mboost-dp1

Installere Windows XP på Lenovo S10e?

Gå til bund
Gravatar #1 - guds skovl
7. aug. 2009 09:25
Hej med jer.

Jeg sidder med et problem med min fars Lenovo S10e.
Han har købt den brugt og der kom den med Linux og det er han træt af at have. Han har ingen recovery CD'er.

Vi vil gerne installere hans Windows XP pro på den, men den melder en fejl om at der ikke er fuld understøttelse for ACPI. Jeg har forsøgt at finde en guide på google men det synes jeg ikke lige jeg kan.
Vi har desuden forsøgt at finde en Bios opdatering, men det så ud til at det var den nyeste der allerede var.

Håber I kan hjælpe mig :)

PS. Der sidder en Windows Licens i bunden af maskinen så jeg vil gå ud fra der har været Windows på den før.
Gravatar #2 - guds skovl
8. aug. 2009 10:53
Slet ikk nogen der har den fjerneste idé??

Beklager min utålmodighed, men den gamle skulle gerne have den tilbage mandag :)
Gravatar #3 - Josso
8. aug. 2009 11:15
Hmm...

Det ser ikke ud til at der er andre der har problemer med at installere Windows på den.
Har du mulighed for at prøve XP Home eller Vista/7?

Ellers, kan man jo også lave den om til en Hackintosh (lige præcis den, er en af de bedste Netbooks til at installere OS X på)
Gravatar #4 - guds skovl
8. aug. 2009 11:37
Vista har vi prøvet med samme resultat, og OS X duer ikke for ham, han er meget stædig på at det skal være Windows.
Gravatar #5 - mbw2001
8. aug. 2009 21:05
Det er Windows XP Home som følger med som standard mener jeg. Prøv med den istedet.
Gravatar #6 - 3214N
9. aug. 2009 18:34
Jeg kan måske hjælpe dig med nogle medier, hvis du da ikke har fået det fixet endnu?
Gravatar #7 - guds skovl
9. aug. 2009 18:47
Min far mener han har en home liggende så han prøver lige om han kan finde den inden han kommer imorgen, ellers vender jeg tilbage til dig
Gravatar #8 - Azuria
9. aug. 2009 18:55
Ellers kan du bare ringe på 70105150 og bestille dem helt gratis :)
Du skal dog have model og serie nr klar.
Gravatar #9 - guds skovl
9. aug. 2009 18:58

Er du sikker på de er gratis? :) For den eneste grund til han ikk har bestilt nogen, er at han var sikker på det kostede noget :)
Gravatar #10 - Azuria
9. aug. 2009 19:00
#9 Jeg har en mappe fyldt med CD'er og dvd'er derfra ;)
Så ja :)
Vel og mærke, så længe der er garanti på dyret...
Men da s10e ikke er videre gammel, går jeg da stærkt udfra at det er tilfældet.
Gravatar #11 - NioBe
9. aug. 2009 19:07
Lenovo'er har en BIOS sata indstilling der hedder noget med ACPI eller AHCI? Nå men, normalt skal den indstilling hvis man re-installere sættes på Compabillity eller lign...Hvis den ikke er på den vil den ikke indstallere og melde fejl. Prøv at se om du kan finde det?
Gravatar #12 - guds skovl
9. aug. 2009 19:07
Jeg siger tak så må han sku nok kunne finde ud af at ringe og bestille dem :)

#11 jeg troede også selv det var der problemet lå, men det var det desværre ikke :(
Gravatar #13 - NioBe
9. aug. 2009 19:10
Tja, så er der ikke meget andet end at prøve at ringe ind.. :(
Gravatar #14 - cjoey
9. aug. 2009 19:33
Har du tjekket Lenovos hjemmeside for en ACPI-driver du kan slipstreame i din Windows XP CD?
Gravatar #15 - guds skovl
10. aug. 2009 12:24
Problem solved :)

XP Home virker
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login