mboost-dp1

Kæmpe problem med Pc. HJÆLP

Gå til bund
Gravatar #1 - Junix2
18. aug. 2008 16:51
.. Hej.

Vil gerne lige se om nogen kan hjælpe mig med min computer.

.

Jeg har en Zepto Znote 6224W. har haft den siden jul. hvor jeg fik den af min mor.

for cirka 1 måned siden begyndte den opfører sig mærkeligt. jeg havde fået en del virusser. de skulle gerne være fjernet nu.

hvergang jeg opner en ''Exe'' fil opner den går den ind på internet i 1 sek. og så ud af det igen. men opner en fil man skal ''Downloade'' dem. og ligemeget hvad man trykker der går den ud af det igen. den eneste jeg kan opne den dem er at programmer på er at højre klikke på dem og ''Kør Som'' og tage krydset væk fra den der man kan tage væk

men min computer har et problem når jeg opner nogen ''exe'' filer. når jeg starter min computer kommer alle start programmer som ''Msn'' ''Steam'' Min virusscanner og mange andre

Tak for Hjælpen på forhånd
Gravatar #2 - Svindleren
18. aug. 2008 17:11
prøv at bruge 5 minutter på at læse dit indlæg, rette det til og poste det igen.

Så kan det være at det giver lidt mere mening. Har læst det igenem 4 gange, men forstår det ikke helt.

opner = åbner ?
Gravatar #3 - Borg[One]
18. aug. 2008 17:17
#1 tre ting.

1:
Læs venligst dine indlæg 2 gange før du poster - det er decideret uforståeligt det du skriver.

2:
Hvis jeg tolker dit problem rigtigt, så er din maskine stadig fucked. Mit råd er total reinstallation af maskinen (Harddisk skal formatteres).

3:
Når du er oppe igen, så anskaf dig en virusscanner før noget som helst andet, og sørg for den er opdateret...og når du sidder og surfer warez og pr0n - så lad være med at tryk på samtlige popups!
Gravatar #4 - Junix2
18. aug. 2008 17:34
3 skrev:
#1 tre ting.

1:
Læs venligst dine indlæg 2 gange før du poster - det er decideret uforståeligt det du skriver.

2:
Hvis jeg tolker dit problem rigtigt, så er din maskine stadig fucked. Mit råd er total reinstallation af maskinen (Harddisk skal formatteres).

3:
Når du er oppe igen, så anskaf dig en virusscanner før noget som helst andet, og sørg for den er opdateret...og når du sidder og surfer warez og pr0n - så lad være med at tryk på samtlige popups!

Har en virus scanner. og trykker aldrig på popups.

har ikke cd'en til at formattere da jeg har købt den direkte over zepto.
Gravatar #5 - Junix2
18. aug. 2008 17:43
Hvad er det i ikke forstår? så kan jeg prøve forklare lidt bedere
Gravatar #6 - Borg[One]
18. aug. 2008 17:44

1. Så skal du enten sørge for at holde dit AV-produkt opdateret, eller finde et bedre - for det virker øjensynligt ikke efter hensigten.

2.
Selve OS skal altid medfølge din maskine, sammen med licensen som du jo har betalt for. Har du ikke fået en CD med et OS, ville jeg ringe til Zepto og bede dem sende programmet med det samme.

For mig lyder det som om, noget virus-værk har associeret .exe-filer til at pege på eks. din browser, eller sig selv. Enten har dit AV-produkt ikke rydet godt nok op, eller også har den ikke kunne finde ud af at rette op på skaden.

Hvis du tager en stifinder, og klikker på Tools->Folder Options->File Types så okmmer der en liste over de associationer der er i Windows. I den liste må du ikke kunne finde EXE.
Eksistere der et link til EXE, skal du gøre 2 ting.
1. Tryk på Change og se hvad hvilket program den er associeret med. Dette program kan MÅSKE slettes, hvis det ike er et windows-program altså.
2. Slet assoceringen. Det gøres vde at mærke indslaget, og trykke delete.
Du sletter ingen filer, men blot at Windows ikke prøver at åbne EXE-filer med et bestemt program.
Gravatar #7 - Borg[One]
18. aug. 2008 17:50
#5 Læs lige denne her sætning:
"hvergang jeg opner en ''Exe'' fil opner den går den ind på internet i 1 sek. og så ud af det igen. men opner en fil man skal ''Downloade'' dem."

1. Stavefejl opner -> åbner (Exe-filer eksekveres iøvrigt, derfor exe - som i execute)
2. Går på internet?!?? åbner en browser eller hvad?
3. ...og så ud af det igen? Lukker browseren, eller programmet?
4. Hvad laver det punktum midt i din sætning?
5. Og den sidste del: . men opner en fil man skal ''Downloade'' dem." - say what?!?? Jeg aner ikke hvornår du skal download en fil.

Med den mængde af fejl bliver det praktisk talt ulæseligt. Det er ikke for at ditche dit indlæg, det er simpelthen fordi man sidder reelt og gætter havd det er du prøver at skrive.

Hvis du vil have hjælp af folk, er det mindste du kan gøre, at forsøge skrive tingene så folk kan forstå det, og give dig en reel hjælp, istedet for at de skal tolke på dit indlæg, og komme med råd på problemer du måske ikke engang har.
Gravatar #8 - Junix2
18. aug. 2008 18:05
okay. skriver det helt forfra nu. og det gør også sådan at den ikke kan Validere mit Windows xp Product. så kan ikke opdatere
Gravatar #9 - Junix2
18. aug. 2008 18:06
6 skrev:

1. Så skal du enten sørge for at holde dit AV-produkt opdateret, eller finde et bedre - for det virker øjensynligt ikke efter hensigten.

2.
Selve OS skal altid medfølge din maskine, sammen med licensen som du jo har betalt for. Har du ikke fået en CD med et OS, ville jeg ringe til Zepto og bede dem sende programmet med det samme.

For mig lyder det som om, noget virus-værk har associeret .exe-filer til at pege på eks. din browser, eller sig selv. Enten har dit AV-produkt ikke rydet godt nok op, eller også har den ikke kunne finde ud af at rette op på skaden.

Hvis du tager en stifinder, og klikker på Tools->Folder Options->File Types så okmmer der en liste over de associationer der er i Windows. I den liste må du ikke kunne finde EXE.
1. Tryk på Change og se hvad hvilket program den er associeret med. Dette program kan MÅSKE slettes, hvis det ike er et windows-program altså.
Du sletter ingen filer, men blot at Windows ikke prøver at åbne EXE-filer med et bestemt program.

6 skrev:

2.

er ikke så klog på computer. hehe hvor finder man stifinder?
Gravatar #10 - Borg[One]
18. aug. 2008 18:08
#8 Sidder du med en piratkopi, eller har rent faktisk fået den der installation af Zepto?

Hvis den ikke kan valideres er det piratsoftware - hvis du har betalt for en licens hos Zepto, så er det med at få fat i deres support med det samme, for det der holder ikke!

Sidder du med din egen piratkopi ved du nu hvorfor du skal betale for dit software.
Så enten går du ud og køber en skive, og reinstallere maskinen, eller også henter du Linux ned, og begynde at køre Linux.
Usupporteret piratsoftware er ikke noget jeg gider bruge tid på...!
Gravatar #11 - Junix2
18. aug. 2008 18:11
10 skrev:
#8 Sidder du med en piratkopi, eller har rent faktisk fået den der installation af Zepto?

Hvis den ikke kan valideres er det piratsoftware - hvis du har betalt for en licens hos Zepto, så er det med at få fat i deres support med det samme, for det der holder ikke!

Sidder du med din egen piratkopi ved du nu hvorfor du skal betale for dit software.
Så enten går du ud og køber en skive, og reinstallere maskinen, eller også henter du Linux ned, og begynde at køre Linux.
Usupporteret piratsoftware er ikke noget jeg gider bruge tid på...!

Ren faktisk ved zepto. og fik den til jul. af min mor og bror. har set kviteringen, og den er købt med en ektrastor harddisk.

Den skal gerne være ægte.
Gravatar #12 - Junix2
18. aug. 2008 18:13
Min bror arbejder som Datafautetekniker. men tør ikke spørge ham. er bange for han bliver sur. :S

derfor gerne vil have hjælp så han ikke opdager.
Gravatar #13 - Borg[One]
18. aug. 2008 18:18
#11 du er nødt til at gribe knoglen, eller få din mor til det, fordi det der du har fået af Zepto er ikke iorden.

Hvis du har betalt for en licens, skal der følger både licens og CD med, og din windows skal kunne valideres af Windows Update.

Piratkopiering er ulovligt, og store firmaer som Zepto har ikke lyst til at blive busted for den slags.
Gravatar #14 - Junix2
18. aug. 2008 18:27
den har virket fra starten af. først for 1 måned siden det begyndte.
Gravatar #15 - Borg[One]
18. aug. 2008 18:34
#14 det er ligegyldigt hvor længe den har virket, og hvad der er sket med den, du skal have dit software som du har betalt for, og du skal ikke køre en piratkopi.

Dit problem er lige nu, at der er kommet en hel stribe rettelser til Windows, der blandt andet sikre den bedre mod indbrud, virus og andet godt. De rettelser skal du have lagt på din maskine så hurtigt som muligt.
Dit andet problem er, at hvis Windows dør totalt, har du ingen som helst mulighed for at lave din maskine.

Og begynder din bror at brokke sig, kan du fortælle ham, at han burde have opdaget licens og software manglede fra pakken, nu hvor han er IT-eksperten i huset. Det er ham der har sovet i timen, så det mindste han kan gøre, er at hjælpe dig med at få fikset problerne.

...og for lige at skære det ud i pap. De problemer du har nu, bliver ikke fixet, før du får en lovlig Windows, som du kan få opdateret via Windows Update.
Gravatar #16 - Junix2
18. aug. 2008 18:45
.

tror jeg har malware. kan du ikke lige forklare mig det der med stifinder? hehe
Gravatar #17 - Borg[One]
18. aug. 2008 18:53
Jamen - det kan godt være vi kan rette det her, men du er stadig nødt til at rette op på de licensforhold, ellers er det her bare spild af tid.

Tryk på din start-knap og klik på Kør.
skriv: c:
og tryk enter, så får du dit c-drev op i en stifinder.

Her er resten af min forklaring. Kan ikke huske hvad de danske betegnelser er:

Hvis du tager en stifinder, og klikker på Tools->Folder Options->File Types så kommer der en liste over de associationer der er i Windows. I den liste må du ikke kunne finde EXE.
Gravatar #18 - Junix2
18. aug. 2008 18:59
. ingen exe fil.
Gravatar #19 - Junix2
18. aug. 2008 19:11
nu har min bror lovet at formatere min pc. (må ikke selv gøre)

kan en ikke hjælpe mig så han ikke opdager det? hehe
Gravatar #20 - Borg[One]
18. aug. 2008 19:17
#20 hvis han booter op på en CD, for at formatere og reinstallere windows, opdager han ikke den nuværende installation er fucked - den bliver jo aldrig startet op.

Vær opmærksom på, at alt forsvinder fra din computer, så du skal tage backup af savegames, og hvad du har af skoleopgaver på maskinen.
Gravatar #21 - Junix2
18. aug. 2008 19:20
jaja ved jeg da godt :D men ikke rigtig noget jeg vil.

er du sikker på han ikke kan se det hele. som at Windows valideringen kan ikke gennemføres?
Gravatar #22 - Junix2
18. aug. 2008 19:22
har jo det kæmpe problem. kan ikke gå ind i tilføj/fjern programmer.
Gravatar #23 - Borg[One]
18. aug. 2008 19:35
Hvis han nu gør det, som det skal gøres, så starter han op på en CD-ROM, og formatere samt installere derfra - altså uden at windows bliver loadet.

Hvis han starter din Windows op, jamen så er du afsløret.

Men hvis det er et problem, så kan du jo gøre, så Windows slet ikke kan boote:

Tryk Start->Kør og skriv cmd (tryk enter)
så starter en kommandopromt op (populært kaldet DOS-vindue).

I det vindue skriver du:

del c:\boot.ini
del c:\ntldr
del c:\windows\explorer.exe
del C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

Det sletter 4 filer på din maskine, der hver især gør Windows ubrugeligt - altså så det ikke kan starte op.

Men hver sikker på at det er det du gerne vil - hvis han har en piratkopi, der ikke kan bootes på - så står du med en ubrugelig PC.

Når det er gjort, så er det bare at genstarte maskinen.
Vær opmærksom på, at den kan ikke engang starte op, så den bliver meget svær at redde, så du skal være sikker på det er det du vil.
Gravatar #24 - Junix2
19. aug. 2008 09:44
nej det vil jeg ikke. men tror bare vi får se.
Gravatar #25 - Junix2
19. aug. 2008 09:44
TAK FOR HJÆLPEN !! :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login