mboost-dp1
Kan kun se 3 sec af en video??
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hejsa
Jeg har et underligt problem med min pc.
Når jeg er på nettet og vil se et klip så kan den kun vise 3 sec af den før den går i stå, og derefter sker der bare ingenting.
Og hvis jeg vil se et klip som ligger på min harddisk så hakker det helt sindsygt.
Er der nogen der har en ide om hvad det kan skyldes??
På forhånd tak.
Jeg har et underligt problem med min pc.
Når jeg er på nettet og vil se et klip så kan den kun vise 3 sec af den før den går i stå, og derefter sker der bare ingenting.
Og hvis jeg vil se et klip som ligger på min harddisk så hakker det helt sindsygt.
Er der nogen der har en ide om hvad det kan skyldes??
På forhånd tak.
Gælder det video alle steder på nettet? Hvad med Youtube? Har du opdateret din flashplayer? Har du prøvet at afspille dine videoer på harddisken med VLC?
VLC:
http://www.videolan.org/vlc/
Har du opdateret driveren til dit grafik kort?
Er dette problem kommet pludseligt, eller har det altid været sådan?
VLC:
http://www.videolan.org/vlc/
Har du opdateret driveren til dit grafik kort?
Er dette problem kommet pludseligt, eller har det altid været sådan?
Det er ligemeget hvilken side jeg er på så stopper den 3 sekunder inde i filmen. kan godt hoppe videre i filmen, men så viser den bare 3 sekunder igen og stopper.
VLC hakker også.
Har opdateret driveren til mit grafik kort for lang tid siden uden problemer. Problemet begyndte igår og har ikke installeret noget som helst det sidste stykke tid, så synes det er meget underligt.
Den har problemer med videoer og musik.
VLC hakker også.
Har opdateret driveren til mit grafik kort for lang tid siden uden problemer. Problemet begyndte igår og har ikke installeret noget som helst det sidste stykke tid, så synes det er meget underligt.
Den har problemer med videoer og musik.
Gør den det også lige efter en genstart, hvor du ikke har startet andre programmer?
Det er ikke kommet efter du har opgraderet til SP3? Eller kører du andet end Win XP?
Check taskmanager om der er noget der ædder dine ressourcer.
Ellers, ja - ryd op - det er altid godt...
Det er ikke kommet efter du har opgraderet til SP3? Eller kører du andet end Win XP?
Check taskmanager om der er noget der ædder dine ressourcer.
Ellers, ja - ryd op - det er altid godt...
har slettet en masse programmer idag. men synes ikke rigtig der er noget som hjælper. og der er ikke noget anderledes i taskmanager.
For en uges tid siden havde jeg det samme problem med min Vista maskine. Jeg lukkede firefox ned og startede det igen - så virkede det. Men det forklarer jo ikke hvorfor den hakker i VLC..
Men som #5 spørger gør den det også lige efter en genstart?
Men som #5 spørger gør den det også lige efter en genstart?
Jeg havde samme problem med vista. Det vista sig at jeg var kommet til at tage stikket til mine højttalere ud... Den kunne så åbenbart se det, og deaktiverede lydkortet, hvilket resulterede i at ingen vidoer ville afspille mere end et par sekunder ..
Det er både i IE og firefox. genstart hjælper heller ikke. fatter virkelig ikke hvad der er galt med den.
har lige kørt en diskoprydning og en defragmentering. der er 200 gb så det er ikke det der er problemet.
og der virker stadig ikke
Hvad er load average? :)
og der virker stadig ikke
Hvad er load average? :)
Load average er et mål for hvor belastet computeren er. Det er svært at sige noget generelt om fordi det måler på flere forskellige ting på én gang. Det eneste man kan sige helt generelt er, at hvis det ligger under 0.9 er problemet ikke at maskinen er for hårdt belastet.
For at finde ud af load average plejer jeg at åbne en kommandolinie og taste w.
Lige et par hints om hvad load average værdier ca. betyder:
0-0.2 maskinen har næsten ingenting at lave.
0.7-0.9 maskinen har noget at lave, men den har tilstrækkeligt med resourcer til det.
0.9-1.1 maskinen arbejder lidt hårdt. En hurtigere CPU eller en hurtigere disk (afhængigt af hvad der er flaskehalsen) kunne få det til at gå stærkere.
2.1- maskinen har arbejde nok til mere end en enkelt CPU og en enkelt disk.
Hvis load average konstant ligger på 0.9 eller derover er det næste skridt at finde ud af, om det er CPU eller disk der er flaskehalsen. Men selvfølgelig er det interessant at undersøge belastningen før du starter video afspilningen. Hvis belastningen allerede er høj, så kan det være du har ting kørende, som du gerne vil stoppe.
Hvis du har en browser åben med mange faneblade, så kan det være, at nogen af dem bruger meget CPU. Hos mig er det typisk tabs med youtube og newz, der bruger meget CPU.
For at finde ud af load average plejer jeg at åbne en kommandolinie og taste w.
Lige et par hints om hvad load average værdier ca. betyder:
0-0.2 maskinen har næsten ingenting at lave.
0.7-0.9 maskinen har noget at lave, men den har tilstrækkeligt med resourcer til det.
0.9-1.1 maskinen arbejder lidt hårdt. En hurtigere CPU eller en hurtigere disk (afhængigt af hvad der er flaskehalsen) kunne få det til at gå stærkere.
2.1- maskinen har arbejde nok til mere end en enkelt CPU og en enkelt disk.
Hvis load average konstant ligger på 0.9 eller derover er det næste skridt at finde ud af, om det er CPU eller disk der er flaskehalsen. Men selvfølgelig er det interessant at undersøge belastningen før du starter video afspilningen. Hvis belastningen allerede er høj, så kan det være du har ting kørende, som du gerne vil stoppe.
Hvis du har en browser åben med mange faneblade, så kan det være, at nogen af dem bruger meget CPU. Hos mig er det typisk tabs med youtube og newz, der bruger meget CPU.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.