mboost-dp1

Internet problemer

Gå til bund
Gravatar #1 - Goldenshower
16. feb. 2009 18:04
Jeg har det problem at jeg ikke kan gå på nettet. Jeg bruger trådløs netværk og problemet er kommet fra den ene dag til den anden. Jeg kan se at der er hul igemmen og kan også logge på MSN messenger og skrive og modtage tekst mm. Jeg har prøvet med både Firefox og google crome, udover IE uden held. Det er en MSI wind med Windows XP og har ikke kørt mere end et halvt år. Jeg tænker at det kunne ha noget at gøre med at en port er lukket, men ved ikke om det er det. Heller ikke hvordag jeg åbner den, hvis det er det.

Er der en der ligger inde med lige det guldkorn jeg leder efter?
Gravatar #2 - Yulik
16. feb. 2009 18:51
Offtopic på en måde:
Jeg har nemlig haft den samme problem bare vor jeg kun havde LOCAL ADGANG, men fik skiftet trådløs routeren så virkede det hele fint igen :)
Gravatar #3 - Chewy
16. feb. 2009 18:54
Har du prøvet at ændre din DNS server?
Har før oplevet præcist det du beskriver, fordi at min daværende DNS server var nede.
Hvis du mangler er der altid openDNS:
Pri: 208.67.222.222
Sek: 208.67.220.220
Gravatar #4 - Goldenshower
16. feb. 2009 21:18
#3 Jeg ved ikke helt hvordan jeg retter i DNS.

Jeg har også prøvet at tilslutte den med kable, men det er det samme som når jeg bruger trådløs.

#2 jeg har ikke kun lokal adgang, jeg kan bare ikke komme på igemmen med en browser. Det virker fint med fx. MSN messenger. Jeg har en anden computer(med vista) som også er på nettet uden problemer.

Jeg er på bar bund denne gang.
Gravatar #5 - Goldenshower
16. feb. 2009 21:58
Nu har jeg også prøvet at køre det uden om ruteren, for at ud lukke den, ved at tilkoble det med kable i modemet. Problemet er det samme som før. Så det må være noget med min opsætning, eller hvad?
Gravatar #6 - Chewy
17. feb. 2009 14:53
Guide til opsætning af DNS
Til XP: https://www.opendns.com/start/device/windows-xp
Til Vista: https://www.opendns.com/start/device/windows-vista
(gætter på at det er en af dem du benytter).

Prøv det engang, og se om det hjælper. Det er super nemt, og lige så nemt at ændre tilbage igen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login