mboost-dp1

Iternet problemer - Hjælp søges

Gå til bund
Gravatar #1 - juniorplayer57
23. dec. 2011 11:17
Hej folk på newz.dk

Jeg har en acer aspire 5542 pc.
Da mine forældre er skilt kører jeg på 2 forskellige internet forbindelser. Når jeg er hjemme ved min mor har jeg intet problem med at komme på det trådløse internet, men når jeg kommer ned til min far opstår problemerne.

Nogle gange kan jeg få forbindelse til roteren nede ved min far og der står også jeg har internetadgang.
Men med det samme jeg starter en browser op skriver den bare "Serveren blev ikke fundet".
jeg har forsøgt med flere forskellige browser (fx. Firefox og Explorer)

Det sker også at jeg enten ikke kan oprette forbindelse til roteren eller at jeg helt mister forbindelsen, når jeg starter en browser op.

Har søgt efter løsninger mange forskellige steder, men unden det har hjulpet...
Gravatar #2 - juniorplayer57
23. dec. 2011 11:25
Internet problemer - Hjælp søges*
Gravatar #3 - kasperd
23. dec. 2011 11:35
juniorplayer57 (1) skrev:
roteren
Sådan staves det ikke. I ental: en rotte, rotten. I flertal: rotter, rotterne.

juniorplayer57 (1) skrev:
Men med det samme jeg starter en browser op skriver den bare "Serveren blev ikke fundet".
Er det TDC? TDC har sendt flere forskellige routere ud til deres kunder med fejl i den indbyggede DNS server. Hvis der er tale om en af de fejlbehæftede routere kan man sætte sin computer op til at bruge en anden DNS server.

Gå ind i opsætningen for det netkort du bruger til at forbinde til netværket. Find det punkt der angiver hvordan netkortet konfigureres. Sandsynligvis er det sat til DHCP, hvilket er default på alle de systemer jeg kender.

Skift til en indstilling der kun henter adresser med DHCP men opsætter DNS manuelt. Derefter skulle du have mulighed for selv at vælge en DNS server, indtast 8.8.8.8 som DNS server.

Hvis ikke dette hjælper er der en anden fejl, og du får brug for at installere et program til at analysere netværkstrafikken. I så fald vil jeg anbefale wireshark.
Gravatar #4 - Daniel-Dane
23. dec. 2011 11:48
Før Kasper begyndte at hjælpe til i denne slags tråde:
Forslag til løsninger.

Efter:
Joke efterfulgt af Wireshark.
Gravatar #5 - juniorplayer57
23. dec. 2011 12:02
Kasperd: Ja det er en router fra TDC.
Forstår ikke helt hvordan jeg skal Find det punkt der angiver hvordan netkortet konfigureres (kører med Windows 7 btw).

Lord Daniel-Dane: Hvad mener du?
Gravatar #6 - kasperd
23. dec. 2011 12:20
juniorplayer57 (5) skrev:
kører med Windows 7
Det der Windows er ikke lige noget som jeg kender, men tilfældigvis så jeg i sidste uge hvordan man sætter det op på en eller anden Windows version, jeg ved dog ikke hvilken.

Her er det fra hukommelsen:
1. Klik på netværksikon i nederste højre hjørne af skærmen.
2. Vælg det rigtige netkort
3. Vælg egenskaber
4. Vælg TCP/IP
5. Vælg egenskaber
6. Vælg et faneblad der heder noget i retning af adresser
7. Vælg muligheden der bruger adresser fra DHCP med manuel DNS opsætning
8. Indtast en eller to DNS servere

Hvis her er nogen som kender det der Windows 7 eller har et eksemplar af det kan de evt. rette på ovenstående hvis ikke jeg har husket skridtene helt korrekt.
Gravatar #7 - slemmebirk
23. dec. 2011 12:23

Spol frem til 1:40

Edit:
Too slow :(
Gravatar #8 - kasperd
23. dec. 2011 12:42
slemmebirk (7) skrev:
Spol frem til 1:40
Man kan linke til et specifikt tidspunkt i en video på youtube. Bare tilføj #t=1m40s til slutningen af linket, sådan her:

Dog vil jeg anbefale at man vælger en anden udbyder end OpenDNS da OpenDNS giver forkerte svar på nogle opslag.

Samlet set synes jeg Google DNS er et godt valg. De har adresserne
http://code.google.com/speed/public-dns/docs/using.html skrev:
8.8.8.8
8.8.4.4

Jeg starter lige en anden tråd hvor vi kan diskutere hvad der er et godt valg af DNS udbyder. Lige nu drejer den her tråd sig bare om at finde ud af om det konkrete problem skyldes TDCs fejlbehæftede routere eller noget andet.

slemmebirk (7) skrev:
Too slow
Men måske var det et bedre svar end hvad jeg kunne huske.
Gravatar #9 - slemmebirk
23. dec. 2011 12:56

Det var mere for at vise hvordan man kommer ind og ændrer dns'en, jeg holder også på at han bør bruge googles dns.
Gravatar #10 - juniorplayer57
23. dec. 2011 13:01
Tak for svarene folkens.
Har prøvet at skifte Dns til fx:
8.8.8.8
8.8.4.4

Men det har ingen effekt haft...
Gravatar #11 - juniorplayer57
23. dec. 2011 13:04
En anden lille info:

Jeg har haft en stabil forbindelse til nettet før, men en weekend jeg kom ned til min far opstod problemerne bare ud af det blå...
Gravatar #12 - kasperd
23. dec. 2011 13:16
juniorplayer57 (10) skrev:
Har prøvet at skifte Dns til fx:
8.8.8.8
8.8.4.4

Men det har ingen effekt haft
Så har jeg ikke flere idéer før jeg har set et dump af trafikken. Jeg synes du skal prøve med wireshark.

Lige et par spørgsmål, som måske er relevante:
- Er problemet der både på trådløse og på kablet forbindelse?
- Er problemet der kun med en bestemt computer, eller er alle computere på det netværk berørt?
- Hvornår opstår problemet? Er problemet der med det samme du forbinder til netværket, eller kan netværket køre et stykke tid uden problemer før problemet opstår?
Gravatar #13 - juniorplayer57
23. dec. 2011 13:26
- kun på trådløs
- kun med en bestemt computer
- med det samme
Gravatar #14 - siliankaas
23. dec. 2011 14:45

Du kan også ringe til TDC , de bider ikke (selvom mange tror det) - mig bekendt er der kommet en løsning på det DNS problem.
Gravatar #15 - kasperd
23. dec. 2011 15:06
siliankaas (14) skrev:
mig bekendt er der kommet en løsning på det DNS problem.
Der er mere end et DNS problem. Jeg kender to personer som har to forskellige routere fra TDC, som lider af hver deres DNS relaterede fejl. Opførslen er forskellig på de to routere, men i begge tilfælde får man problemer med nogle gyldige DNS opslag.

Hvis problemet er løst, så må det være sket for nyligt, for problemet var i hvert fald til stede den 17. december.
Gravatar #16 - siliankaas
23. dec. 2011 15:10
kasperd (15) skrev:
to forskellige routere

Ved du hvilke to typer?

Gravatar #17 - kasperd
23. dec. 2011 15:33
siliankaas (16) skrev:
Ved du hvilke to typer?
Den ene af dem havde et webinterface, hvor der stod FAST35XX_TDCBOX. Den anden ved jeg ikke noget om, men jeg kommer forbi den om et par timer, så jeg skal nok prøve at huske at kigge efter hvad det er for en.
Gravatar #18 - siliankaas
23. dec. 2011 15:35
Hvis det er 3DK04 vil jeg mene det er løst... ved ikke med 3504
Gravatar #19 - Chewy
23. dec. 2011 15:41
Har du prøvet at tage strømmen til routeren når du oplever problemer?

Tag strømmen og sluk for routeren i en 30 sekunders tid. Sæt den til igen. Vent et par minutter til den er startet helt op, og prøv at logge på routeren igen..
Det er ikke en permanent løsning, men kan hjælpe midlertidigt...
Gravatar #20 - Chewy
23. dec. 2011 15:42
@ #8
Man kan linke til et specifikt tidspunkt i en video på youtube. Bare tilføj #t=1m40s til slutningen af linket, sådan her:

Det virker ikke på newz-SNES...
Gravatar #21 - kasperd
23. dec. 2011 15:50
Chewy (19) skrev:
Tag strømmen og sluk for routeren i en 30 sekunders tid.
Min mor havde en router fra TDC der jævnligt skulle genstartes for at WIFI virkede. Men det var altså sådan at når den fejlede, så kunne man slet ikke se dens SSID længere.

Men den router har hun ikke længere, TDC har skiftet den ud med en ny hvor DNS ikke virker korrekt.

Chewy (20) skrev:
Jeg troede SNES gik ud på at rette fejl og ikke på at introducere dem :-P
Gravatar #22 - kasperd
23. dec. 2011 22:25
kasperd (17) skrev:
Den ene af dem havde et webinterface, hvor der stod FAST35XX_TDCBOX. Den anden ved jeg ikke noget om, men jeg kommer forbi den om et par timer, så jeg skal nok prøve at huske at kigge efter hvad det er for en.
Jeg fandt ingen tekst på routeren, men på boksen den kom i stod der: TDC HomeBox ADSL Sagemcom.
Gravatar #23 - Daniel-Dane
24. dec. 2011 00:09
kasperd (21) skrev:
Chewy (20) skrev:
Jeg troede SNES gik ud på at rette fejl og ikke på at introducere dem :-P

SNES-holdet har fået juleferie, så understøttelse af tidsforskydning i YouTube-videoer kommer noget senere.
Gravatar #24 - snesman
24. dec. 2011 08:59
juniorplayer57 (13) skrev:
- kun på trådløs
- kun med en bestemt computer
- med det samme

-Fik du sagt hvad type router du har?
-Bare for at være sikker: Virker andre computere på din fars netværk trådløst ?

Det kan godt lyde som lidt samme problemstilling jeg havde for nylig. Løsningen var en ny router fra TDC (er stadig ikke sikker på at det var strengt nødvendigt), og en analyse af netværkene i området, som set på tdc's hjemmeside.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login