mboost-dp1

Kan en dansk oplader bruges i et andet land?

Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
2. jan. 2009 03:11
Hej,

jeg skal købe et oplader-sæt til min ipod touch http://hugabee.dk/apple-ipod-udstyr-og-tilbehoer-5...

Der står i 'Introduktion':
Opladeren til stikkontakt virker i enhver dansk stikkontakt.

Jeg skal bruge den til min skiferie til Norge og sikkert også til sommerferien til 'de varme lande' (mallorca, gran canaria osv.)

Ville der ske noget ved at koble laderen til et stikkontakt i et andet land end Danmark?

- På forhånd tak.
Gravatar #2 - Emil Melgaard
2. jan. 2009 04:38
Lige netop det stik burde virke i hele Europa (bortset fra UK).

Du kan læse mere om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Europlug

Og her hvor de andre typer stik også bliver forklaret: http://en.wikipedia.org/wiki/Domestic_AC_power_plu...
Gravatar #3 - Casperdk
2. jan. 2009 11:46
Ja.. De stik du har i Danmark virker i hele EU undtagen UK som Emil også siger.. :)
Gravatar #4 - lolage
2. jan. 2009 15:20
Tusinde tak for hjælpen.
Gravatar #5 - arne_v
2. jan. 2009 16:07
#2-3

Danske stik uden jord kan bruges i hele kontinental Europa. Men danske stik med jord kan ikke.

Gæt selv hvem der har stået i receptionen på et hotel i Stockholm og spurgt om de havde en nedstryger, fordi jeg ikke havde fået savet jord pinden af på stikket til laderen til min laptop.
Gravatar #6 - fidomuh
2. jan. 2009 16:10

Jeg har proevet det samme, men hende i receptionen kiggede paa mig og spurgte om jeg var dum, hvorefter hun langede et kabel over disken til mig ;)
Gravatar #7 - terracide
2. jan. 2009 16:39
arne_v (5) skrev:
#2-3

Danske stik uden jord kan bruges i hele kontinental Europa. Men danske stik med jord kan ikke.

Gæt selv hvem der har stået i receptionen på et hotel i Stockholm og spurgt om de havde en nedstryger, fordi jeg ikke havde fået savet jord pinden af på stikket til laderen til min laptop.

De er nu ganske nemme at brække af IMHO?
Gravatar #8 - Corholio
2. jan. 2009 20:30

Du er så også manden der har så meget indespærret vrede at du gør Jack Thomson til skamme.
Gravatar #9 - vandfarve
2. jan. 2009 20:47
arne_v (5) skrev:

Bare for sjov skyld, så prøv at spørge efter et "meat room" med "a towel" næste gang, du besøger et svensk hotel. Bare lige for at se, hvordan de ville reagere i virkeligheden...
Gravatar #10 - arne_v
2. jan. 2009 20:52

????
Gravatar #11 - Corholio
2. jan. 2009 21:07

Se "Gamle mænd i nye biler", så forstår du den joke :-)

EDIT: Endnu bedre, se den her video:
Gravatar #12 - Cloud02
2. jan. 2009 22:36
terracide (7) skrev:
De er nu ganske nemme at brække af IMHO?
Det ved jeg ikke. Synes du?
Gravatar #13 - Systran
3. jan. 2009 00:41
#7 + #12

Tjah, jeg skal i hvert fald have fat i knivtangen hver gang... Men af kommer den da :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login