mboost-dp1

Ingen lyd ?!!?

Gå til bund
Gravatar #1 - phil513
5. jun. 2009 20:51
Hey alle på Newz

Jeg har en stationær computer som jeg selv har bygget. Jeg har rimglig godt styr på computere og software.
Men en dag hvor jeg tændte min computer var der ikke lyd på!!
Hverken iTunes, YouTube eller noget andet.
Jeg havde lige laved lidt cabel mange cable management, da jeg tændte computeren.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Har prøvet at genstarte den, men det virker ikke.

Håber at i kan hjælpe mig!!

Phil513
Gravatar #2 - Corholio
5. jun. 2009 20:53
phil513 (1) skrev:
laved lidt cabel mange cable
management

Jeg kan virkeligt ikke forstå hvad du mener med det... er det eksterne kabler (altså dem du har sluttet til i bagsiden af computeren)?

Det oplagte ville jo være, at du har rykket et kabelt ud (bare en anelse, så der ikke er forbindelse).

Tjek alle kabler igen... du kan evt. også prøve at tilslutte nogle hovedtelefoner for at tjekke om det skulle være med højtalere / forstærker der er et problem?
Gravatar #3 - phil513
5. jun. 2009 21:07
Højtalerne virer fint, og lydkortet har ingen ledninger.

Nogen ide om hvad det ellers kunne være?

Og ja, der er lige en fejl. Der hvor der står "laved lidt cabel mange cable management" har jeg kommer til at skrive cable mange, hvilket er en fejl!! Så glem det!!!!
Gravatar #4 - tazimn
5. jun. 2009 21:32
Hvad menes med at lydkortet ingen ledninger har..?! Jeg forstår det som at du ikke har nogle ledninger fra lydkortet og til højtalerne..
Gravatar #5 - Killa
6. jun. 2009 02:12
Du bliver nød til at fortælle om det var kabler inde i computeren eller uden for computer du forsøgte at manage, det gør en rimelig stor forskel.

Desuden. Har du:
1. Kun onboard lyd
2. Onboard lyd + lydkort
3. Kun lydkort
?
Gravatar #6 - phil513
6. jun. 2009 07:33
alle sammen jeg undskylder min dumhed....

Jeg havde glemt at instalere nogle drivere til lydkortet.
Efter at have installeret dem og rebootet kunne man høre "alt" hvad der var at høre.

Men tak alle sammen for at hjælpe!!

Opsamling af spørgsmål:

#4/#5
Jeg mener at der ikke går nogle strøm kabler eller noget andet ud af lydkortet.De kabler som jeg taler om nu, er dem der sidder inde i computeren. Der er selvfølgelig stik til mikrofon og højtalere. De sidder som udgange bag på computeren

Jeg har kun lydkort

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login