mboost-dp1

Kan ikke opdatere i Vista home prem. S1

Gå til bund
Gravatar #1 - Casperdk
14. dec. 2008 15:32
Når jeg kører Windows update, så siger den at den ikke kan søge efter opdateringer..

Nogen der ved hvorfor?
Det er ikke min firewall, og ja, jeg har internet forbindelse. :)
Gravatar #2 - Niklas H
14. dec. 2008 15:40
Kan du komme på nettet med Internet Explorer? Windows Update kører med Internetindstillinger fra Internet Explorer.
Gravatar #3 - Casperdk
14. dec. 2008 15:45
Ja det virker fint, men den kommer og siger at den ikke kan søge efter opdateringer.
Gravatar #4 - bbb2020
14. dec. 2008 16:19
Ved sku ikk'? Kan du køre Microsoft Update?
Gravatar #5 - Panda.dk
14. dec. 2008 16:31
Står der ikke en fejl besked når du prøver?
Gravatar #6 - Casperdk
14. dec. 2008 16:32
Server Error in '/' Application.
The resource cannot be found.
Description: HTTP 404. The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable. Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly.

Requested Url: /microsoftupdate/v6/default.aspx

- når jeg går ind på dit link.
Gravatar #7 - Panda.dk
14. dec. 2008 16:41
#6 lyder mærkeligt. Jeg tror at du har nogle internet indstillinger forkert. Har du været inde og ændre noget? Har problemet været der hele tiden? Hvordan kunne det opstå? Ellers ved jeg det ikke.
Gravatar #8 - bbb2020
14. dec. 2008 16:52
Øh! Nok et dumt spørgsmål, men hvad styresystem bruger du?
Hvilken version af Internet Explorer?

Ser næsten ud som om din host fil blokerer for adgang til microsoft update.

Har du deaktiveret activeX?

Jeg er lost her. Måske en anden kan hjælpe.
Gravatar #9 - Niklas H
14. dec. 2008 17:02
bbb2020 (8) skrev:

I titlen på tråden står der Vista Home Prem S1, så han kører nok Vista Home Premium Service Pack 1. Og eftersom han bruger Vista, er det nok IE7
Gravatar #10 - bbb2020
14. dec. 2008 17:09
£9 Ved jeg. Så det for sent til at nå at redigerer lol

Hvid du ikke kan komme på, må du downloade dem manuelt Download Center. Desværre et større arbejde.
Gravatar #11 - Casperdk
15. dec. 2008 21:14
Nilks (9) skrev:
bbb2020 (8) skrev:

I titlen på tråden står der Vista Home Prem S1, så han kører nok Vista Home Premium Service Pack 1. Og eftersom han bruger Vista, er det nok IE7

tak :)

Men ja, jeg bruger også firefox. Men til microsoft relaterede ting bruger jeg IE7.
Når jeg så skal downloade filerne fra MS Download center, så siger den at den ikke kan oprette forbindelse til download.microsoft.com

Men, nu prøver jeg at køre RegistryFix og håber det virker.. Det har da allerede fundet 120 ActiveX fejl :)
Gravatar #12 - Killa
16. dec. 2008 05:44
Sikker på at du ikke har fået noget malware? Prøv at åbne nogle af antivirus-producenternes hjemmesider.
Gravatar #13 - Casperdk
16. dec. 2008 15:02
Jeg prøver at downloade AVG nu, og kører den med en scanning, og så venter jeg på at McAfees download servere kommer op igen, fordi der var nemlig noget galt med securitycenter.. den kunne heller ikke opdatere ligesom Windows Update, og så har jeg opdaget af Windows Defender heller ikke kan opdatere - jeg har sgu nok fat i noget lort. :)
Gravatar #14 - Casperdk
16. dec. 2008 15:37
Ja, nu prøvede jeg så at update de outdatede filer i AVG der var - og ikke en eneste update server eller noget kan jeg komme på, som om at den blokerer alle udgående forespørgsler.

Nu har jeg så heldigvis gode gamle Ad-Aware som har fjernet meget spyware, malware osv. for mig før - så den kører jeg nu, og ganske rigtigt fandt den 65 filer som AVG ikke fandt. :) Nu håber jeg snart det lykkedes.
Gravatar #15 - bbb2020
16. dec. 2008 15:44
AV! Håber det lykkedes for dig at komme på ret køl igen, hurtigst mulig.
Gravatar #16 - cyandk
16. dec. 2008 15:47
flush din dns

ipconfig /flushdns i cmd
Gravatar #17 - Casperdk
16. dec. 2008 20:00
cyandk (16) skrev:
flush din dns

ipconfig /flushdns i cmd

Det hjalp desværre ikke, ellers tak for rådet..

Ad-Aware virkede heller ikke. Når jeg scanner min PC går den i stå halvvejs og bliver nødt til at lukke programmet.. så det lugter endnu mere af skidt nu.

Nu har jeg prøvet at skrive til microsoft og høre om de har nogen idé til hvordan jeg kan få update osv. til at køre igen, så jeg kan få lov til at downloade.

Ellers er jeg bange for at jeg bliver nødt til at wipe min harddisk :(
Gravatar #18 - Casperdk
17. dec. 2008 13:26
Så er det fixed..

Downloade Malwarebyte's Anti-Malware, og så fjernede den sgu en trojan der hed DNSChanger.Trojan - så nu er problemet løst, og jeg kan igen opdatere. :)
Gravatar #19 - bbb2020
17. dec. 2008 15:00
Godt at høre. :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login