mboost-dp1
Intet billed ved boot at pc
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hey alle!!
Mit problem; når jeg trykker på start-knappen på min stationære pc, kan jeg se og høre at den starter, adskillige dioder lyser og blæserne køre alle steder. Altså det hele køre. MEN, der kommer intet billed på min skærm!!!
Dette problem er opstået efter at jeg har haft mit bundkort ude. Jeg havde det ude fordi jeg skulle skifte min CPU køler.
Under denne udskiftning tog jeg også min GPU ud for at sætte nogle kølere på plads der var faldet af min GPU-køler.
Jeg har prøvet at tage batteriet ud af bundkortet, tage min GPU ud (og end da skifte PCI slot) og taget mine RAM-klodser ud og kontrolleret at de sidder ordenligt.
Jeg har self. også tjekket skærm stikket og min skærm; ingen problemer.
Jeg beder jer om hjælp!!!
Hvad kan der være i vejen?
Hvordan kan jeg ordne det?
Phil513
Mit problem; når jeg trykker på start-knappen på min stationære pc, kan jeg se og høre at den starter, adskillige dioder lyser og blæserne køre alle steder. Altså det hele køre. MEN, der kommer intet billed på min skærm!!!
Dette problem er opstået efter at jeg har haft mit bundkort ude. Jeg havde det ude fordi jeg skulle skifte min CPU køler.
Under denne udskiftning tog jeg også min GPU ud for at sætte nogle kølere på plads der var faldet af min GPU-køler.
Jeg har prøvet at tage batteriet ud af bundkortet, tage min GPU ud (og end da skifte PCI slot) og taget mine RAM-klodser ud og kontrolleret at de sidder ordenligt.
Jeg har self. også tjekket skærm stikket og min skærm; ingen problemer.
Jeg beder jer om hjælp!!!
Hvad kan der være i vejen?
Hvordan kan jeg ordne det?
Phil513
Jeg har aldrig set en maskine, hvor det var nødvendigt at tage bundkortet ud for at skifte CPU køler.
Siger maskinen de rigtige biplyde når den bliver tændt? Hvis der er en højtaler i burde der komme et enkelt bip med det samme maskinen bliver tændt.
Går den igang med at indlæse fra harddisken? Hvis diskdioden lyser konstant fra strømmen bliver tændt er det som regel tegn på at bussen aldrig bliver initialiseret. Hvis diskdioden aldrig lyser er det tegn på at der ikke bliver indlæst noget (eller at dioden ikke er korrekt tilsluttet). Hvis maskinen booter korrekt bør dioden være slukket det meste af tiden gennem BIOS initialisering, og så bør den begynde at blinke når OS indlæses.
Prøv at koble alle eksterne enheder udover skærmen fra når du tænder. Jeg har oplevet en computer som ikke kunne tænde med en mus tilsluttet.
Hvis det ikke hjælper så prøv at koble unødvendige ting fra bundkortet. Netkort og lydkort kan fjernes (hvis de ikke er onboard), harddiske, floppydisk, CD-brænder, DVD-drev etc. kan kobles fra. Maskinen vil selvfølgelig ikke kunne foretage sig noget brugbart i det tilfælde, men det er værd at vide om den kan vise et billede på skærmen i det tilfælde.
Siger maskinen de rigtige biplyde når den bliver tændt? Hvis der er en højtaler i burde der komme et enkelt bip med det samme maskinen bliver tændt.
Går den igang med at indlæse fra harddisken? Hvis diskdioden lyser konstant fra strømmen bliver tændt er det som regel tegn på at bussen aldrig bliver initialiseret. Hvis diskdioden aldrig lyser er det tegn på at der ikke bliver indlæst noget (eller at dioden ikke er korrekt tilsluttet). Hvis maskinen booter korrekt bør dioden være slukket det meste af tiden gennem BIOS initialisering, og så bør den begynde at blinke når OS indlæses.
Prøv at koble alle eksterne enheder udover skærmen fra når du tænder. Jeg har oplevet en computer som ikke kunne tænde med en mus tilsluttet.
Hvis det ikke hjælper så prøv at koble unødvendige ting fra bundkortet. Netkort og lydkort kan fjernes (hvis de ikke er onboard), harddiske, floppydisk, CD-brænder, DVD-drev etc. kan kobles fra. Maskinen vil selvfølgelig ikke kunne foretage sig noget brugbart i det tilfælde, men det er værd at vide om den kan vise et billede på skærmen i det tilfælde.
phil513 (6) skrev:hvis der er bare lidt gamer i dig så har du anskaffet dig en ordenlig CPU køler
Eller hvis man vil have en maskine der ikke larmer ret meget.
Jeg har også en kæmpe heatsink på min CPU.
phil513 (5) skrev:#3 jeg vil straks prøve dine muligheder!!
bunkort: Asus P53 deluxe
GPU: shappire ATI 4870 1 GB GDDR5
Slå op på side 1-26 i din manual under punkt "1.9 Jumpers" og så følg proceduren for "Clear RTC RAM". (Håber på det er det samme sted som i min manual)
P5N-E SLI Manual skrev:
1. Turn OFF the computer and unplug the power cord.
2. Remove the onboard battery.
3. Move the jumper cap from pins 1-2 (default) to pins 2-3. Keep then cap on pins 2-3 for about 5-10 seconds, then move the cap back to pins 1-2.
4. Re-install the battery.
5. Plug the power cord and turn ON the computer.
6. Hold down the key during the boot process and enter BIOS setup to re-enter data.
Except when clearing the RTC RAM, never remove the CLRTC jumper default position. Removing the cap will cause system boot falliure!
Altså på mit bundkort sidder den i nærheden af SATA-hullerne, derudover er alle de andre 3-pins jumpere ret ligegyldige så længe du bare flytter dem fra 1-2 til 2-3 og tilbage igen, da den ene fx. bare bestemmer hvorvidt din computer skal tænde hvis du trykker på keyboardet (så vidt jeg husker).
paradise_lost (12) skrev:Reset bundkoret og Load default BIOS opsætning
Det har han allerede gjort hvis han har tømt RAM'en :D
phil513 (11) skrev:Når man er inde i BIOS skal man så lave om på noget eller skal man bare gå der ind?
Jeg antager at det virkede?
Men nej, hvis din computer virker som den skal, er der ingen grund til at lave noget om.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.