mboost-dp1

Installation af Windows xp

Gå til bund
Gravatar #1 - praktikant muffe AKA pewbe
13. jul. 2008 23:01
jeg har to computere, den ene med xp, den anden med vista.

jeg vil gerne have installeret xp på den nye der har vista.

har prøvet med Nlite men kan ikke få det til at virke... (begge er acer bærbare, så der følger ingen installations cd'er med)

nogen der på en eller anden måde kan hjælpe?
Gravatar #2 - Kisbye
14. jul. 2008 04:54
på hvad måde kan du ikke få det til at virke? kommer der en fejlbesked?, Blue screen? eller hænger den? fryser den?.
Når du har kørt Vista på den før, skal du sikre dig at du har den sat til at kører i PATA mode. (SLå AHCI/fuld SATA fra i bios).
Gravatar #3 - rasmusv
14. jul. 2008 06:34
#1 NLite er ikke et værktøj til at installare windows med. Det er hovedsageligt et værktøj til unattended-installation og slipstreaming for således at lave en windows version der er up2date og ikke suger vira det sekund den er færdig installeret...

Stop en windows xp cd i og boot fra cd i stedet for.
Gravatar #4 - praktikant muffe AKA pewbe
14. jul. 2008 08:30
var åbenbart fortræt da jeg skrev indlægget...

jeg har en gammel computer med winxp
der fulgte ingen xp cd med...
og det kan jeg heller ikke finde ud af at lave med nlite...

har fået den skujlte partition frem så jeg kan kopiere filer fra den...

mren det vil nlite ikke være med til
Gravatar #5 - JensOle
14. jul. 2008 09:05
Det lyder som en umulig opgave.

kha-thing

Livet må være skønt som windowsbruger.
Gravatar #6 - 3214N
14. jul. 2008 10:52
Ofte følger der et værktøj med, så man kan generere et re-etablerings medie udfra den skjulte partion.

Hvis de 2 maskiner er ens, kan man klone den ene HD over på den anden.

Så det er teknisk muligt, men... Du skal dog bruge en licens til den anden maskine, så du bliver nok nødt til at gøre som #5, og købe en.
Gravatar #7 - rasmusv
14. jul. 2008 10:53
#4 Det bliver nok også pænt umuligt med mindre der faktisk ligger en klon af en windows-cd på partitionen. Oftest ligger der bare en ghostfil til gendannelse af maskinen.
Gravatar #8 - mbw2001
14. jul. 2008 11:16
Har selv acer med recovery partition. har lige snakket med acer angående hvad man gør hvis denne partition dør. De vil gerne sende dig en ny CD, de skal bare have 400kr for den... Uhm... Right...

Gæt hvem der nu kører en ulovlig windows på trods af han faktisk har betalt for en licens.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login