mboost-dp1

Kingston Datatraveler 200. Er den død?

Gå til bund
Gravatar #1 - guds skovl
18. nov. 2012 15:47
Hej Newz :)

Jeg har en kingston datatraveler 200 på 32 GB. den har i lang tid slet ikke virket, men idag prøvede jeg for sjov at sætte den i min pc igen. Nu kommer den frem og hedder "flytbar disk" men jeg kan ikke formatere den da den siger "der er ingen disk i drev H".. Er den helt død eller er der håb for den? :)

Det er i øvrigt første gang jeg har den i netop denne pc
Gravatar #2 - Chewy
18. nov. 2012 16:54
Bare for at få det ud af verdenen.
Har du prøvet /fix mbr ?
Gravatar #3 - guds skovl
18. nov. 2012 17:02
nej, jeg må ærligt indrømme at jeg ikke rigtig har kigget på det, jeg håbede bare der fandtes en nem løsning
Gravatar #4 - Chewy
18. nov. 2012 17:14
Det er noget nær den nemmeste løsning du kan finde.

Hvis du bruger Windows 7.
Sæt disken til.
Åben kontrolpanel.
Vælg Administrative tools.
Vælg Computer Management.
Vælg Disk Management.
Windows burde på nuværende tidspunkt komme frem og spørge om du vil køre en fix masterbootrecord (dette er fix mbr kommandoen).
Vælg ja.
Spis is..

Alternativt kan du trykke WIN+R skrive CMD og derefter naviger hen på disken og skrive /fix mbr (med mindre kommandoen er blevet ændret i Win 7. Det kan jeg ærligt talt ikke huske lige på nuværende tidspunkt...
Gravatar #5 - Manofsciencemanoffaith
18. nov. 2012 18:32
master boot record er vel kun relevant for drev der skal bootes fra?
Gravatar #6 - gramps
19. nov. 2012 10:57
Master Boot Record indeholder en fortegnelse over drevets hukommelsesplaceringer.

Fra Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Master_boot_record skrev:
A Master Boot Record (MBR) is a special type of boot sector at the very beginning of partitioned computer mass storage devices like fixed disks or removable drives intended for use with IBM PC-compatible systems and beyond. The MBR holds the information on how the logical partitions, containing file systems, are organized on that medium. Besides that, the MBR functions as an operating system independent chain boot loader in conjunction with each partition's Volume Boot Record (VBR)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login