/måneden for indboforsikringen, men en traditionel forsikring gennem Nordea til "kundepris" er stadig langt over dobbelt så dyr end igennem DJØF.
Min pointe er derfor stadig den samme: Køb den igennem en fagforening!
Som #5 siger er det rigtig smart at melde dig ind i en fagforening, da der er rigtig mange penge at spare på forsikring den vej igennem.
Jeg er forsikret i Alka gennem Dansk Metal, og for små 2300 kr. om året får jeg følgende forsikringer: Indbo-, Ulykke-, Ansvar-, Elektronik- samt Udvidet rejse- og afbestillingsforsikring.
Det har endnu ikke været mig muligt at finde det billigere andre steder.
Jeg er forsikret i Alka gennem Dansk Metal, og for små 2300 kr. om året får jeg følgende forsikringer: Indbo-, Ulykke-, Ansvar-, Elektronik- samt Udvidet rejse- og afbestillingsforsikring.
Jeg har faktisk ringet til min fagforening de tilbød indbo forsikring for 954 kr om året, rent ud..
ved ikke om det er billigt da jeg intet har at sammenligne med :P
det er uden loft.
ved ikke om det er billigt da jeg intet har at sammenligne med :P
det er uden loft.
rpey60 (7) skrev:Som #5 siger er det rigtig smart at melde dig ind i en fagforening, da der er rigtig mange penge at spare på forsikring den vej igennem.
Hos Runa forsikring, igennem Prosa :) til 1500 kr./året
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.