mboost-dp1
Ingen lyd på notebook
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hejsa
Jeg har problemer med lyden på min notebook som jeg håber I kan hjælpe mig med...
Nogen gange er der lyd og andre gange er der ikke lyd (oftest ingen lyd)
Lyden forsvinder både i højtalerne og i stik til hørebøffer...
Når lyden er væk er det som at der kommer "klik" lyde fra højtaler/hørebøffer (når der afspilles musik eller ligende)...
Har formateret, installeret medfølgende driver, installeret nye Realtek driver, ingen af disse ting virker (der er ingen gule trekanter i Enhedshåndtering)
Virker dog 100% hvis man sætter et USB lydkort i siden...
Info:
Zepto Titan B15 notebook
Realtek High Defination lydkort
Notebooken bipper under POST (opstart)
Nogen foreslå?
Venlig hilsen
Mikael Olesen
Jeg har problemer med lyden på min notebook som jeg håber I kan hjælpe mig med...
Nogen gange er der lyd og andre gange er der ikke lyd (oftest ingen lyd)
Lyden forsvinder både i højtalerne og i stik til hørebøffer...
Når lyden er væk er det som at der kommer "klik" lyde fra højtaler/hørebøffer (når der afspilles musik eller ligende)...
Har formateret, installeret medfølgende driver, installeret nye Realtek driver, ingen af disse ting virker (der er ingen gule trekanter i Enhedshåndtering)
Virker dog 100% hvis man sætter et USB lydkort i siden...
Info:
Zepto Titan B15 notebook
Realtek High Defination lydkort
Notebooken bipper under POST (opstart)
Nogen foreslå?
Venlig hilsen
Mikael Olesen
Det må være dit lydkort der er brændt af. Hvis du sætter et USB lydkort til, over tager det funktionen og onboard-kortet bliver deaktiveret/gjort inaktivt.
Grunden er nok en dårlig lodning (er jo en zepto)..
Grunden er nok en dårlig lodning (er jo en zepto)..
fe950 (4) skrev:Det er ikke nødvendigvis lydkortet der er brændt sammen. Det kan være løs forbindelse i forbindelse med hun-stikket. Har du prøvet med let/moderat fysisk vold mens høretelefon stikket sidder i.
Næppe når det også er hans højtalere der ikke virker, med mindre det selvfølgelig er eksterne højtalere..?
SlettetBruger (5) skrev:Er det ikke det samme?
Tjo..Men tænker, at hvis du deaktivere dit lydkort, så ses det i enhedshåndtering, hvis det bare bliver gjort inaktivt, så kan man ikke se det i enhedshåndtering (at det er gjort inaktivt).
Det kunne vel også være at der er et eller andet som skifter fra analog til digital output?
Det er langt ude, at det skulle ske, men tjek lige at output ikke står til digital når "lyden er væk".
Anyways, skrev blot det ovenstående for at kunne kommentere:
Næppe :)
Det er langt ude, at det skulle ske, men tjek lige at output ikke står til digital når "lyden er væk".
Anyways, skrev blot det ovenstående for at kunne kommentere:
Mazik83 (8) skrev:Lukket :-)
Næppe :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.